Italų ekonomistas Vilfredas Paretas, pastebėjęs, jog 80 proc. jo šalies turto valdo 20 proc. gyventojų, šį principą ėmė taikyti daugybėje kitų ekonomikos sričių, taip pat ir pardavimuose. Jo vardu vadinamas Pareto principas teigė, kad 80 proc. pardavimų sugeneruoja 20 proc. klientų, tačiau neseniai JAV atlikti tyrimai parodė, kad ši proporcija gali būti net labai klaidinga.
Bendrovės „Catalina Marketing“ atliktas tyrimas parodė, kad net 80 proc. supakuotų maisto produktų pardavimų JAV prekybos centruose tenka vos 2,5 proc. vartotojų. Jo metu buvo tiriama 1300 prekės ženklų bei 54 mln. pirkėjų.
Tačiau tai dar ne visi įspūdingi skaičiai. Pasirodo, kad 80 proc. alaus „Budweiser“ pardavimų sugeneruoja vos 1,2 proc., pirkėjų, kurių kiekvienas kas metus šio alaus nuperka už 170 JAV dolerių.
Tarp visų ištirtų prekės ženklų atsirado vos 25, kurių 80 proc. pardavimų teko daugiau nei 10 proc. pirkėjų.
Išvadose teigiama, jog viena iš priežasčių yra ta, jog prekės ženklų rinkodaros pastangų neužtenka pasiekti net pusės tikslinių vartotojų grupių.