Bandymų metodika
Dyzelinių variklių taršą nusprendę išmatuoti Vokietijos automobilių klubo nariai, visus bandyme dalyvavusius modelius išsiuntė į dviejų skirtingų metodikų testus: WLTP ir RDE.
WLTP yra pasaulio mastu suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra ir inicijuoja visame pasaulyje vieningą bandymų metodiką, skirtą degalų sąnaudų ir išmetamųjų dujų emisijos nustatymui.
Iki šiol automobilių vidutinės kuro sąnaudos, anglies dioksido ir azoto oksido duomenys buvo išgaunami naudojant pakankamai seną NEDC metodiką.
NEDC
- Temperatūra bandymų kameroje yra 20 – 30 laipsnių
- Ruožo ilgis siekia 11 kilometrų, o bandymas trunka 20 minučių
- Bandymą sudaro du etapai: 13 minučių trunkantis važiavimas mieste ir 7 minučių trukmės važiavimas užmiestyje
- Vidutinis greitis kiekvieno važiavimo metu siekia 33 km/val.
- Sustojimo trukmė – 25%
- Maksimalus greitis yra 120 km/val.
Nuo šiol visi nauji automobiliai turės praeiti naująjį – WLTP testą.
WLTP
- Ruožo ilgis siekia 23 kilometrus
- Bandymas trunka 30 minučių
- Bandymą sudaro keturi etapai: low, medium, high, extra-high
- Vidutinis kiekvieno važiavimo greitis siekia 47 km/val.
- Sustojimo trukmė – 13 %.
- Maksimalus greitis gali būti didesnis nei 130 km/val.
- Vertinama visos įmanomos konkretaus modelio versijos ir modifikacijos
- Matuojami visi įmanomi variklių ir pavarų dėžių deriniai.
WLTP nėra vienintelė naujovė. Nuo šiol automobilių gamintojai privalo atlikti RDE bandymų metodiką. RDE reiškia „Real Driving Emissions“. Priešingai nei WLTP, emisijos matavimai vyksta ne ant bandymų stendo, o bendro naudojimo keliuose.
Atliekant RDE matavimą, važiuojama iš anksto sugalvotu maršrutu, kurį sudaro miestas, plentas ir magistralė.
Testą atliekantys specialistai mieste važiuoja 15-40 km/val. greičiu, plente – 60-90 km/val. greičiu, o magistralėje – 145-160 km/val. greičiu.
Automobilis yra aprūpintas PEMS matavimo įranga („Portable Emission Measurement System“ – mobilioji emisijos matavimo sistema). Šis įrenginys matuoja kenksmingųjų medžiagų (azoto oksidų ir anglies monoksido) išmetimą. Bandomo automobilio testavimas trunka nuo 90 iki 120 minučių.
„ADAC“ klubo nariai norėdami pasunkinti testų sąlygas, kiekviename bandytame automobilyje įjungė oro kondicionierių, įdėdavo 200 kilogramų sveriantį krovinį ir prailgino kiekvieno bandomo automobilio maršrutą.
Rezultatai – stebinantys
„ADAC“ bandymų rezultatai parodė, jog ne vienas modernus dyzelinis variklis neperžengė šiuo metu nustatytos 114 mg/km NOx emisijos ribos. Labiausiai stebina tai, jog tik „Honda Civic“ su 1.6 litro dyzeliniu motoru sugebėjo peržengti 100 miligramų ribą.
Geriausiai šiame teste pasirodė vietiniai gamintojai: BMW, „Opel“ ir „Mercedes Benz“. „ADAC“ surengtame teste dalyvavę „BMW 520d“ į atmosferą išmėtė vos 1 miligramą NOx kilometrui. Tokį patį rezultatą užfiksavo ir „Opel Astra 1.6 D“. Tuo tarpu „Mercedes Benz C220d“ bandymuose pasirodė geriausiai – 0 miligramų NOx kilometrui.
Modelis | Taršos standartas | Lauko temperatūra testo metu | NOx emisija mg/km |
---|---|---|---|
Audi A8 50 TDI | 6c | 23.4 ° C | 15 |
BMW 520d Steptronic | 6c | 14.0 ° C | 5 |
BMW 520d Touring | 6d-TEMP | 5.4 ° C | 1 |
BMW X2 xDrive 20d | 6d-TEMP | 6.8 ° C | 23 |
Citroen Berlingo BlueHDI 130 | 6d-TEMP | 5.8 ° C | 7 |
Honda Civic 1.6 i-DTEC | 6d-TEMP | 24.9 ° C | 101 |
Kia Ceed 1.6 CRDi | 6d-TEMP | 18.5 ° C | 22 |
Mercedes A 180 d | 6d-TEMP | 1.2 ° C | 40 |
Mercedes C 220 d | 6d-TEMP | 19.5 ° C | 0 |
Opel Astra 1.6 D | 6d-TEMP | 3,3 ° C | 1 |
Peugeot 308 SW BlueHDi 180 | 6d-TEMP | 13.3 ° C | 30 |
Volvo XC60 D5 AWD | 6d-TEMP | 7.9 ° C | 56 |
VW Golf 1.6 TDI SCR | 6d-TEMP | -0.4 ° C | 14 |
Modelis | Taršos standartas | Lauko temperatūra testo metu | NOx emisija mg/km |
---|---|---|---|
BMW 218i Active Toure | 6d-TEMP | 23.3 ° C | 8 |
BMW 230i Coupe | 6c | 13.4 ° C | 10 |
Hyundai i20 1.0 T-GDI | 6d-TEMP | 23.7 ° C | 4 |
Kia Ceed 1.4 T-GDI | 6d-TEMP | 25.0 ° C | 10 |
Mercedes-Benz A 200 DCT | 6d-TEMP | 24.0 ° C | 9 |
Renault Megane TCe140 | 6d-TEMP | 3.8 ° C | 15 |
Suzuki Ignis 1.2 | 6c | 2.9 ° C | 3 |
Suzuki Swift 1.2 AWD | 6c | 23.9 ° C | 4 |
Suzuki Swift Sport 1.4 | 6d-TEMP | 24.5 ° C | 9 |
Volvo XC40 T5 AWD AT8 | 6d-TEMP | 20.1 ° C | 9 |
VW Golf 1.5 TSI | 6c | 2.6 ° C | 14 |
VW Golf 1.5 TSI BM DSG | 6c | 8.1 ° C | 4 |
VW up! GTI | 6d-TEMP | 21.0 ° C | 9 |