Los Andželo automobilių parodoje kasmetiniam Dizaino Iššūkio konkursui pristatytas ne vienas ateities patrulinis nebūtinai žmogaus valdomas policijos automobilis: tokia mašina gebės ne tik autonomiškai patruliuoti, bet ir bus aprūpinta lydinčiais autonominiais robotais.
Šių metų konkurso „Dizaino Iššūkis“ tema – 2025-ųjų kelių eismo patrulinis automobilis. Konkurso dalyviai – „General Motors“ (GM), „Subaru“, „BMW“, „Honda“ – fantazijos nežabojo, tačiau vieningai sutarė dėl tų pačių dalykų: ateityje mūsų laukia ne tik gausybė automobilių keliuose ir transporto spūstys, bet ir labai, labai daug dalinio arba visiško automobilių autonomiškumo bei robotikos.
Kai kurie konkurso „Dizaino iššūkis“ dalyviai šiemet daug dėmesio skyrė pareigūnų galias optimizuojančioms priemonėms (naudodami jas, pareigūnai mažomis sąnaudomis pasiekia kur kas geresnių rezultatų). Štai „Mercedes Benz“ pasiūlė pažangų, taupiai degalus vartojantį SUV klasės visureigį policijos pajėgoms, kuris keliuose išsiskirtų pašėlusio dydžio gabaritais. O štai GM pristato programuojamą trijų transporto priemonių elektrinę sistemą „Volt Squad“.
Tiesa, radikaliai naują požiūrį į ateities patruliavimą gatvėse demonstruoja koncernai „Honda“ ir „BMW“. Japonų gamintojo prototipas „CHP Drone Squad“ yra nebūtinai žmogaus valdoma sistema, kuri atliktų savotišką žvalgybininko funkciją.
Tai reiškia, kad maždaug 2025 m. policijos darbas darysis vis autonomiškesnis, vis labiau robotizuotas ir dažniau valdomas nuotoliniu būdu.
„Honda CHP Drone Squad“ eskortą sudaro nebūtinai žmogaus valdomas automobilis „Auto-Drone“, atliekantis mobilios bazės funkciją, o jį kelyje lydi autonominiai motociklai „Moto-Drones“.Ir bazinis automobilis, ir jį lydintys motociklai keliuose veiks išvien ir galės rengti įvairias persekiojimo, apsupimo ir pan. užduotis.
Labai panašią koncepciją siūlo ir „BMW“. Jų projektas „E-Patrol“ yra žmogaus valdomas policijos patrulinis automobilis.
Jo kūrėjai prognozuoja, kad Los Andžele 2025 m. bus labai daug, tačiau greitaeigių transporto priemonių, tad pažeidėjus vydamiesi intensyviame eismo sraute patrulinio automobilio pareigūnai į pagalbą galės pasitelkti bepilotes skraidykles arba autonominius keliu riedančius vienračius.
Skraidyklės ir vienračiai galės persekioti pažeidėjus net ir ten, kur patrulinis automobilis nepravažiuos. Tokiu būdu tą pačią užduotį galės vykdyti tas pats policijos ekipažas be jokio kolegų ekipažų pastiprinimo.