2012 finansiniais metais „Volkswagen“ komercinių automobilių gamybos padalinys visame pasaulyje pardavė 550370 vnt. įvairių klasių bei paskirties komercinių automobilių. Tai rekordinis rezultatas, net 4,1 proc. didesnis už 2011–ųjų pasiekimus, kai buvo parduota 528900 komercinių automobilių.
Pardavimai finansine išraiška išaugo 5,2 proc. ir sudarė 9,450 milijardo eurų (2011m. - 8,985 milijardo eurų). Operacinis pelnas pernai buvo 421 mln. eurų (2011m. - 449 mln. eurų, -6,1 proc).
„Tai yra geresnis, nei puikus rezultatas. Ypač turint galvoje Vakarų Europos skolų krizę, itin skaudžiai paveikusią lengvųjų komercinių automobilių pardavimus“, - komentuodamas 2012 metų veiklos rezultatus sakė komercinių automobilių padalinio „Volkswagen Commercial Vehicles“ generalinis direktorius dr. Eckhardas Scholzas.
2012–ųjų tendencijos pasaulyje...
Praėjusiais metais „Amarok“ ir „Crafter“ šeimynų modelių pardavimai buvo didesni nei vidutiniai. Tuo tarpu „Volkswagen Caddy“ parduota šiek tiek mažiau, o T5 modelio – priešingai, šiek tiek daugiau, nei 2011-aisiais.
Pernai pasaulio rinkose parduota 84100 vnt. „Amarok“ pikapų, t.y., net 26,7 proc. daugiau, nei pernai 2011 m. (66400 vnt.). Taigi, „Volkswagen Amarok“ pernai buvo vienas iš pardavimų lyderių, tempęs į kalną ir bendrus pardavimų rodiklius.
„Crafter“ šeimynos modelių pardavimai pernai padidėjo 24 proc. ir sudarė 49200 vnt. automobilių (2011m. - 39700 vnt.).
Pernai visame pasaulyje parduota 160300 vnt. įvairių T5 šeimynos modelių ir tai buvo 2,9 proc. ūgtelėjimas, lyginant su 2011 m. (155800 vnt.).
„Caddy“ pardavimai čiūžtelėjo 5,9 proc. žemyn. Pernai pasaulyje parduota 151000 vnt. Caddy lengvųjų furgonų, o 2011 metais - 160600 vnt.
Tam tikra nesėkmė lydėjo ir Brazilijos rinkai skirtą pikapą Saveiro, kurio Pietų Amerikoje parduota 79400 vnt. arba 2,3 proc. mažiau, nei 2011 m. (81200 vnt.). Tačiau laiko patikrintos ir besivystančių šalių rinkoms skirtos T2 šeimynos modelių pardavimai pernai išaugo 4,4 proc. ir siekė 26200 vnt. (2011m. - 25100 vnt.). Didžiausi pardavimų augimai užfiksuoti Rytų Europos, Pietų Amerikos ir Azijos bei Ramiojo vandenyno rinkose. Pietų Amerikoje pardavimai išaugo 7,9 proc. Pernai šiame žemyne parduota 148100 vnt. lengvųjų komercinių automobilių ir pikapų (2011m. - 137300 vnt.).
Afrikoje „Volkswagen Commercial Vehicles“ pardavimus didino iki įspūdingų 17,7 proc. (19700 vnt. naujų komercinių automobilių, o 2011m. - 16700 vnt.).
Didžiausi pardavimai užfiksuoti Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, kur parduota net 61,9 proc. komercinių automobilių - 19000 vnt. (2011m.- 11700 vnt).
Rytų Europoje pardavimai augo ne taip įspūdingai, tačiau ir gana ženkliai. Pernai čia parduota 41700 vnt. arba 14,2 proc. daugiau, nei 2011m. (36500 vnt.).
... Ir Vakarų Europoje
Daugelyje Vakarų Europos šalių lengvųjų komercinių automobilių ir pikapų paklausa labai sumažėjo. Lyginant su 2011 metais, pernai visų markių lengvųjų komercinių automobilių ir pikapų paklausa čia smuko beveik 11 proc.
Volkswagen komercinių automobilių padaliniui „Volkswagen Commercial Vehicles“ nepavyko visiškai eliminuoti bendrojoje rinkoje vyraujančių neigiamų tendencijų, tačiau daugeliu atvejų pavyko jas sušvelninti. Vakarų Europoje, įskaitant Vokietiją, „Volkswagen“ komercinių automobilių pardavimai sumažėjo 1,8 proc. iki 284300 vnt. (2011m. - 289800 vnt.). Pačioje Vokietijoje Volkswagen pardavimai susitraukė 1,6 proc. iki 123100 vnt. (2011m. - 125200 vnt.).
Tačiau mažėjant parduodamų automobilių kiekiui „Volkswagen“ komercinių automobilių užimama rinkos dalis didėjo. Pernai „Volkswagen Commercial Vehicles‘ tapo lengvojo ir vidutinio komercinio transporto rinkos lyderiu, atsiriekdamas net 18,3 proc. Vakarų Europos rinkos ir 1,7 proc. pagerindamas 2011 metų rezultatą. Vokietijoje Volkswagen komerciniai automobiliai 2012 metais užėmė net 33,9 proc. rinkos arba 1,4 proc. daugiau, nei 2011 m.
Ypač įdomi pardavimų statistika pagal modelius. Europoje ir Vokietijoje didžiausią populiarumą įgijo nedidelis „Caddy“ furgonas bei T5 ir „Crafter“ šeimynų modeliai. Vokietijoje stebėtino populiarumo susilaukė „Amarok“ pikapas.
„Penktadalis 2012 m. Europos ekonominėje erdvėje ir trečdalis Vokietijoje naujai įregistruotų lengvųjų ir vidutinių komercinių automobilių bei pikapų pagaminti „Volkswagen Commercial Vehicles“ gamyklose“,- neslėpė pasididžiavimo dr. Eckhardas Scholzas.
2012 metų pajamos
Pernai „Volkswagen Commercial Vehicles“ pardavimai išaugo 5,2 proc. ir sudarė 9,450 mlrd. eurų (2011m.- 8,985 mlrd. eurų). Pagrindinės veiklos pajamos sudarė 421 milijoną eurų (2011m. - 449 milijonus eurų). Tai antras pagal dydį visų laikų pasiekimas.
2013 metai. Tikslai ir prognozės
2013 m. „Volkswagen“ komercinių automobilių gamybos padalinio vadovybė ir toliau sieks efektyviai išnaudoti visą Europos rinkoje slypintį augimo potencialą bei stiprins iškovotas lyderio pozicijas. Bus nuolat tobulinamas ir plečiamas šiuo metu esamas komercinių automobilių asortimentas, padaugės specialių bei išskirtinių modifikacijų. Esamą modelių gamą papildys „Amarok Canyon“, „Cross Caddy“, „Caddy Jako-O“ ir „Caddy Transporter Edition“.
Europos rinkoje nuolat aštrėja konkurencija. Šį iššūkį bendrovės vadovybė ketina atremti pristatydama naujus „Caddy“ ir „Transporter“ šeimynų modelius. Be to intensyviai dirbama prie dabartinį „Crafter“ pakeisiančio modelio, nors tiksliai dar nenuspręsta, kokioje šalyje ir gamykloje šis modelis bus gaminamas.
Taip pat bus stiprinamos „Volkswagen Commercial Vehicles“ tarptautinės pozicijos. Jau dabar „Volkswagen“ kaip krovininių automobilių gamintojas užima tvirtas pozicijas Pietų Amerikoje. 2013 m. planuojama aktyvi ekspansija į ypač perspektyvias, tačiau „Volkswagen“ dar nevisai įsisavintas Šiaurės Amerikos ir Kinijos rinkas.