Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) atliktos apklausos duomenimis, per artimiausius trejus metus reklamos mobiliaisiais telefonais įtaka pirkėjams renkantis prekes ar paslaugas išaugs iki 30%.
Prognozuojama, kad labiausiai tarp mobiliųjų telefonų naudotojų populiarės bendravimas socialiniuose tinkluose bei mobiliųjų telefonų naudojimas mokėjimams už paslaugas, sakoma KOMAA pranešime.
„Šiuo metu reklama mobiliuosiuose telefonuose Lietuvoje žengia dar tik pirmuosius žingsnius. Vyksta didžiulis lūžis: toks, kokį teko prieš penkerius metus patirti reklamai internete. Tai dar labai naujas ir silpnai išnaudojamas komunikacijos kanalas. Tačiau sparčiai kintantys vartotojų įpročiai, kuomet vis daugiau laiko praleidžiama naudojantis mobiliaisiais įrenginiais, lemia sparčiai augantį įmonių susidomėjimą šiuo komunikacijos kanalu“, – sakė KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.
KOMAA narių apklausa atskleidė, kad per artimiausius 3 metus reklamos mobiliaisiais telefonais įtaka pirkėjams renkantis paslaugas/produktus išaugs iki 30%. Taip mano daugiau nei pusė (60%) apklaustų komunikacijos agentūrų aukščiausio lygio vadovų. Penktadalis apklaustųjų nurodė, jog mobilios reklamos įtaka išaugs dešimtadaliu, o 13% apklaustųjų nusiteikę itin optimistiškai: jų nuomone, mobilios reklamos įtaka per 3 metus išaugs iki 50%.
„Pastebime, jog tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje tarp reklamos mobiliuosiuose telefonuose formų pirmauja SMS reklama. Paprastai SMS žinutėmis vartotojai informuojami apie akcijas, įvairius pasiūlymus. Kitos populiaros mobilios reklamos priemonės – reklaminės juostos naujienų portaluose, paieškos sistemose, parsisiunčiamos aplikacijos. Šiuo metu reklamos užsakovai mobiliuosius telefonus kaip komunikacijos kanalą dar tik bandosi, „testuoja“, todėl labai drąsiais sprendimais pasigirti negalime“, – kalbėjo G. Šeputis.
Apklausos duomenimis, net 80% apklaustų komunikacijos agentūrų vadovų nurodė, kad tarp mobiliųjų telefonų naudotojų labiausiai populiarės bendravimas socialiniuose tinkluose bei mobiliųjų telefonų pasitelkimas mokėjimams už paslaugas (pvz., mokėjimas už parkavimą, kino bilietų pirkimas ir pan.). 67% apklaustųjų prognozuoja naršymo internete ir mobiliųjų aplikacijų populiarumo augimą. Taip pat, daugiau nei pusė apklaustųjų (60%) numato banko paslaugų ir operacijų paklausos didėjimą bei augantį poreikį žemėlapiams ir gidams (53% apklaustųjų). Trečdalis apklaustųjų tarp labiausiai populiarėjančios vartotojų veiklos mobiliuosiuose telefonuose išskyrė žaidimus (33%) bei naudojimąsi paieškos sistemomis, videoperžiūras ir muzikos siuntimąsi (27%).
Pasaulyje mobilios reklamos naudojimas jau įsibėgėja – vartotojai mobiliuoju telefonu vykdo apmokėjimus už įvairiausias prekes ir paslaugas: pradedant buities daiktais, baigiant automobilių detalėmis, o prieš vykdami į prekybos centrą ar pamatę sudominusią prekę – naudodamiesi mobiliuoju telefonu lygina kainas, ieško pasiūlymų.
KOMAA narių apklausa atlikta 2011 m. liepos – spalio mėn. Apklausta 15 reklamos agentūrų aukščiausio lygio vadovų, sakoma pranešime.