Dar šeštadienį Vilniuje įvyko pirmasis „eco:Drive akademijos“ steigėjų – įgaliotosios „Fiat“ ir „Alfa Romeo“ atstovės Baltijos šalyse UAB „Autobrava" ir žurnalo „Auto Bild Lietuva“ – surengtas ekoralis „Švaresnis miestas mūsų vaikams“, kuriame geriausius rezultatus pademonstravo turbodyzelinių automobilių klasės atstovai.
„Ekovairavimo samprata prasideda nebūtinai nuo pačių „žaliausių“ automobilių ir jų technologijų – ji prasideda mūsų galvose. Tikimės, kad šiuo raliu įrodėme, jog kiekvienas iš mūsų jau šiandien gali įnešti savo asmeninį indėlį, saugant aplinką nuo taršos – tiesiog mokantis ekonomiškiau vairuoti“, – sako viena iš organizatorių ir „eco:Drive akademijos" koordinatorė Vaida Balčiūnienė.
Ekoralyje iš viso startavo 17 ekipažų, kurie buvo suskirstyti į 5 klases – benzininių, kurioje varžėsi vien tik „Fiat 500“ savininkai, dyzelinių, dvi turbodyzelinių ir hibridinių, kurioje savo jėgas išbandė vienas hibridinis, benzinu ir elektra varomas, automobilis – „Toyota Prius“. Daugiausia dalyvių važiavo „Fiat“, „Volkswagen“ ir „Audi“ markių automobiliais.
Sostinėje startavusio ekoralio dalyviams buvo sudarytas maršrutas skirtingos dangos keliais, kurie driekiasi žavingomis Dubingių, Giedraičių, Šešuolėlių, Širvintų, Kernavės ir kitomis apylinkėmis, o pakeliui dalyviai atliko organizatorių pateiktas užduotis.
Daugkartinio Lietuvos ekoralių dalyvio ir prizininko bei vieno iš šio ekoralio organizatorių Vitoldo Miliaus teigimu, nors ekoralyje dalyvavę ekipažai važiavo savo nuosavais ir ne būtinai pačiais naujausiais automobiliais, tačiau visi įrodė, jog ekovairavimo kultūrą gali puoselėti kiekvienas be išimties.
Vilniaus Rotušės aikštėje vykusių apdovanojimų metu nugalėtojų taures ir ekoralio diplomus buvo pakviesti atsiimti trys bendroje įskaitoje geriausius ekovairavimo rezultatus pademonstravę vairuotojai. I-ąją vietą ir absoliučiai geriausią rezultatą pasiekė šeimyninis Sauliaus ir Loanos Speičių ekipažas, ~230 km trasą per 3 val. 42 min su 1,2 l darbinio tūrio turbodyzeliniu „Volkswagen Lupo“ automobiliu įveikęs vos su 8,27 l dyzelino. II-osios vietos laimėtojais tapo Darius ir Audra Jonaičiai su turbodyzeliniu 1,4 l „Audi A2“, o III-ąja vieta džiaugėsi Kęstutis Speičys ir Eglė Speičytė su turbodyzeliniu 1,4 l „Volkswagen Polo“. Taip pat buvo apdovanoti ir visų 5 klasių prizininkai bei dalyviai.
Specialūs prizai buvo įteikti ir „Auto Bild Lietuva“ vasarą skelbto ekovairuotojo konkurso laimėtojams. I-osios vietos prizą, kelionę į „Fiat“ gamyklą Italijoje, atsiimti buvo dar kartą pakviestas Saulius Speičys iš Vilniaus, II-oji vieta ir „Goodyear“ padangų komplektas atiteko Dariui Jonaičiui iš Mažeikių, o III-ąja vieta ir navigacijos sistema „Tom Tom“ džiaugėsi vilnietis Kęstutis Speičys.
V. Balčiūnienės teigimu, ekoralis buvo ir išbandymas, ir tikra šventė ne tik dalyviams, bet ir aktyviai įsitraukusiems jų artimiesiems, draugams bei kitiems sostinės gyventojams ir miesto svečiams.
„Kol šiame ralyje važiuojantys dalyviai tikrino ir praktikoje taikė anksčiau įgytas teorines žinias, visi besidomintys ekovairavimu galėjo apsilankyti Rotušės aikštėje vykusiame „Vilnius CO2 Green Drive“ renginyje ir „eco:Drive akademijos" palapinėje. Čia visi apsilankiusieji noriai atsakinėjo į pateiktus jiems klausimus apie ekovairavimą, o taip pat uždavinėjo savo klausimus ir ieškojo informacijos, kur galėtų daugiau sužinoti apie taupaus vairavimo principus“, – sako ji.
Ekoralyje dalyvavo žurnalo „Auto Bild Lietuva" ir „eco:Drive akademijos" vasarą organizuoto konkurso „Švaresnis miestas mūsų vaikams" finalininkai bei „eco:Drive akademijos" 2010 m. teorinių ekovairavimo paskaitų dalyviai.