Prancūzų tyrėjai išsiaiškino, kad į Atlanto vandenyną 2009-aisiais nukritusio „Air France“ lėktuvo įgula buvo nekompetentinga, informuoja BBC.
Prancūzijos aviacijos institucija teigia, kad pilotai nebuvo apmokyti, kaip elgtis, lėktuvui netekus greičio.
„Air France“ bendrovė kaltinimus neigia ir tvirtina, jog nėra įrodymų, iš kurių būtų galima spręsti, kad pilotai buvo nekompetentingi.
Anot tyrėjų, iš duomenų įrašymo prietaisų užfiksuotos informacijos apie paskutines skrydžio minutes galima daryti išvadą, jog įgula nesugebėjo aiškiai „nustatyti, kad lėktuvas prarado aukštį“, nors beveik minutę skambėjo perspėjantis signalas.
Į signalą pilotas reagavo nuleisdamas lėktuvo priekį žemyn, nors reikėjo daryti atvirkščiai. Ataskaitoje atskleidžiama, kad įgula, bandydama suvaldyti skrydį, neperspėjo keleivių apie nesklandumus.
Aviacijos institucija paskelbė 10 naujų saugumo rekomendacijų, įskaitant privalomą visų Prancūzijos lakūnų apmokymą, kuris užtikrintų, kad jie mokės elgtis, lėktuvui netekus greičio skrendant dideliame aukštyje.
„Air France“ pranešimas prieštarauja tyrėjų išvadoms. Bendrovė tvirtina, kad „nėra duomenų, rodančių, kad (nelaimę) lėmė įgulos kompetencijos nebuvimas“.
Tyrimas vykdomas dėl „Air France“ ir „Airbus“ bendrovėms keliamų kaltinimų netyčiniu žmonių nužudymu. Lėktuvas sudužo birželio 1 dieną 2009-aisiais po to, kai pateko į audrą su perkūnija. „Air France“ skrido iš Rio de Žaneiro (Brazilija) į Paryžių. Žuvo visi 228 lėktuvu skridę žmonės.