Tulūzoje (Prancūzija) įsikūrusi korporacija „Airbus“, viena iš didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamintojų, paskelbė savo viziją, kaip keleivinių lėktuvų skrydžiai turėtų atrodyti ateityje, maždaug 2050 metais.
Pagrindiniai šios vizijos tikslai – kaip būtų galima sumažinti lėktuvų keliamą triukšmą, taršą, efektyviau panaudoti įvairias kuro rūšis, sutrumpinti skrydžių laiką, ir, be abejo, padaryti juos saugesniais.
Viena iš siūlomų priemonių – pakeisti pakilimo būdą: „Airbus“ numato, kad lėktuvai pakilimo take galėtų greitėti ne patys, o kilti nuo mobilios platformos, kuri galėtų smarkiau įgreitinti lėktuvą, ir jis greičiau pasiektų kruizinį aukštį. Sistema pavadinta „Zero emissions ground operation“ – pakilimas neteršiant aplinkos, tuomet pakaktų ir trumpesnių kilimo takų, jie greičiau atsilaisvintų kitiems lėktuvams, lėktuvams reiktų mažiau kuro.
Kita siūloma vizija – lėktuvai labiau apkrautomis trasomis galėtų skristi būriu, kaip paukščiai, taip irgi sutaupydami kuro.
„Airbus“ teigia atliekanti intensyvius tyrimus, kaip skrydžiams būtų galima panaudoti alternatyvias kuro rūšis, tokias kaip vandenilį, elektrą, Saulės energiją.
„Airbus“ vertinimu, vien tik optimizavus oro kontrolės bei lėktuvo valdymo sistemas, skrydžiai Europoje ir Amerikoje vidutiniškai galėtų sutrumpėti 13 minučių, o skaičiuojant, kad per metus įvyksta apie 30 milijonų skrydžių, tai leistų sutaupyti 9 milijonus tonų kuro bei neišmesti į atmosferą 28 milijonų tonų anglies dvideginio.