• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažėjantis variklių darbinis tūris ir sraigė - tendencija, kurią matome automobilių industrijoje pastaruosius dešimt metų. Kiekvienos automobilių kompanijos vadovas tikino, jog mažesnis darbinis tūris ir turbina leidžia sumažinti vidutines kuro sąnaudas, CO2 emisijas ir tuo pačiu yra 15 - 20% efektyvesni už didesnio darbinio tūrio atmosferinius jėgos agregatus. 
Pastaruoju metu automobilių pramonę krečiantys skandalai tik dar kartą įrodė, jog ne visos mažesnio darbinio tūrio ir turbinos receptai yra efektyvūs ar bent jau atitinka gamintojo pateiktus duomenis.
Turbinos nėra vienintelis komponentas leidžiantis efektyviai ir greitai padidinti variklio išvystomą galią. Automobilių inžinieriai retkarčiais nusprendžia pasinaudoti mechaninio kompresoriaus paslaugomis. Pagrindinis ir esminis skirtumas tarp mechaninio kompresoriaus ir turbinos - veikimo principas. Turbiną varo išmetamosios dujos, kai tuo tarpu mechaninis kompresorius yra varomas veleno, diržo, krumpliaračio ir pan.
Mechaninis kompresorius taip pat turi dar vieną privalumą - žaibišką reakciją į akceleratoriaus pedalą. Kitaip negu turbinos, kurios į akceleratoriaus paspaudimą sureaguoja po keletos akimirkų, kompresoriai į darbą kimba akimirksniu. Tad šiandien pažvelgsime į aštuonis automobilius, kurie turi benzinu varomus variklius, kuriems kompaniją palaiko ne turbinos, bet kompresoriai.

1 ) Ariel Atom 3,5R


Mažas, lengvas ir beprotiškai greitas. Į neįprastos išvaizdos automobilį sumontavę „Honda Civic Type R“ motorą, britai iš jo išspaudė 350 arklio galių ir 330 Nm sukimo momentą. Tik pabandykite įsivaizduoti kaip vos kelis šimtus kilogramų sverianti mašina sugeba šauti į priekį kai paspaudžiate akceleratoriaus pedalą. 0 - 100 km/val. per 2,6 sekundės.

Mažėjantis variklių darbinis tūris ir sraigė - tendencija, kurią matome automobilių industrijoje pastaruosius dešimt metų. Kiekvienos automobilių kompanijos vadovas tikino, jog mažesnis darbinis tūris ir turbina leidžia sumažinti vidutines kuro sąnaudas, CO2 emisijas ir tuo pačiu yra 15 - 20% efektyvesni už didesnio darbinio tūrio atmosferinius jėgos agregatus. 
Pastaruoju metu automobilių pramonę krečiantys skandalai tik dar kartą įrodė, jog ne visos mažesnio darbinio tūrio ir turbinos receptai yra efektyvūs ar bent jau atitinka gamintojo pateiktus duomenis.
Turbinos nėra vienintelis komponentas leidžiantis efektyviai ir greitai padidinti variklio išvystomą galią. Automobilių inžinieriai retkarčiais nusprendžia pasinaudoti mechaninio kompresoriaus paslaugomis. Pagrindinis ir esminis skirtumas tarp mechaninio kompresoriaus ir turbinos - veikimo principas. Turbiną varo išmetamosios dujos, kai tuo tarpu mechaninis kompresorius yra varomas veleno, diržo, krumpliaračio ir pan.
Mechaninis kompresorius taip pat turi dar vieną privalumą - žaibišką reakciją į akceleratoriaus pedalą. Kitaip negu turbinos, kurios į akceleratoriaus paspaudimą sureaguoja po keletos akimirkų, kompresoriai į darbą kimba akimirksniu. Tad šiandien pažvelgsime į aštuonis automobilius, kurie turi benzinu varomus variklius, kuriems kompaniją palaiko ne turbinos, bet kompresoriai.

1 ) Ariel Atom 3,5R


Mažas, lengvas ir beprotiškai greitas. Į neįprastos išvaizdos automobilį sumontavę „Honda Civic Type R“ motorą, britai iš jo išspaudė 350 arklio galių ir 330 Nm sukimo momentą. Tik pabandykite įsivaizduoti kaip vos kelis šimtus kilogramų sverianti mašina sugeba šauti į priekį kai paspaudžiate akceleratoriaus pedalą. 0 - 100 km/val. per 2,6 sekundės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


2 ) Audi Q7 3.0 TFSI


Mechaniniai kompresoriai tarp europietiškų automobilių gamintojų nėra labai populiarūs. Kadaise „Mercedes Benz“ labai stipriai propagavo mechaninius kompresorius, tačiau laikui bėgant jų vietą užėmė turbinos. Jeigu šiuo metu norėtumėte įsigyti „Audi“ markės automobilį, kuris turėtų variklį su mechaniniu kompresoriumi, Jūs turėtumėte pasirinkti štai šį dičkį - „Audi Q7“ su 3,0 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų jėgos agregatu, sugebančiu išvystyti 333 arklio galias. Paskubėkite, jeigu norite tai padaryti, nes netrukus šį motorą pakeis modernesnis analogas, kuris vietoj mechaninio kompresoriaus ar net sraigės turės elektrinę turbiną.

REKLAMA

2


3 ) Chevrolet Corvette Z06


Šiame modelyje esantis jėgos agregatas montuojamas ir į kitus „Chevrolet“ markės modelius, pavyzdžiui : „Camaro ZL1“ ar „Cadillac CTS-V“. Į pastarąjį automobilį montuojamas motoras išvysto net 650 arklio galių ir 854 Nm sukimo momentą.

3


4 ) Dodge Challenger SRT Hellcat


„Dodge“ pristačiusi šią „Challenger“ modelio versiją pranoko visų skeptikų lūkesčius. Tai buvo lyg prisikėlimas iš pelenų, parodantis, jog „FCA“ koncerne dirba fantazijos turintys žmonės. Šiais laikais reikia būti labai drąsiu, jog leistum inžinierių grupelei į „Challenger“ sumontuoti 716 arklio galių ir 880 Nm sukimo momentą išvystantį variklį.

REKLAMA
REKLAMA

4


5 ) Ford Falcon XR8


Australijos gyventojai yra susiskirstę į dvi stovyklas : „Ford“ ir „Holden“. Nepriklausomai nuo to, kurią stovyklą palaikote, vargu ar liksite nusivylę, nes „Ford“ ir „Holden“ daugelį metų žengia koja kojon ir stengiasi vienas nuo kito neatsilikti. Galiniai varantieji ratai, milžiniškas 8 cilindrų variklis ir mechaninė pavarų dėžė - kas gali būti geriau?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

5


6 ) HSV GTS


Šalia australiško „Ford“ stovi australiškas ... „Opelis“? Tikrai ne. Kaip ir „Ford Falcon“, taip ir „Holden“ markės automobiliai buvo kuriami Australijoje įsikūrusių padalinių ir juose dirbančių inžinierių pagalba. Kaip ir „Fordas“, taip ir šis galiūnas turi galinių varančiųjų ratų pavarą, mechaninę pavarų dėžę ir 6,2 litro, 8 cilindrų benzininį motorą, sugebantį išvystyti 585 arklio galias ir 740 Nm sukimo momentą.

REKLAMA

6


7/8 ) Jaguar F - Type


Septintą ir aštuntą vietas nusprendėme atiduoti ne tam pačiam automobiliui, bet dviem skirtingiems „Jaguar“ varikliams : 3,0 litrų, 6 cilindrų ir 5,0 litrų, 8 cilindrų jėgos agregatams, kurie išvysto atitinkamai 340/380 arklio galių ir 558 arklio galias ir 680 Nm sukimo momentą.
Įdomu yra tai, jog abudu varikliai turi daugybę tų pačių komponentų, nes 3,0 litrų, 6 cilindrų motoras yra sumažintas 5,0 litrų motoro versija. Abudu motorai daugelį metų plačiai naudojami įvairiuose „Jaguar“ ir „Land Rover“ gaminiuose. Pradedant nuo kompaktiško „Jaguar XE“ sedano ir baigiant pajėgiais „Range Rover“ modeliais.

7

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų