Vos per ketverius metus Hamdi Ulukaya sukūrė tokią verslo imperiją, kurios pavydėtų net Silikono slėnio korporacijos – 700 milijonų dolerių vertės kompaniją, kuri jau dabar yra dominuojanti savo rinkoje ir vis dar nenustoja augti.
Pradėjo nuo nulio, uždirbo milijonus
Pasak „Forbes“, dar labiau neįtikėtina yra tai, jog Ulukaya gamina... jogurtą. Tikra tiesa, tiesiog paprasčiausią jogurtą. Tai toks produktas, kuris greitai genda, o juo nustebinti šiuolaikinius vartotojus vargu ar beįmanoma. Maža to, jogurto rinka ir taip jau buvo perpildyta, o tokie milžinai kaip „Yoplait“, „Dannon“ ir „Fage“ dominavo jogurto versle. Iki tol, kol į rinką įžengė graikiško jogurto magnatas Ulukaya.
Anot „Forbes“, Ulukaya yra jogurto verslo Steve'as Jobsas, o jo kompanija „Chobani“ – tarsi graikiško jogurto „Apple“. Ulukaya savo įmonę įkūrė 2007 metais ir jau dabar jo kompanija yra didžiausia jogurto gamintoja JAV. Savo verslą Ulukaya pradėjo New Yorke, vėliau išplėtė į aplinkinius regionus, kol galiausiai tapo pagrindine visos JAV jogurto gamintoja. Kartais Ulukayos įmonė tiesiog nebesugeba patenkinti nežmoniškos jo kompanijos gaminamo jogurto paklausos.
Tokio masto verslo plėtra (per ketverius metus nuo visiško nulio iki beveik milijardinės vertės kompanijos) kartais pasitaiko jau minėtame Silikone slėnyje. „Groupon“ tokios vertės korporacija sugebėjo tapti greičiau, užtat šios kompanijos pelningumas dažnai kelia abejonių. Tuo tarpu Ulukaya patikina, kad jo įmonė veikia labai pelningai. Maža to, „Chobani“ verslas buvo plėtojamas be jokios investitorių pagalbos, vien tik banko paskolų ir grynojo uždarbio dėka.
Verslo ėmėsi įkalbėtas tėvo
Sugebėjimas jogurto verslą paversti tokiu sėkmingu kelia nuostabą ir verčia susimąstyti, ar jau pabodusios informacinių technologijų ir kompiuterių verslo sėkmės istorijos iš tikrųjų vertos tokio didelio žmonių susižavėjimo. Juk žymiai įdomiau sužinoti, kaip įmanoma jogurto verslą paversti tokio masto finansine sėkme. Tad „Chobani“ įkūrėjas Ulukaya sutiko trumpai papasakoti apie savąjį jogurto verslą.
1995 metais Ulukaya iš Turkijos persikėlė Į JAV. Ir kaip pats pasakoja, iš pradžių apie jokį jogurto verslą net negalvojo. Nepaisant to, jog jo giminė tėvynėje jau vertėsi jogurto ir sūrių gamyba, Ulukaya į JAV atvyko tiesiog studijuoti. Pasak jo, išmokti anglų kalbos ir verslo pagrindų. Vėliau Ulukayą aplankė jo tėtis, kuris nenustodamas piktinosi prastu JAV gaminamų sūrių skoniu. Tėvas nepailsdamas ragino sūnų pradėti sūrių gaminimo verslą. Ulukaya pasidavė įtikinėjimams ir po kelių metų pradėjo gaminti fetos sūrį. Neilgai trukus Ulukaya sužinojo, jog kompanija „Krafts“ ketina parduoti savo jogurto gaminimo liniją. Kaip teigiama, Ulukaya įsigijo ją tiesiog už grašius.
„Supraskite, JAV gaminamo jogurto kokybė buvo tiesiog tragiška. Aš negalėjau nieko nedaryti. Natūralu, jog nusprendžiau imtis iniciatyvos ir kurti savo jogurto verslą“, - pasakojo Ulakaya. Taip 2007 metais buvo įkurta „Chobani“ įmonė.
Anot verslininko, šiuo metu jis net negalvoja apie galimybę savo verslą parduoti kam nors kitam. O viliojančių pasiūlymų Ulukaya susilaukia nuolatos. Ulukaya teigia, kad tol, kol jis neįgyvendino visų savo tikslų, kompanija bus valdoma jo paties. Kadangi išmoningų idėjų ir tikslų Ulukayai nestinga, panašu, kad jo verslas gyvuos dar ilgai ir sėkmingai.