Vilniaus savivaldybės sprendimas steigti taksi bendrovę „Vilnius veža“ yra neteisėtas, teigia Konkurencijos taryba ir siūlo panaikinti įmonę. Konkurencijos taryba aiškina, kad buvo sukurtas interesų konfliktas, nes savivaldybė pradėjo dalyvauti ūkinėje veikloje, kurią pati administruoja.
Tuo metu Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas „Žinių radijui“ sako, jog toks Konkurencijos tarybos sprendimas rodo tik tai vieną - kad šiandien šešėlis laimėjo.
„Tai yra visa ta šešėlinė veikla kuri veikė iki 2012 metų ir kurią šiandien bando ir prokurorai, ir mokesčių inspekcija ir savivaldybė eliminuoti, sudaryti sąlygas skaidriai konkurencijai. Konkurencijos tarybos požiūris žudo“,- piktinosi meras.
Paklaustas, ar yra pagrįstų įtarimų, A.Zuokas teigė, jog aiškios tik prielaidos.
„Įtarimų neturiu, nors prielaidos labai aiškios, nes tyrimas vyksta pagal tų pačių įmonių, kurios šiuo metu yra tikrinamos, kurioms yra keliamos baudžiamosios bylos, jų skundų pagrindu. Tie, kurie piktnaudžiauja, tie skundžia. Bet šiaip aš manau, jog tai yra požiūrio ir nekompetencijos dalykai. Aišku, mes pasiruošę taisyti klaidas, jeigu jos yra, bet mes tikrai nesutinkame su tuo, kad šita įmonė neveiks. Vilnius vežė, veža ir veš“,- tikino A.Zuokas.
Meras priminė 2012-uosius, kada generalinės prokuratūros pareigūnai, mokesčių inspekcija atliko kratas, poėmius ir trumpam įkalino nemažą dalį tuometinių taksi įmonių vadovų už mokesčių nemokėjimą, šešėlinę veiklą, už įstatymų pažeidinėjimą.
„2012 metų pabaigoje buvo neįmanoma net taksi iškviesti, nes tuo metu visas taski verslas 100 proc. buvo nelegalus. Ir natūralu, kad Vilniaus miesto savivaldybė sureagavo aiškiai ir greitai, įsteigdama viešąją įmonę. Tai yra nepelno siekiančią įmonę. Aš puikiai suprantu, kad geriau šias paslaugas teiktų privačios įmonės, bet norėčiau, kad Konkurencijos taryba nežiūrėtų taip siaurai procedūriškai. O pažiūrėtų į visą taksi verslo aplinką. Šiandien sąžiningai konkurencijai, sąžiningam verslui nėra vietos. Didžioji dalis taksi verslo yra nelegalus. O valstybės institucijos, kurios turi pareigą ir teisę užtikrinti įstatytmų ir taisyklių laikymąsi, jos neveikia“,- komentavo A.Zuokas.
Jo teigimu, tokia situacija susidarė dėl nedidelių savivaldos galių.
„Tik kelios Afrikos valstybės ir Lietuva yra tarp tų, kur miestų tarybos negali nustatyti fiksuoto tarifo iš oro uosto į tam tikrą miesto dalį. Todėl Lietuva niekada ir nematė normalių taksi“,- piktinosi A.Zuokas.
Pasak mero, „Vilnius veža“ įkūrimas buvo bandymas parodyti, jog gali būti legali, skaidri veikla ir kartu bandymas parodyti, kad šalia mūsų gali stotis ir kiti norintys sąžiningai vykdyti verslą.
Parengė Monika Burvytė