Vilniaus miesto savivaldybės taryba pusantrų metų delsė nuspręsti, ar pavadinti Užupyje, šalia Malūnų gatvės, esantį skverą Tibeto vardu. Vakarykštis savivaldybės kolegijos sprendimas nenudžiugino, nes buvo neigiamas. Tai nuvylė šimtus pasirašiusiųjų po Tibeto skvero idėjos palaikymo peticija, Jurgos Ivanauskaitės kūrybos paveldo centro žmones ir, svarbiausia, Užupio bendruomenę. Labiausiai liūdina tamsuoliški argumentai, kad skvero pavadinimas „žeistų dorų katalikų jausmus“. Taikių ir niekam nekenkiančių menininkų Tibeto palaikymo akcijos pavadintos kaip neaiškūs „ritualai“. Vis bandau suprasti, kas šovė į galvą V.Martikoniui, kad jis siūlo vieną iš Vilniaus gatvių pavadinti šv. Brunono žudiko Zebedeno vardu. Ar tai sąmoningas kenkimas, ar tiesiog religijos, kultūros ir meno neišmanymas?
Tik Užupyje ir gali būti Tibeto skveras. Pirmiausia, tai atitinką laisvą Užupio dvasią, antra, Dalai Lama asmeniškai pagerbė Užupio respubliką savo vizitu ir yra Užupio respublikos garbės pilietis. Tibeto dvasinis vadovas Dalai Lama Lietuvoje lankėsi du kartus: 1991-aisiais ir 2001-aisiais. Antrojo vizito metu, pastebėdamas teigiamus pokyčius mūsų sostinėje, jis pasakė puikią frazę: „Aš matau, kad lietuviai moka naudotis laisve“. Tais metais Tibeto dvasinio vadovo oficialiai nepriėmė nė viena Lietuvos valdžios institucija. Užsienio reikalų ministerija ir man, Vilniaus miesto merui, nerekomendavo to daryti. Tačiau man nesuprantama, kaip galima nepriimti Nobelio Taikos premijos laureato. Priėmimą suorganizavome Užupio respublikoje, kuri nepriklauso nuo jokių ministerijų ar užsienio valstybių. Dalai Lama tada pašventino Užupio Angelo skulptūrą ir susidomėjęs mano namuose klausėsi pasakojimo apie tai, kas yra Užupio respublika. Po to nuvykome į Rotušę, kur dvasinis vadovas paliko įrašą garbingiausių miesto svečių knygoje.
Šį kartą Užsienio reikalų ministerija net raštu paaiškino miesto politikams, kad skvero pavadinimas Tibeto vardu nekenktų oficialiems santykiams su Kinija. Vakarykštis savivaldybės kolegijos sprendimas tikrai neatitinka istoriškai atviros, pažangios ir šiuolaikiškos Lietuvos sostinės statuso. Klaidą dar galima ištaisyti, ir tai yra miesto tarybos narių galioje.