Lietuvos studentų sąjungos surengtuose debatuose švietimo tema dalyvavo nemažai parlamentinių partijų atstovų. Į ISM universiteto salę susirinko keli šimtai studentų, kurie debatų dalyvius pasitiko gausiais plojimais, o auditorijoje tarp studentų sklandė aštroki klausimai politikams.
(Papildyta 14.53) Darbo partijos atstovas V. Gapšys savo kalboje akcentavo, kad universitetai turi siekti kokybės ir keisti situaciją darbo rinkoje: „Žmogus darbo rinkoje turi būti laukiamas, o dabar dažnas darbdavys sako, kad diplomuotą specialistą jam dar reiks perauklėti. Aukštojo mokslo sistema turi prisitaikyti prie iššūkių.“
Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius nepasikuklino ir ilgu sąrašu išvardijo savo kadencijos politikų nuopelnus: „Lietuvoje nebuvo nė vieno studento, kurį valstybė būtų gerbusi ir rėmusi jo pasirinkimą studijuoti privačioje ar valstybinėje mokykloje, kaip ir nebuvo nė vieno studento, kuris studijuodamas savo lėšomis gali gauti socialinę stipendiją. Dabar tai realybė.“
Ministras akcentavo, kad dvigubai padidintas studentų finansavimas, o mokslo metus valstybės lėšomis pradėjo net 58 proc. pirmakursių.
Debatus vedė Europos humanitarinio universiteto prorektorius Darius Udrys.
Debatų dalyviai diskutavo aštuoniomis temomis: darbas studijų metu ir po jų, aukštojo mokslo finansavimo, priėmimo į aukštąsias mokyklas, lengvatų ir kiti klausimai buvo aptariami susitikimo metu.
Debatų pradžioje Andrius Kubilius teigė, kad būtina galvoti apie bendrą susitarimą, kuriomis kryptimis toliau turi plėtotis aukštojo mokslo sistema ir politinių oponentų kalbos apie galimą aukštojo mokslo reformos stabdymą yra neapgalvotos: „Aukštojo mokslo reforma pastatė mūsų švietimo sistemą ant bėgių, kuriais ji toliau ir privalo riedėti“, – sakė premjeras.
LSDP lyderis A. Butkevičius sakė, kad „universitetuose turi studijuoti patys gabiausi, bet yra du dalykai, kurie mane neigiamai veikia. Dalis universitetų orientuojasi į verslą, kad parduotų kuo daugiau diplomų. Kitas svarbus dalykas: pasigendu studentų motyvacijos ir noro įgyti kuo daugiau žinių. Studentai turi būti motyvuoti gauti žinių, o dėstytojai pateikti kokybiškas studijų programas“.