• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo valdybos sudaryta darbo grupė, analizuojanti silpno alkoholio reklamos transliavimo pataisas ir turinčios pateikti naujus pasiūlymus, netrukus paskelbs savo išvadas.

REKLAMA
REKLAMA

Grupės vadovo Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininko valstiečio liaudininko Virginijaus Domarko teigimu, pozicija, kuri bus pateikta Seimui jau aiški.

REKLAMA

Svarstomi 2 variantai

Kitą savaitę grupės nariai tikriausiai apsispręs dėl vieno iš dviejų variantų.

Vienas jų siūlo palikti iki šiol galiojantį bet kokio alkoholio reklamos rodymo per televiziją draudimą nuo 6 val. iki 23 val., tačiau padaryti išimtį sporto varžybų metų matomiems silpnų alkoholinių gėrimų (tik alaus iki 5,5 proc. ir natūralios fermentacijos vyno iki 15 proc. stiprumo) ir jų gamintojų logotipams.

REKLAMA
REKLAMA

Jų rodymo sporto rungtynių ar kitų masinių renginių transliacijos metu siūloma nelaikyti reklama.

Kitame variante numatyta, kad būtų nustatomas tam tikro ilgio pereinamasis laikotarpis, kurio metu būtų leidžiama bet kokia silpno (alaus iki 5,5 proc. ir natūralios fermentacijos vyno iki 15 proc. stiprumo) alkoholio reklama (vaizdo klipai, bėgančios eilutės ir pan.), o 10 proc. iš bet kokios stiprumo alkoholio reklamos transliacijos gautų lėšų transliuotojai turėtų investuoti į alkoholio antireklamą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu būtų pasirinktas pastarasis variantas, kartu dar būtų keičiamas prekybos alkoholiniais gėrimais laikas.

Dabar alkoholiu galima prekiauti visą parą. Prekybą alkoholiu siūloma uždrausti naktį. Kol kas siūlomi du variantai, nuo kada iki kada būtų galima prekiauti alkoholiniais gėrimais - nuo 10 iki 22 val. ir nuo 8 iki 22 valandos.

REKLAMA

Darbo grupės posėdžiuose alkoholio gamintojai ir alkoholio priešininkai sutarė, kad nuo tam tikros datos būtų draudžiama bet kokios rūšies ir stiprumo alkoholio reklama visose visuomenės informavimo priemonėse ir reklaminiuose stenduose

„Kol kas yra siūlymas tokį draudimą taikyti nuo 2012 metų, kitų variantų nėra“, - BNS sakė V.Domarkas.

REKLAMA

Draudimai kelia diskusijas

Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius Algirdas Raslanas siūlo alkoholio reklamos transliavimo per televiziją apribojimus taikyti po vienerių-trejų metų.

Tuo tarpu LRT generalinis direktorius Kęstutis Petrauskis siūlo nustatyti penkerių metų pereinamąjį laikotarpį ir per tą laiką parengti visas pataisas dėl alkoholio reklamos ne tik įvairiose masinio informavimo priemonėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pereinamasis laikotarpis turi būti kažkoks. Metų reikia mažiausiai. Ir tada būtų patiriama nuostolių“, - tvirtino A.Raslanas Seimo valdybos sudarytos darbo grupės, analizuojančios silpno alkoholio reklamos transliavimo pataisas ir turinčios pateikti naujus pasiūlymus, posėdyje.

Per tą laiką, anot jo, alkoholio gamintojų remiami sporto klubai ir kitos paramą iš alkoholio gamintojų gaunančios įstaigos susirastų kitus rėmėjus.

REKLAMA

„Gal sportą ir galėtų remti žaislų gamintojai, interneto paslaugų tiekėjai, mobiliojo ryšio firmos. Tačiau ar jie bus suinteresuoti užsiimti rėmimu?“ - klausė A.Raslanas.

Pasak jo, pereinamasis laikotarpis šiuo atveju galėtų būti kur kas trumpesnis negu Europoje pradėjus drausti tabako reklamą.

REKLAMA

„Pas mus pinigai kur kas mažesni, todėl ir susitarimai gali būti greitesni“, - BNS sakė A.Raslanas.

Baudos – neteisėtos?

Seimo Sveikatos reikalų komiteto vadovas konservatorius Antanas Matulas ketina kreiptis į Seimo valdybą, kad ši iš parlamentinio Teisės ir teisėtvarkos komiteto skirtų teisininkų, kurie padėtų suformuluoti kreipimąsi į teismą dėl neteisėtai skirtų baudų televizijoms už alkoholio reklamos transliavimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų TV3 ir LRT.

A.Matulas piktinosi, kad nubaustos televizijos nieko nekalba apie tokių baudų apskundimą teismui.

Seimas pernai priėmė daug diskusijų alkoholio įstatymo pataisas, pagal kurias nuo šių metų sausio 1 dienos Lietuvoje draudžiama bet kokia silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama televizijoje ir radijuje nuo 6 iki 23 val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų