Praėjusios savaitės pabaigoje abiturientai turėjo pagaliau sužinoti, ar artimiausius ketverius arba trejus metus jie galės studijuoti tai, kam ruošėsi ilgus mokslo metus mokyklose. Tačiau vietoje džiaugsmo, dalis dvyliktokų liejo ašaras, mat gavo pranešimą trumpąja žinute, kad nėra pakviesti studijuoti. Kaip vėliau paaiškėjo, pranešimai buvo klaidingi, nes apkrovos neatlaikė Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendram priėmimui organizuoti (LAMA BPO) serveriai.
„Niekur neradau sau vietos. Blaškiausi ir kas penkias minutes bėgau prie kompiuterio, kad pasitikrinčiau, ar tikrai niekur neįstojau“, – vis dar negalinti atsigauti nuo patirto šoko pasakojo portalui Balsas.lt abiturientė, gavusi nelemtą pranešimą, kad niekur neįstojo.
Dar viena abiturientė, pretendavusi tik į mokamą studijų vietą, prie kompiuterio, nuolat tikrindama savo duomenis LAMA BPO svetainėje, praleido kone parą. „Skambinau nurodytais telefonais, kurie kone visą laiką buvo užimti. Vis dėlto pavykus prisiskambinti man žadėjo, kad rezultatus sužinosiu iki vakaro, vėliau – iki šeštadienio popietės. Nemažai teko pasinervinti“, – guodėsi būsima studentė.
„Atsiuntė SMS, parašė, kad neįstojau. Vėliau pasitikrinau tinklalapyje LAMA BPO, paaiškėjo, kad įstojau pirmu numeriu“, – skundėsi nesklandumais dar vienas abiturientas interneto forume.
Kalti apkrovos neatlaikę serveriai
LAMA BPO prezidentas profesorius Pranas Žiliukas tvirtino, jog laiku apie tai, kur įstojo, bei trumpąsias žinutes su klaidingais pranešimais abiturientai gavo tik dėl to, kad LAMA BPO aptarnavusios įmonės „Lintel“ skirti serveriai neatlaikė apkrovos. „Vienu metu prisijungus didžiuliui kiekiui dvyliktokų, serverio darbas tiesiog pradėjo strigti, – aiškino P. Žiliukas. – Sunku net pasakyti tuos techninius niuansus.“
Pasak LAMA BPO prezidento, problema ta, jog asociacijai skirti menkesni ištekliai nei jų reikėtų. „Reikia žymiai galingesnių serverių, tačiau nemokami dalykai yra nemokami. Šiemet priėmimui skirtų lėšų neturime, prašymų registracija – nemokama. Dalis žmonių sutiko dirbti visuomeniniais pagrindais, kitiems pažadėta atsilyginti. Pasiskolinti iš „Lintel“ serveriai pasirodė esantys per silpni, – pasakojo P. Žiliukas. – Turime įsigyti arba savo įrangą, arba nuomoti žymiia galingesnę techniką.“
Jis tikino, kad antrajam priėmimo etapui bandoma pasiskolinti papildomų serverių, kad nekiltų panašios problemos, o ateityje tikimasi valstybės paramos.
Paklaustas, kodėl stojusieji į mokamas studijų vietas duomenų negavo kur kas ilgiau nei pretendavę į studijų krepšelius, asociacijos prezidentas aiškino, jog taip nutiko taip pat dėl pernelyg didelės apkrovos. „Kadangi mokyklos dar turi peržiūrėti duomenis, nusprendėme išskirstyti procesus ir pirmiausia sutvarkyti stojančiųjų į nemokamas vietas duomenis. Vis tiek čia svarbiausia krepšeliai, – aiškino jis. – Kai srautas šiek tiek atslūgo, paleidome antrąją bangą. Jei viskas būtų vykę sėkmingai, visi rezultatus būtų gavę vienu metu.“
Pasak P. Žiliuko, būtent dėl serverio „lūžimo“ dalis abiturientų gavo klaidinančias trumpąsias žinutes. „Žinučių siuntimas buvo nustatytas automatu. Taigi, kai serverio darbas ėmė strigti, sistema automatiškai išsiuntinėjo senus duomenis arba tuščias žinutes. Žmogiškojo veiksnio čia nebuvo“, – tvirtino LAMA BPO prezidentas.
Vis dėlto šeštadienio popietę serverio veikla buvo stabilizuota ir, anot P. Žiliuko, prasidėjo sutarčių pasirašymas su aukštosiomis mokyklomis. Sutartis būsimi studentai turėtų pasirašyti iki liepos 28-osios vakaro.