Turbūt populiariausias D. Britanijos renginių savaitraštis „Time Out“ trečiadienį anonsavo šiandien ir rytoj (penktadienį bei šeštadienį) įvyksiančius Alinos Orlovos koncertus Londone. Pats anonso faktas yra pozityvus, bet mus gali šiek tiek nuliūdinti britų įsivaizduojamas lietuviškos muzikos kontekstas. Jie mus įsivaizduoja kaip ilgaplaukių vadybininkų tautą....
Penktadienio vakare A. Orlovos koncertas vyko klube „The 12 Bar Club“. „Balso.lt“ šaltiniai pasakojo, kad salė buvo sausakimša, publika (daug lietuvių ir nemažai britų) - puiki, o šou - nepaprastai kokybiškas. Prieš tai Alina dainavo Liverpulyje, o šeštadienį savo kūrinius atliks „The Betsey Trotwood“ klube.
Žinoma, tai nėra pačios svarbiausios Londono scenos, bet „Balsas.lt“ tikisi (kartu su „Time Out“ autore Bella Todd, kurios straipsnio vertimą publikuojame šiek tiek žemiau), kad A. Orlova užims svarią vietą ne tik Vilniaus, Maskvos, bet ir Londono alternatyviosios muzikos erdvėse.
Alina Orlova, pritrenkianti folk-pop muzika iš Lietuvos
Jei ieškote karštų muzikinių naujienų, vargu ar keliautumėte į Lietuvą – šalį, kur tradicinės dainos yra atliekamos džiovintais žirniais įdaryta kiaulės pūsle. Be to, šių metų lietuviškas „eurovizinis“ opusas „Nomads in the Night“ verčia manyti, kad turime reikalą su ilgaplaukių telekomunikacijų vadybininkų tauta, neabejinga tiek black metalui, tiek Russellui Watsonui (britų „liaudies tenorui“).
Taigi, jei ne „MySpace“, dabar neturėtume Alinos Orlovos, devyniolikmetės dainininkės iš Lietuvos, kuri stebina mus savo įspūdingu, jaudinančiu balsu ir unikaliu džiuginančiai tamsaus baltiško folk pop skambesiu. Orlova jau spėjo tapti populiariausia dainų autore savo šalies alternatyvios muzikos scenoje (o kartu ir sėkminga dailininke). Ji pradėjo nuo internete talpinamų demo įrašų ir vis dar yra beveik niekam nežinoma už Baltijos šalių ribų – išskyrus, ko gero, tik Franką Healy, kuris visai neseniai įtraukė vieną iš Orlovos kūrinių į naują kompiliaciją „Play. Stop. Rewind“, išleistą įrašų kompanijos „LIPA“ ir platinamą „iTunes“.
Tai, kad su šiuo muzikiniu fenomenu mus supažindino grupės „Travis“ narys, skamba taip, lyg Robertui Edwinui Peary (JAV Arktikos tyrėjui) kas nors būtų pasakęs, jog pakeliui link Šiaurės ašigalio jį aplenkė triratuku važiuojanti koala. Tačiau tai galėtų padėti dainininkei užtikrinti jos debiutinio albumo „Laukinis šuo dingo“ platinimą Didžiojoje Britanijoje. O kol kas turėsite tenkintis minimalistiniu gyvu pasirodymu su fortepijonu ir perkusija, ir tegul jūsų neklaidina jos keistas panašumas į Annie. Kaip liudija jos grėsmingai skambanti „Twinkle, Twinkle Little Star“ ir neseniai nupieštas autoportretas, kuriame iš vienos akiduobės sruvena kraujas, Orlova, kalbant jos pačios žodžiais, yra „truputi sumauta“ („e litl bit fakt up“).
Bella Todd, „Time Out London“, May 29-June 4