Geriausi ingredientai
Glaudi partnerystė tarp „Abarth“ ir Fiat įvyko ne prieš keletą metų. „Abarth“ įkūrėjas ir tuometinis vedlys, Carlo Abarth, nuo pat pirmųjų dienų stengėsi atkreipti Italijos automobilių pramonės giganto dėmesį.
Carlo Abarth įkurdamas „Abarth“ kompaniją turėjo vieną ir labai aiškų tikslą – kurti sportinius automobilius su didžiojo gamintojo užnugariu. Kadangi „Abarth“ buvo įkurta Italijoje, nenuostabu, jog Carlo Abarth akys žiūrėdavo ne į bet kurį kitą gamintoją, o „Fiat“.
„Abarth“ įkūrėjas norėdamas atkreipti pramonės giganto dėmesį ir parodyti savo sugebėjimus, 1952 metais pristatė vieną ryškiausių to laikmečio automobilių - „Abarth 1500 Coupe Biposto“. Kompaktišką, aerodinamišką, išskirtinio dizaino kupė.
Neįprastų ir futuristinių formų „Abarth 1500 Coupe Biposto“ buvo sukurtas Carlo Abarth ir Franco Scaglione bendromis jėgomis. Carlo Abarth buvo puikus lenktynininkas ir inžinierius, tačiau niekas tuomet negalėjo prilygti „Bertone“ dizaino studijoje dirbusiam Franco Scaglione. Žmogui, kuris per savo spalvingą karjerą buvo atsakingas už „Lancia Aurelia B50“ kupė, „Maserati 3500 GT“ kupė, „Alfa Romeo 33 Stradale“ automobilių dizainą.
Savitą stilių turėjęs Franco kurdamas naujojo „Abarth“ modelio dizainą turėjo visišką laisvę. Tikrąja ta žodžio prasme. Nei Carlo Abarth, nei „Bertone“ dizaino studijos vadovai šiam dizaineriui liepė išlaisvinti savo fantaziją ir pademonstruoti savo išmanumą. Būtent tai jis ir padarė.
Įkvėpimo šaltinis
Po kosminį erdvėlaivį primenančio kėbulo slypėjo pakankamai civilizuoto automobilio agregatai. Priekyje tūnojo dvigubos skersinės svirtys, gale – amerikiečių pramonės mėgstamos lingės. Tuo tarpu pagrindiniu smuiku griežė patobulintas Fiat motoras – 1,5 litro darbinio tūrio jėgos agregatas išvystė 75 arklio galias ir naujam „Abarth“ modeliui leido pasiekti maksimalų 180 km/val. greitį.
Visgi, pakankamai kuklios techninės charakteristikos niekam nerūpėjo, nes visus žavėjo automobilio eksterjero dizainas. Būtent jis tapo tuometinės „Packard“ kompanijos vyriausiojo dizainerio įkvėpimo šaltiniu.
Iš Jungtinių Valstijų į Turino automobilių parodą atvykę amerikiečiai pamatę šį modelį užsibrėžė tikslą jį parsivežti į „Packard“ biurą, kuriame „Abarth 1500 Biposto“ atliktų tik vieną misiją – būti įkvėpimo šaltiniu.
Bendras „Abarth“ ir „Bertone“ darbas turėjo naudos abiems. „Abarth“ sugebėjo atkreipti „Fiat“ koncerno dėmesį ir tapo pilnaverčiu Italijos pramonės giganto partneriu. Tuo tarpu „Bertone“ tapo pasaulinio lygio automobilių dizaino studija, kurios kūriniams iki šiol klijuojamos gražiausių pasaulio ratuočių etiketės.