Nors LNK laidos „Nuo... Iki...“ žiūrovai mažai sužinojo naujo, pamatė Seimo pirmininkę sėdinčią ant sofos atlošo, kitame kadre ji jau buvo susirangiusi ant tos pačios sofos. Laidoje buvo priminti ir daugiausia dėmesio sulaukę politikos šaržai: interneto sensacija virtusi daina „Tutita“, istorija apie dizainerio Juozo Statkevičiaus bei stilisto Manto Petruškevičiaus kurtus įvaizdžius. „Mažai pasakok apie žmoną, sakyk, kad gera, sakyk, kad myli“, – viešą instruktažą savo vyrui Juliui Graužiniui skėlė Seimo pirmininkė.
Vėliau Loreta ėmėsi gido vaidmens po savo laikiną keturių kambarių butą Vilniaus senamiestyje. Jame politikė apsigyveno tapusi Seimo vadove. „Štai, kur miega Seimo pirmininkė, – savo miegamajame įžiebusi šviesą prieš kameras ištarė politikė. – Ne visada dviese, dažniausiai viena, bet čia. Reikia planuotis darbą taip, kad bent jau liktų viena diena, šeštadienis arba sekmadienis, kurią galėčiau praleisti su šeima. Juk to moteriško kvapo namuose reikia, nes namuose – trys vyrai. Jeigu dažnai neparvažiuosiu, gali būti mano vieta užimta.“
Beje, filmavimo metu Seimo pirmininkė tris kartus sugebėjo persirengti: maistą ruošė vilkėdama leopardo raštų palaidinę ir ryšėdama prijuostę, interviu davė vilkėdama melsvos bei juodos spalvos apdaru, o televizorių žiūrėjo pasipuošusi dryžuotais marškiniais.
Laidos autoriai pakalbino ir politikės vyrą. „Loretos tėvuko buvo pasakyta „Vaikai, vaikai, tik nelįskite į politiką, o gavosi, matote kaip. Niekada nemačiau, kad Seimo pirmininkė kur nors būtų su vaikais išvažiavusi, kažkam juk reikia prižiūrėti juos, bet praeitą kartą juk pasirodžiau su Loreta žirgų lenktynėse. Mano katino dienos jau baigėsi, reklamuotis nematau reikalo“, – atsakė žurnalistams J. Graužinis.
Vienintele savo silpnybe politikė įvardino neidealią figūrą. „Neturiu tiek valios ir užsispyrimo kaip kitos laikytis dietų“, – atviravo Seimo vadovė.
Ryšių su visuomene agentūros „Idea Prima“ vadovas Paulius Tamulionis pabrėžė, kad aukštas pareigas einančius asmenis žmonės yra įpratę matyti „kietoje“ aplinkoje: vizituose, minėjimuose, atsakinėjančius tik į rimtus klausimus, rūpesčio perkreiptais veidais, suraukta kakta.
„Manau, kad politikė arba jos patarėjų komanda puikiai tai supranta, todėl galvojo, kaip suminkštinti tokį įvaizdį. Laidoje matėme Seimo pirmininkę savo namuose, prie stalo su šeima. Ji ruošė vakarienę, orkaitėje kepė bulves, mėsos muštinius. Ji buvo parodyta kaip rūpestinga mama, vyru besirūpinanti žmona, – kalbėjo specialistas. – Politikė buvo parodyta žmogiškoje aplinkoje, kurią paprastas žmogus kur kas lengviau supranta ir priima: politikė sėdi ant sofos surietusi kojas, kaip ir dalis žiūrovų žiūri televizorių. Ji iškart pasirodo paprastesnė negu stovėdama prie Seimo tribūnos. Manau, kad to ir buvo siekta.“
Ryšių su visuomene specialistas užsiminė, kad laidoje nebuvo išvengta klaidų. „Akivaizdžiai matėsi, kad miegamajame yra viengulė lova. Ji plati, tačiau viengulė. Akivaizdu, kad politikė joje miega viena. Vyro buvimas šalia – tik tam kartui. Manau, tai turėjo pastebėti moterys, – kalbėjo P. Tamulionis. – Beje, butas – pernelyg prabangus. Galbūt, reikėjo pasverti, ar žiūrovui tai nesukels antipatijos. Aplinka labai poniška. Dėl persirengimo? Gal reportažas buvo filmuotas per kelis kartus, o gal toks scenarijus, tačiau ne visi gali pastebėti skirtingus draužius.“
Paklaustas, ar tokie reportažai gali atnešti politinių dividendų, pašnekovas sakė, kad auditoriją reikia skirti į dvi dalis. „Vienai auditorijos daliai yra labai svarbus žmonių asmeninis gyvenimas, tradicinės šeimyninės vertybės. Įtaresni gali įžvelgti, kad viskas buvo daroma norint reabilituoti politikės reputaciją. Šiai auditorijos daliai tikrai nepatiks rodyta prabanga. Gal buvo įmanoma pasirinkti paprastesnį interjerą – skandinaviško stiliaus. Išprususiems žmonėms tai turėjo sukelti atmetimo reakciją.“
Penkerių metų patirtį ryšių su visuomene srityje turinčios Alisos Bulybenko, agentūros „More“ partnerės, teigimu, tai yra eilinis populistinis politikės ėjimas, nukreiptas į mases, siekiant daugiau asmeninių simpatijų. „Seimo pirmininkė jau spėjo ir makiažo paslaptimis pasidalyti, kodėl neparodžius, kokie tapetai jos miegamajame? – klausė specialistė. – Vertinant bendrai, tokie veiksmai nėra nauji, politikai taip daro ir sėkmingai formuoja „savo“, „arčiau liaudies“, „paprasto“ įvaizdį visuomenėje. Tai paperka. Lietuviai mėgsta skriaudžiamus, ypač jei tai iš „savų”, „paprastų” rato. Tuomet bet kokia kritika šio asmens atveju, priimama kaip tolesnis skriaudimas ir prideda populiarumo, imamasi ginti skriaudžiamą.“
A. Bulybenko pabrėžė, kad L. Graužinienės situacija yra neeilinė. „Nors eina labai atsakingas pareigas valstybėje, profesiniu lygiu yra visiškai ir labai pagrįstai susikompromitavusi. Ką daryti, kai intelektualioji visuomenė vieningai pašiepia, o internautai tiesiog nebespėja ruošti naujų „memų“? – dar vieną klausimą uždavė specialistė. – Susitelkti į žemesnius kriterijus politikams turinčias mases. Mąstantis rinkėjas iš Seimo vadovo tikisi profesionalumo, o ne, tarkime, mėgstamiausio pyrago recepto. Siekdama nors kiek reabilituotis, politikė turėtų susitelkti ties savo kompetencijų rodymu. Susidaro įspūdis, kad L. Graužinienė nebeturi tokių vilčių ir savo dėmesį telkia į lengvai manipuliuojamą visuomenės dalį, kurioje tikisi įsitvirtinti kaip „paprastas žmogus“ ir visų puolama „auka“, kai iš tiesų – ji tik „paprasta moteris“.