Maždaug prieš mėnesį internete pasirodė skelbimas, kad parduodamas automobilis „BMW 320TD“. Būtent šia mašina sekmadienį keliavo jaunuolių grupelė: 2 vaikinai ir 2 merginos. Vairuotojas buvo bene jauniausias iš jaunuolių grupelės – jam buvo 19 metų. Mašinoje važiavo dar viena 19-metė, 20-metis vaikinas ir 21-erių keleivė. Per avariją BMW buvo visiškai sumaitotas.
Po avarijos paaiškėjo, kad šis BMW buvo parduodamas. Vėliau skelbimas buvo pašalintas. Pardavėjas skelbime tuo metu nurodė, kad automobilį parduoda skubiai. Kaip mašinos privalumą įvardijo ilgai galiojantį techninės automobilio apžiūros terminą – iki 2024-03-27.
Tačiau skelbime buvo išvardytas ne vienas transporto priemonės trūkumas. „Pagrindiniai defektai: lūžusi spyruoklė, keičiamos priekinės kaladėlės, nėra abiejų posūkių stikliukų. Realybėje atrodo kiek baisiau (nuotraukos senos)“, – nurodyta skelbime.
Taip pat skelbime matyti, kad automobilio galia siekia 110 kW. Nustatyta ir BMW kaina – už mašiną pardavėjas prašė 1150 eurų.
Neseniai BMW keitė savininką
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transekta“ atstovas Renaldas Gabartas tv3.lt sakė, kad šis automobilis ėjo techninę apžiūrą kovo mėnesio pabaigoje.
Apžiūros metu buvo fiksuoti 4 nedideli trūkumai. Tai nesutrukdė automobilio savininkui gauti teigiamą techninės apžiūros išvadą. R. Gabartas papildė, kad balandžio mėnesio viduryje keitėsi šio automobilio savininkas, tai rodo „Regitros“ duomenys.
„Kovo antroje pusėje buvo atlikta techninė apžiūra. <...> Tai buvo sąlyginai nesena apžiūra, jos metu 4 nedideli trūkumai nustatyti: vaistinėlė, gesintuvas, veidrodėliai. Vienoje stabdžių žarnelė pasirodė turinti senatvinių požymių, pradėjusi eižėti, bet jokio nutekėjimo skysčio nebuvo“, – teigė R. Gabartas.
Tačiau nėra duomenų, ar automobilio techniniai trūkumai buvo pašalinti. „Keitėsi savininkas ir kas buvo daryta ar nedaryta, mes galime tik spėlioti“, – sakė pašnekovas.
Kilo klausimų dėl padangų būklės
„Transekta“ atstovas komentavo, kad įtarimų sukelti galėjo BMW padangų būklė.
„Nuotraukoje, kur stambesniu planu fotografuotas ratas automobilio, nelabai galima suprasti, ar yra vasarinės, ar žieminės padangos, ar pakeistos. Bet tokiomis oro sąlygomis, kokios buvo, kai įvyko nelaimė, faktas, kad padangos galėjo turėti didelę reikšmę. <...> Galimai, kai susidėjo į krūvą ir menka patirtis vairuotojo žuvusio, ir senas automobilis, ir baigėsi tuo, kuo baigėsi“, – minėjo jis.
R. Gabartas paaiškino, kad lietingą dieną automobilio padangos galėjo suvaidinti svarbų vaidmenį kelyje. Jis darė prielaidą, kad BMW padangos galimai buvo netinkamos šioms oro sąlygoms.
„Pusantros tonos automobilis remiasi į kelią 4 delno dydžio lopinėliais. Ir jeigu guma, padanga sena, susidėvėjusi, nudilusi, protektoriaus nedaug likę, – per lietų tai yra klaikiai pavojinga. Net patyrę vairuotojai neadekvačiai įvertinę situaciją, nepastebėję provėžose susikaupusios balos, gali prarasti akimirksniu kontrolę. <...> Bet negalima sakyti, kad apžiūroje jis buvo su kažkokiomis labai blogomis padangomis. Tiesiog nežinia“, – minėjo R. Gabartas.
Avarijos baigtį galėjo nulemti ir smūgio vieta, mano pašnekovas. R. Gabartas nurodė, kad šoninė automobilio pusė prasčiau atlaiko smūgį negu priekinė kėbulo dalis.
„Šoninis smūgis yra pats skaudžiausias, koks tik gali būti automobiliui. Kėbulo konstrukcija padaryta taip, kad maksmimaliai sugertų energiją iš priekio, kai kaktomuša atsitrenkia. Iš šonų ta konstrukcija gerokai silpnesnė, ji nėra taip stipriai apsaugota, dėl to ir pasekmės tokios tragiškos tos nelaimės“, – sakė jis.
Nusinešė visų BMW keleivių gyvybes
Portalas tv3.lt anksčiau aprašė avarijos aplinkybes. Sekmadienio popietę, apie 14 val., Vilniuje ant Valakampių tilto, Kareivių gatvėje, automobilis BWM rėžėsi į du lengvuosius automobilius „Toyota“ ir „Audi“. Tądien Vilniuje pliaupė lietus, kelio danga buvo slidi.
Kaip BNS informavo sostinės policijos atstovė Loreta Kairienė, apie 14 val. automobilis BMW išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą ir susidūrė su priešpriešais atvažiuojančiais automobiliais „Toyota“ ir „Audi“.
Ugniagesiams teko vaduoti du prispaustus žmones. Per eismo įvykį žuvo 2003 metais gimęs BMW vairuotojas ir du panašaus amžiaus keleiviai – 2002 metais gimęs vaikinas ir 2003 metais gimusi mergina. 2001 m. gimusi keleivė buvo gydoma ligoninėje, reanimacijos skyriuje. Pirmadienį paaiškėjo, kad mirė ir ji.
Prieš 5-erius metus toje pačioje vietoje avarija baigėsi žūtimi
Primenama, kad prieš 5-erius metus toje pačioje gatvėje ties Valakampių tiltu įvyko dar viena kruvina avarija.
Tą kartą taip pat lijo lietus, kai 19-metė mergina, varuodama „Peugeot“, išsuko į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su visureigiu BMW.
Portalas tv3.lt aprašė šio įvykio eigą. Tą dieną „Peugeot“ važiavo nuo Nemenčinės plento pusės. Patirties neturinti vairuotoja nesuvaldė automobilio – ji užvažiavo ant skiriamosios vejos, pralaužė atitvarus, persivertė ir atsidūrė priešpriešinėje eismo juostoje. Tada į „Peugeot“ atsitrenkė „BMW X5“.
Netrukus pranešta, kad specialiosioms tarnyboms nepavyko išgelbėti 1998 metais gimusios vairuotojos gyvybės, ji žuvo.