• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Apple“ vadovas S. Jobsas paveikė daugelį žmonių, rašo „Business Insider“. Vienas tokių, buvęs „Apple“ inžinierius Sachinas Agarwalis.

REKLAMA
REKLAMA

S. Agarwalis pasidalino mintimis apie tai, kaip S. Jobsas sugebėjo milžiniškoje kompanijoje įdiegti kultūrą, kuri dažniausiai pastebimą nebent tik ką verslą pradėjusioje įmonėje. S. Jobsas sugebėjo sukurti aplinką, kurioje sprendimus priiminėjo ne vadybininkai, o inžinieriai.

REKLAMA

Jūsų dėmesiui 8 S. Jobso vadybos taisyklės:

Technologijų kompanijai turi vadovauti ne vadybininkai, o inžinieriai.

S. Agarwalio teigimu, „Apple“ yra valdoma inžinierių. Daugumos projektų komandos yra sąlyginai mažos, o joms vadovauja inžinerinį išsilavinimą turintys asmenys. Savaime suprantama, kad tokia kompanija kaip „Apple“ negali išsiversti be vadybininkų, tačiau reikia pastebėti, kad netgi „Apple" vadybininkai yra inžinieriai. Tai itin svarbu tokiai technologijų milžinei, nes projekto vadovas gali kuo puikiausiai bendrauti su techniniu darbuotoju ir aiškiai suprasti vienas kitą.

REKLAMA
REKLAMA

Įmonėje turi klestėti pagarbos kultūra tarp darbuotojų ir vadovų.

Kadangi abi darbuotojų klasės turi panašios srities išsilavinimą joms iš esmės lengva traktuoti save kaip vienalytę masę. Kompanijoje nejaučiama psichologinė skirtis tarp programuotojo ir produktų vadybininko. Abi darbuotojų grupės gerbia viena kitą. Kaip pasakoja S. Agarwalis – „mano vadovas dešimt metų darbavosi „Apple“ inžinieriumi ir tik tada buvo paaukštintas, tokia situacija vertė mane dar labiau stengtis, kad tik nenuvilčiau jo“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Abipusė pagarba ir artimas mažų projekto komandų bendradarbiavimas yra pagrindinė „Apple“ sėkmės priežastis.

Darbuotojams turi būti suteikta laisvė savarankiškai tobulinti produktus.

Jeigu „Apple“ darbuotojas, besinaudodamas produktu nusprendžia, kad pastarasis turi tam tikrą trūkumą, jam suteikiama laisvė ištaisyti šį trūkumą apeinant daugybę biurokratinių trukdžių, kurie dažniausiai egzistuoja didžiulėse įmonėse.

REKLAMA

„Vykdant visus projektus yra nusistatomi tam tikri ilgalaikiai tikslai, tačiau geriausi ir originaliausi sprendimai visuomet ateina iš asmeninių inžinierių inovacijų“, - sako S. Agarwalis.

Verskite darbuotojus nuolat tobulėti.

„Apple“ vadovai savo darbuotojams nuolatos meta iššūkius. Jie skiria darbuotojams užduotis, kurios šiek tiek viršija jų sugebėjimus, tačiau įveikę tokią užduotį darbuotojai įgyja svarbios ir unikalios patirties. Jie tobulėja.

REKLAMA

Galutiniai terminai yra labai svarbūs.

„Apple“ visada nustato galutinius užduoties įvykdymo terminus, kurių niekas neignoruoja.

S. Agawaris prisimena: „ Mes niekada nepateikdavome rinkai produktų, kurie neatitinka „Apple“ iškeltos kokybės kartelės, kartais tai reikšdavo, kad turime atsisakyti tam tikrų funkcijų, kurios nebuvo pakankamai ištobulintos, tačiau produktas visada pasirodydavo nustatytu laiku“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokia strategija itin svarbi naujoms įmonėms, kurios lengvai gali įklimpti į begalinį produkto tobulinimą, tačiau taip niekada ir nepristatyti galutinės prekės. Verčiau jau nustatytu laiku pristatyti produktą su tomis funkcijomis, kurios veikia geriausiai, o vėliau tobulinti esamą prekę ir išleisti naujesnę bei dar geresnę jos versiją.

REKLAMA

Nelyginkite savęs su konkurentais.

„Apple“ kompanija koncentruojasi ties savo susikurtais ilgalaikiais tikslais. Jos vadovai nemėgsta lyginti savo produkcijos savybių su konkurentų produktais. „Apple“ šį darbą palieka konkurentams.

REKLAMA

Kompanijos darbuotojai stengiasi sukurti tai, kas būtų visiškai nauja, novatoriška ir mestų iššūkį nusistovėjusiam status quo.

Samdykite tik tuos darbuotojus, kurie eina iš proto dėl kompanijos produkcijos.

Žmonės, kurie dirba „Apple“, tikrai nori dirbti tik „Apple“ ir niekur kitur. Tokie žmonės yra „Apple“ produkcijos gerbėjai, jie atsiduoda kompanijai ir deda visas pastangas, kad būtų įgyvendinti nustatyti tikslai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbinis entuziazmas vaidina itin svarbų vaidmenį. Personalo vadybininkai pagal šį kriterijų itin stropiai atrenka darbuotojus. Nepakanka žavėtis „Apple“ produktais, būtina eiti iš proto dėl pačios kompanijos, jos stiliaus ir misijos.

Būtina užtikrinti balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo.

„Apple“ tenka dirbti sunkiai, tačiau atpildas už tai – mėgavimasis puikiu laisvalaikiu. Kompanija suteikia daugybę privalumų, nuo puikios sveikatos apsaugos iki puikių atostogų per Šv. Kalėdas ir Padėkos dieną. Darbuotojai mėgaujasi atmosfera, kuri sukurta įmonėje, žmonės jaučia, kad kompanija nuoširdžiai jais rūpinasi.

REKLAMA

Pradedančiosios įmonės stilius ir darbo kultūra turi būti išlaikytas įmonei tapus pasauliniu milžinu.

„Apple“ nerasite pernelyg biurokratiško sprendimų priėmimo mechanizmo, tačiau susidursite su inžineriniu mąstymo stiliumi. Sutiksite aistringus ir atsidavusius darbuotojus. Panaši atmosfera klesti šviežiose ir entuziazmo kupinose kompanijose, kurios dar tik žengia savo pirmuosius žingsnius. „Apple“ tokią kultūrą sugebėjo išlaikyti jau keletą dešimtmečių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų