• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kartu su po kelių metų pertraukos į Lietuvą sugrįžtančiu žiemos raliu į jį grįžta ir greičiausieji Lietuvos lenktynininkai. Sausio 29 dieną Ignalinoje vyksiančiame pirmame iš trijų žiemos ralio taurės etapų prie starto linijos stos trys dešimtys dalyvių, kurių tarpe startuos ir paskutinio Lietuvoje vykusio žiemos ralio čempionas
Dominykas Butvilas. Tiesa, būtent R5 klasėje laukiama intensyviausia kova, mat čempiono karūną sieks perimti
Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas, kurie paskutiniame 2021 metų Lietuvos ralio čempionato etape vos keliomis sekundėmis pralaimėjo D. Butvilui ir R. Vaitkevičiui.

Nematyta naujovė šiame etape bus ir pirmą kartą Lietuvos klasikiniame ralyje pasirodysiantys motobagiai. Iki šiol Lietuvoje tik ralio reido varžybose matytos ir itin smarkiai populiarėjančios transporto priemonės dabar turės progą varžytis klasikinio ralio trasose. Nors kol kas startiniame sąraše motobagiai tik du, organizatoriai sako, jog šiuo renginiu nori atverti kelią dalyviams išbandyti jėgas ralyje ir tikisi, kad ateityje tai taps didelė ir konkurencinga klasė.
Dominykas Butvilas / Lietuvos automobilių ralio čempionatas
Didelė konkurencija yra pati įdomiausia
Visų akims krypstant į R5 automobilius, abu sportininkai, besitaikantys į čempiono titulą, prieš „Alfa Romeo Winter Rally Cup“ žiemos ralio taurės etapą tvirtina, jog tokio lygio konkurencija yra pati įdomiausia tiek jiems patiems, tiek ralio gerbėjams.
„Žinoma, kad tokia kova pareikalauja nemažai nervų ir pastangų, bet ji ir yra maloniausia. Ir mums, ir varžovams bei žiūrovams. Būtų labai smagu, jei ta kova išliktų artima ir toliau, tačiau tai nuspėti sunku, nes viskas priklausys nuo abiejų komandų pasiruošimo. Aukštaitijos ralis buvo paskutinis sezono etapas, kuomet visi buvome maksimalioje formoje. Sezono pradžioje įprastai skirtumai būna kiek didesni ir tai patvirtina net WRC komandų rezultatai. Pirmas etapas parodo, kaip gerai atlikai namų darbus, o man visada atrodo, kad pasiruošti įmanoma ir geriau“, – apie paskutinį praėjusio sezono etapą ir artėjantį ralį kalbėjo Dominykas Butvilas.
Lenktyninkas D. Butvilas: „Gyvybę galinčių išsaugoti patarimų svarbą įvertina ne visi“
Sportininkas sakė, kad su šturmanu Renatu yra nusiteikę padaryti geriausia, ką gali ir tuo pačiu sukurti reginį tiek žiūrovams, tiek turėti gerą laiką su savo varžovais.
Dominykui antrino ir Vladas Jurkevičius, kalbėdamas apie tai, kad tokio lygio konkurencija, kokia buvo Aukštaitijos ralyje, yra itin smagi: „Su Butvilu bus tikrai smagu varžytis. Džiaugiuosi, kad jis nusprendė važiuoti žiemos taurėje ir tikiuosi, kad važiuos visuose trijuose etapuose. Pernai metų paskutiniame etape jie mus aplenkė ir tikrai gerai bei greitai važiavo. Kuo daugiau tokios artimos konkurencijos raliuose, tuo man tikrai smagiau.“
Vladas taip pat svarstė, kad nors šis ralis ir nėra įskaitinis Lietuvos automobilių ralio čempionate, į jį būtų galima žiūrėti labiau kaip į treniruotę, bet tuo pačiu kiekvienas ralis turi stiprią sportinę dvasią: „Nesvarbu, ar tai čempionato etapas, ar atskiras ralis, važiuoju į jį su sportine nuotaika ir nusiteikimu. Tikrai spausim ir tikslas yra laimėti, bet konkurencija bus, tad kaip seksis – žiūrėsim.“
Škoda Fabia R5
Kilometrų ant sniego susuko daug
V. Jurkevičius pasakojo, kad nors išskirtiniai šiam žiemos ralio taurės etapui nesiruošė, sportinę formą važiuojant žiemos sąlygomis stengiasi palaikyti visada: „Pernai važiavome raliuose Suomijoje ir Estijoje, taip pat buvome treniruotėse Suomijoje. Net ir dabar ką tik grįžau iš Laplandijos. Konkrečiai šiam etapui išskirtinai nesiruošėme, į žiemą žiūrime kaip į pasiruošimą ateinančiam sezonui, kadangi važiavimas žiemą reikalauja daug daugiau tikslumo. Išvažiavimas iš vėžės, kur yra daugiausiai sukibimo, žiemą kainuoja daugiau nei vasarą. Tai reikalauja tikslumo, tad jeigu išmoksti greitai važiuoti žiemą, būna paprasčiau greitai važiuoti vasarą“.
Vladui Jurkevičiui antrino ir Dominykas Butvilas, pasakodamas apie tai, jog važiavimas žiemą reikalauja dar didesnio meistriškumo. Sportininkas minėjo, kad vaikystėje, pradėjęs treniruotis slalomo lenktynėms, važiuodavo gatvinėmis padangomis ir taip mokėsi ieškoti sukibimo visur, kur tik įmanoma. Ralyje, pasak lenktynininko, viskas vyksta panašiai, tik daug greičiau.
D.Butvilas ir R.Vaitkevičius: „Žinojome, kad ralis prasidėjo paskutiniame greičio ruože“
„Itin mėgstu žiemiškas sąlygas, nes mano nuomone, toks važiavimas reikalauja dar didesnio meistriškumo. Nuo vaikystės žiemą labai mėgau matyt todėl, kad sausį mano gimimo diena. O jei rimtai, tai tokios vairavimo sąlygos man įdomiausios. Čia turime didelį sukibimo diapazoną: nuo visiško slidumo ant sniego dangos iki gero ir tvirto sukibimo ant žvyro ir ledo“, – kalbėjo D. Butvilas
Paklaustas apie pasiruošimą šiam raliui sportininkas buvo atviras: „Meluočiau jei sakyčiau, kad paskutinį kartą žiemą važiavau 2017 metais. Du pastaruosius metus, kai žiemos nebūdavo Lietuvoje, važiuodavome jos ieškoti į Suomiją, Laplandiją. Ten daugiau dirbau kaip treneris su savo mokiniais, tačiau tekdavo ir pačiam pavažiuoti ir pasitreniruoti, bet pasiilgau žieminių ralio greičio ruožų pagal stenogramą.“
D.Butvilas ir R.Vaitkevičius: „Žinojome, kad ralis prasidėjo paskutiniame greičio ruože“
Lenktynininkas sakė, kad vieną šeštadienį Zarasų rajone turėjo paruoštą trasą ir ten gerai prasimankštino. Pasak jo, automobilio valdymo esmę pavyko gerai prisiminti, tačiau liko dar stenograma ir bendras darbas su šturmanu, kuriam nušlifuoti vieno greičio ruožo nepakanka.
„Šiuos dalykus tobulinsime jau ralio trasoje. Po tos neilgos treniruočių dienos vakare negalėjau užmigti, sukilo tiek emocijų ir įspūdžių! Važiavimas ant sniego ir ledo neprilygsta niekam kitam, kur riba tarp sukibimo ir slydimo yra labai plonytė, o greičiai didesni nei ant žvyro“, – užbaigė pasakojimą D. Butvilas.
D.Butvilas ir R.Vaitkevičius: „Žinojome, kad ralis prasidėjo paskutiniame greičio ruože“
Renginys žiūrovams nemokamas
Ralio organizatoriai
Tadas Balaišis (Visagino automobilių ir motociklų sporto klubas) bei
Aurimas Eidžiūnas (8000 RPM Motorsport) sako, kad renginys bus įdomus ne tik sportininkams – žiūrovų lauks kovos ir kitose klasėse, kur išvysime jau legenda tampanti Dovilą Čiutelę, važiuojantį visiems ralio gerbėjams puikiai žinomu jo „Lada“ automobiliu. Visais ratais varomų automobilių klasėje kova užvirs tarp Giedriaus Firanto ir Dariaus Biesevičiaus, kurie važiuos „Mitsubishi Lancer“ automobiliais.
Pirmieji dalyviai iš pagrindinės miesto aikštės išvažiuos 13 valandą, o prie pirmojo ruožo starto stos 13 val. 30 min. Tikslūs laikai bei trasų žemėlapiai yra paskelbti organizatorių Facebook paskyroje. Viso dalyviai įveiks beveik 60 kilometrų greičio ruožų.
Paskutiniai važiavimai vyks vakare, todėl žiūrovai bus kviečiami stebėti dalyvius naktiniuose greičio ruožuose. Šventiniai apdovanojimai Laisvės aikštėje planuojami 20 valandą. Renginys žiūrovams nemokamas. Taip pat organizatoriai primygtinai prašo dalyvių laikytis visų saugumo reikalavimų bei klausyti trasas saugančių pareigūnų nurodymų.

VIDEO


Kartu su po kelių metų pertraukos į Lietuvą sugrįžtančiu žiemos raliu į jį grįžta ir greičiausieji Lietuvos lenktynininkai. Sausio 29 dieną Ignalinoje vyksiančiame pirmame iš trijų žiemos ralio taurės etapų prie starto linijos stos trys dešimtys dalyvių, kurių tarpe startuos ir paskutinio Lietuvoje vykusio žiemos ralio čempionas
Dominykas Butvilas. Tiesa, būtent R5 klasėje laukiama intensyviausia kova, mat čempiono karūną sieks perimti
Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas, kurie paskutiniame 2021 metų Lietuvos ralio čempionato etape vos keliomis sekundėmis pralaimėjo D. Butvilui ir R. Vaitkevičiui.

Nematyta naujovė šiame etape bus ir pirmą kartą Lietuvos klasikiniame ralyje pasirodysiantys motobagiai. Iki šiol Lietuvoje tik ralio reido varžybose matytos ir itin smarkiai populiarėjančios transporto priemonės dabar turės progą varžytis klasikinio ralio trasose. Nors kol kas startiniame sąraše motobagiai tik du, organizatoriai sako, jog šiuo renginiu nori atverti kelią dalyviams išbandyti jėgas ralyje ir tikisi, kad ateityje tai taps didelė ir konkurencinga klasė.
Dominykas Butvilas / Lietuvos automobilių ralio čempionatas
Didelė konkurencija yra pati įdomiausia
Visų akims krypstant į R5 automobilius, abu sportininkai, besitaikantys į čempiono titulą, prieš „Alfa Romeo Winter Rally Cup“ žiemos ralio taurės etapą tvirtina, jog tokio lygio konkurencija yra pati įdomiausia tiek jiems patiems, tiek ralio gerbėjams.
„Žinoma, kad tokia kova pareikalauja nemažai nervų ir pastangų, bet ji ir yra maloniausia. Ir mums, ir varžovams bei žiūrovams. Būtų labai smagu, jei ta kova išliktų artima ir toliau, tačiau tai nuspėti sunku, nes viskas priklausys nuo abiejų komandų pasiruošimo. Aukštaitijos ralis buvo paskutinis sezono etapas, kuomet visi buvome maksimalioje formoje. Sezono pradžioje įprastai skirtumai būna kiek didesni ir tai patvirtina net WRC komandų rezultatai. Pirmas etapas parodo, kaip gerai atlikai namų darbus, o man visada atrodo, kad pasiruošti įmanoma ir geriau“, – apie paskutinį praėjusio sezono etapą ir artėjantį ralį kalbėjo Dominykas Butvilas.
Lenktyninkas D. Butvilas: „Gyvybę galinčių išsaugoti patarimų svarbą įvertina ne visi“
Sportininkas sakė, kad su šturmanu Renatu yra nusiteikę padaryti geriausia, ką gali ir tuo pačiu sukurti reginį tiek žiūrovams, tiek turėti gerą laiką su savo varžovais.
Dominykui antrino ir Vladas Jurkevičius, kalbėdamas apie tai, kad tokio lygio konkurencija, kokia buvo Aukštaitijos ralyje, yra itin smagi: „Su Butvilu bus tikrai smagu varžytis. Džiaugiuosi, kad jis nusprendė važiuoti žiemos taurėje ir tikiuosi, kad važiuos visuose trijuose etapuose. Pernai metų paskutiniame etape jie mus aplenkė ir tikrai gerai bei greitai važiavo. Kuo daugiau tokios artimos konkurencijos raliuose, tuo man tikrai smagiau.“
Vladas taip pat svarstė, kad nors šis ralis ir nėra įskaitinis Lietuvos automobilių ralio čempionate, į jį būtų galima žiūrėti labiau kaip į treniruotę, bet tuo pačiu kiekvienas ralis turi stiprią sportinę dvasią: „Nesvarbu, ar tai čempionato etapas, ar atskiras ralis, važiuoju į jį su sportine nuotaika ir nusiteikimu. Tikrai spausim ir tikslas yra laimėti, bet konkurencija bus, tad kaip seksis – žiūrėsim.“
Škoda Fabia R5
Kilometrų ant sniego susuko daug
V. Jurkevičius pasakojo, kad nors išskirtiniai šiam žiemos ralio taurės etapui nesiruošė, sportinę formą važiuojant žiemos sąlygomis stengiasi palaikyti visada: „Pernai važiavome raliuose Suomijoje ir Estijoje, taip pat buvome treniruotėse Suomijoje. Net ir dabar ką tik grįžau iš Laplandijos. Konkrečiai šiam etapui išskirtinai nesiruošėme, į žiemą žiūrime kaip į pasiruošimą ateinančiam sezonui, kadangi važiavimas žiemą reikalauja daug daugiau tikslumo. Išvažiavimas iš vėžės, kur yra daugiausiai sukibimo, žiemą kainuoja daugiau nei vasarą. Tai reikalauja tikslumo, tad jeigu išmoksti greitai važiuoti žiemą, būna paprasčiau greitai važiuoti vasarą“.
Vladui Jurkevičiui antrino ir Dominykas Butvilas, pasakodamas apie tai, jog važiavimas žiemą reikalauja dar didesnio meistriškumo. Sportininkas minėjo, kad vaikystėje, pradėjęs treniruotis slalomo lenktynėms, važiuodavo gatvinėmis padangomis ir taip mokėsi ieškoti sukibimo visur, kur tik įmanoma. Ralyje, pasak lenktynininko, viskas vyksta panašiai, tik daug greičiau.
D.Butvilas ir R.Vaitkevičius: „Žinojome, kad ralis prasidėjo paskutiniame greičio ruože“
„Itin mėgstu žiemiškas sąlygas, nes mano nuomone, toks važiavimas reikalauja dar didesnio meistriškumo. Nuo vaikystės žiemą labai mėgau matyt todėl, kad sausį mano gimimo diena. O jei rimtai, tai tokios vairavimo sąlygos man įdomiausios. Čia turime didelį sukibimo diapazoną: nuo visiško slidumo ant sniego dangos iki gero ir tvirto sukibimo ant žvyro ir ledo“, – kalbėjo D. Butvilas
Paklaustas apie pasiruošimą šiam raliui sportininkas buvo atviras: „Meluočiau jei sakyčiau, kad paskutinį kartą žiemą važiavau 2017 metais. Du pastaruosius metus, kai žiemos nebūdavo Lietuvoje, važiuodavome jos ieškoti į Suomiją, Laplandiją. Ten daugiau dirbau kaip treneris su savo mokiniais, tačiau tekdavo ir pačiam pavažiuoti ir pasitreniruoti, bet pasiilgau žieminių ralio greičio ruožų pagal stenogramą.“
D.Butvilas ir R.Vaitkevičius: „Žinojome, kad ralis prasidėjo paskutiniame greičio ruože“
Lenktynininkas sakė, kad vieną šeštadienį Zarasų rajone turėjo paruoštą trasą ir ten gerai prasimankštino. Pasak jo, automobilio valdymo esmę pavyko gerai prisiminti, tačiau liko dar stenograma ir bendras darbas su šturmanu, kuriam nušlifuoti vieno greičio ruožo nepakanka.
„Šiuos dalykus tobulinsime jau ralio trasoje. Po tos neilgos treniruočių dienos vakare negalėjau užmigti, sukilo tiek emocijų ir įspūdžių! Važiavimas ant sniego ir ledo neprilygsta niekam kitam, kur riba tarp sukibimo ir slydimo yra labai plonytė, o greičiai didesni nei ant žvyro“, – užbaigė pasakojimą D. Butvilas.
D.Butvilas ir R.Vaitkevičius: „Žinojome, kad ralis prasidėjo paskutiniame greičio ruože“
Renginys žiūrovams nemokamas
Ralio organizatoriai
Tadas Balaišis (Visagino automobilių ir motociklų sporto klubas) bei
Aurimas Eidžiūnas (8000 RPM Motorsport) sako, kad renginys bus įdomus ne tik sportininkams – žiūrovų lauks kovos ir kitose klasėse, kur išvysime jau legenda tampanti Dovilą Čiutelę, važiuojantį visiems ralio gerbėjams puikiai žinomu jo „Lada“ automobiliu. Visais ratais varomų automobilių klasėje kova užvirs tarp Giedriaus Firanto ir Dariaus Biesevičiaus, kurie važiuos „Mitsubishi Lancer“ automobiliais.
Pirmieji dalyviai iš pagrindinės miesto aikštės išvažiuos 13 valandą, o prie pirmojo ruožo starto stos 13 val. 30 min. Tikslūs laikai bei trasų žemėlapiai yra paskelbti organizatorių Facebook paskyroje. Viso dalyviai įveiks beveik 60 kilometrų greičio ruožų.
Paskutiniai važiavimai vyks vakare, todėl žiūrovai bus kviečiami stebėti dalyvius naktiniuose greičio ruožuose. Šventiniai apdovanojimai Laisvės aikštėje planuojami 20 valandą. Renginys žiūrovams nemokamas. Taip pat organizatoriai primygtinai prašo dalyvių laikytis visų saugumo reikalavimų bei klausyti trasas saugančių pareigūnų nurodymų.

VIDEO


REKLAMA

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų