Vakar vykusiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje pritarta investiciniam projektui dėl vandens turizmo plėtros Lietuvos ir Baltarusijos pasienio regione. Pagal šį projektą miesto savivaldybė planuoja įsigyti plokščiadugnį turizmui Nemuno upe pritaikytą laivą. Jis kainuotų apie pusketvirto milijono litų.
Savivaldybė prisidės 350 tūkst. litų
Šiais metais parengtas projektas „Vandens transporto plėtra Lietuvos ir Baltarusijos pasienio regione". Prieš kelis mėnesius jis pateiktas Lietuvoje veikiančiam sekretoriatui, kuris vertina Lietuvos ir Baltarusijos projektų paraiškas.
Sprendžiant klausimą dėl finansavimo skyrimo, sekretoriatui reikia pateikti savivaldybės tarybos pritarimą minėtam projektui. Vakar miesto tarybos posėdyje jos nariai susikibo, kai sužinojo projekto tikslus.
Bendra projekto vertė - beveik 7 mln. litų. Už juos bus perkami du plokščiadugniai laivai. Vieną, 45 vietų, beveik už pusketvirto milijono litų įsigytų Alytaus miesto savivaldybė, kitą - projekto partneris Baltarusijoje - Gardino vykdomasis komitetas. Už gautus pinigus būtų šešiomis kalbomis išleistas gidas apie vandens turizmą Lietuvos-Baltarusijos pasienyje.
Projektui laukiama europinės paramos. Ją gavus, miesto savivaldybei tektų prisidėti 350 tūkst. litų, arba 5 proc. jai tenkančios projekto dalies vertės.
Nupirktas laivas Nemunu plaukiotų iki Gardino ir atgal. Taip pradėtų tarnauti prieš ketverius metus prie A.Juozapavičiaus tilto per Nemuną už europinius ir valstybės biudžeto pinigus - maždaug 500 tūkst. litų - pastatyta stacionari prieplauka.
Pagal miesto bendrąjį planą yra numatytos dar keturios mobilios ar stacionarios prieplaukos: prie Radžiūnų piliakalnio, Kaniūkų ir naujojo tiltų per Nemuną bei Dainų slėnyje.
Savivaldybė taps komercinių paslaugų teikėja?
Ne vienam tarybos nariui iškilo klausimas, kodėl šis projektas nesvarstytas prieš pateikiant paraišką. Bet jis nuskambėjo tarsi tyruose.
Tada tarybos narys liberalas Gediminas Daukšys pasiteiravo, kodėl projektas dėl vandens turizmo plėtros pradedamas vykdyti ne iš to galo: „Pirmiausia reikia išvalyti, pažymėti Nemuno vagą, o ne galvoti apie laivą."
Miesto meras Česlovas Daugėla tarybos narius įtikinėjo, jog tai bus daroma per kitus projektus, dėl to tariamasi su kitomis prie Nemuno įsikūrusiomis savivaldybėmis.
„Meras gerai pasakė, kad Druskininkuose Nemune plaukioja privatūs laivai. Taip yra ir kitose savivaldybėse. Mes, kaip savivaldybė, turime inicijuoti projektus dėl Nemuno vagos išvalymo, pagilinimo, pažymėjimo, taip sudaryti sąlygas privačiam verslui. Aš žinau nemažai alytiškių, kurie turi laivus keleiviams vežioti, ir jeigu būtų sudarytos sąlygos plaukioti Nemune, jie užsiimtų vandens turizmo verslu. Komercinis keleivių vežiojimas yra ne savivaldybės verslas. Jei nusiperkam laivą ir pradedam tuo verstis, savivaldybę pavadinam uždarąja akcine bendrove", - piktinosi G.Daukšys.
Dauguma tarybos narių projektui dėl vandens turizmo plėtros Lietuvos ir Baltarusijos pasienio regione pritarė, nors ir nebuvo atsakyta į klausimą, kiek miesto savivaldybei kainuos laivo, jo darbuotojų išlaikymas.
Jei sekretoriate, administruojančiame vykdomus projektus tarp minėtų dviejų valstybių, bus pritarta šiam miesto tarybos palaimintam projektui, jis turėtų būti įgyvendintas per dvejus metus.
Alma Mosteikaitė