Adolfas Hitleris pavogė legendinio „Volkswagen Beetle“ idėją iš žydų inžinieriaus ir nugramzdino jį į istorijos užmarštį – tokią sensacingą žinią savo naujoje knygoje skelbia istorikas Paulas Schilperoordas.
Nacių lyderiui iki šiol buvo atiduodama garbė už eskizą, kurį jis nubraižė 1935 m. susitikimo su Ferdinandu Porche metu – tai buvo laikoma pirmine koncepto idėja. „Volkswagen“, arba vadinamasis „tautos automobilis“ – bene vienintelis teigiamas genocido vadovo pasiekimas, rašo dailymail.co.uk.
Vis dėlto knygoje „Nepaprastas Josefo Ganzo gyvenimas“ (angl. „The Extraordinary Life of Josef Ganz“) istorikas P. Schilperoordas teigia, kad už pirminio koncepto autorystę „Beetle“ gerbėjai turėtų būti dėkingi žydų inžinieriui J. Ganzui.
Pagal A. Hitlerio sumanymą, „tautos automobilis“ turėjo būti su keturiomis sėdynėmis, oru aušinamu varikliu bei kainuoti ne daugiau kaip 1000 reichsmarkių – lygiai tiek pat, kiek savo suprojektuotą automobilį buvo įvertinęs ir J. Ganzas.
Dar prieš trejus metus, kai A. Hitleris pristatė „savo idėją“ F. Porche, J. Ganzas jau važinėjo automobiliu, kurį buvo pabadinęs „Maikaefer“, arba „Gegužės vabalu“.
Lengvos konstrukcijos, tyliai veikiantis automobilis atrodė itin panašus į tą, kurį vėliau ištobulino F. Porche – už tai iki šiol laikomas kone geriausiu ir įtakingiausiu vokiečių automobilių dizaineriu.
Žydų išradėjas J. Ganzas visiems prieinamo automobilio idėją vystė nuo 1928 metų ir nubraižė daugybę į „Beetle“ panašaus automobilio eskizų.
1933 m. J. Ganzas su savo „Gegužės vabalu“ dalyvavo automobilių parodoje, kur jį – koks sutapimas – matė ir A. Hitleris.
Kaip tik tomis dienomis, kai 1935 m. A. Hitelis susitiko su F. Porche, buvo nutraukta J. Ganzo automobilių žurnalo leidyba, o jį patį tikrinti ir persekioti pradėjo Gestapas.
Žurnalistas ir išradėjas tuomet pabėgo į Šveicariją, o 1967 m. mirė Australijoje.
Josefas Ganzas ir jo automobilis, istoriko teigimu - itin panašus į pirmuosius „VW Beetle“ prototipus (nuotr. Gamintojo)