• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dakaro ralio maratone kitais metais smėlio dulkėmis vaišinsis dar vienas ekipažas iš Lietuvos. Apie tai oficialiai pranešė jėgas suvieniję šalies mechanikų legenda Darius Biesevičius, Dakaro ralio enciklopedija vadinamas šturmanas Saulius Jurgelėnas ir vienas greičiausių lenktynininkų Vaidotas Žala. „Dakar Bee“ pasivadinusi komanda trečiadienį Vilniuje pristatė ir pirmąjį Lietuvoje sukonstruotą automobilį.

35

Dakaro ralio maratone kitais metais smėlio dulkėmis vaišinsis dar vienas ekipažas iš Lietuvos. Apie tai oficialiai pranešė jėgas suvieniję šalies mechanikų legenda Darius Biesevičius, Dakaro ralio enciklopedija vadinamas šturmanas Saulius Jurgelėnas ir vienas greičiausių lenktynininkų Vaidotas Žala. „Dakar Bee“ pasivadinusi komanda trečiadienį Vilniuje pristatė ir pirmąjį Lietuvoje sukonstruotą automobilį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA

„Automobilis sukonstruotas Prienuose nuo A iki Z. „Seat“ automobilio lempos ir priekinis stiklas, o toliau viskas savo“, - nedaugžodžiavo auksines rankas turintis D. Biesevičius. Dakaro ralyje jau talkinęs ir Benediktui Vanagui, ir Antanui Juknevičiui, mechanikas pritaikė inovatyvių sprendimų, kurie padės esant sudėtingoms sąlygoms.

REKLAMA
REKLAMA

„Iš kitų lietuviškų Dakaro projektų išsiskirsime pamatuota ambicija, - teigė S. Jurgelėnas, prieš trejus metus važiavęs su B. Vanagu. – Nesieksime aplenkti Benedikto ar varžytis su A. Juknevičiumi. Su šiuo automobiliu sieksime iškovoti prizines vietas T3 lengvų automobilių klasėje ir alternatyvios energijos taurės įskaitoje.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šturmanas su pasididžiavimu kalbėjo, kad sieks pravažiuoti Dakaro ralio maratoną ekologiškai – neišmetant į atmosferą nė vieno gramo anglies dvideginio. Tam padės antros kartos biodyzelinas, kurio rėmėjas „Neste“ Lietuvos komandai į Pietų Afriką pristatys 3000 litrų.

„Visos Dariaus prižiūrėtos mašinos pasiekė Dakaro ralio finišą, o Vaidotas subrendo kaip lenktynininkas. Jis kaip retas sportininkas moka nuleisti garą tuomet, kai to reikia. Su juo tikriausiai važiuodamas jaučiuosi komfortiškiausiai. Viliuosi, kad visų mūsų pastangos pradžiugins Lietuvą – sieksime parvežti prizines vietas dviejose kategorijose“, - teigė S. Jurgelėnas.

REKLAMA

Tuo tarpu pristatymo pradžioje už baro stovėjęs ir kavą pilstęs V. Žala dėl debiuto Dakaro ralyje buvo ramus: „Važiuosiu su daug patirties sukaupusiu šturmanu ir mechaniku. Kvaila būtų praleisti progą. Namų darbus padarėme – esame ramūs. Daugiausiai kilometrų su šiuo automobiliu prasukome Lietuvos karjeruose ir poligonuose, jaučiu jį prisijaukinęs“.

REKLAMA

Anot „Dakar Bee“ komandos narių, jiems daugiausiai teks varžytis su kvadrociklų pagrindu sukonstruotais prototipais, o norint T3 klasėje užimti prizinę vietą, bendroje įskaitoje teks įsitvirtinti tarp geriausiųjų 50 ar net 40 dalyvių.

Paklausti apie projekto biudžetą, komandos nariai pasijuokė, kad be klausimo apie finansus – nė žingsnio. „Vien tik logistikos sąnaudos Dakaro ralyje sudaro virš 120 tūkst. eurų. O į techniką sudėjome 200 tūkst. eurų“, - atskleidė S. Jurgelėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, dabar svarbiausia iki Dakaro ralio surinkti komplektus atsarginių dalių, o lenktynininkui V. Žalai - "atsipenėti".

Daugiau S. Jurgelėno atsakymų žiūrėkite vaizdo interviu:

Daugiau V. Žalos minčių - vaizdo interviu:

Mechanikas D. Biesevičius apie savo kūrinį:

Techninė „Seat Leon Dakar“ automobilio charakteristika:

Galia: 210 AG

Svoris: 1675 k

Variklis: VW1,9 TDi

Pavarų dėžė: 6 pavarų sekvencinė

Kuro bako talpa: 272 litro

Sąnaudos: 40 litrų / 100 km

Padangos: 235/85/R16

Kūrimo trukmė: 1 metai

Autorius: Darius Biesevičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų