Turistus traukia lietuviška gamta ir UNESCO paveldas
Į šiemet aplankyti rekomenduojamą šalių trejetą „Forbes“ įtraukė Juodkalniją, Namibiją ir Lietuvą. Visas tris šalis pristatančiame straipsnyje žurnalistė Alexandra Kirkman giria baroko epochos kultūrinį paveldą saugantį Vilniaus senamiestį bei nacionaliniu Lietuvos pasididžiavimu jau tapusią Kuršių nerijos įlanką. Taip pat atkreipiamas dėmesys, jog Lietuvai tapus euro zonos nare, atvykti ir viešėti šalyje bus daug patogiau nei anksčiau. Visą straipsnį rasite internete.
„Turizmo populiarinimui tokie mūsų šalies paminėjimai, rekomendacijos aplankyti įtakinguose užsienio leidiniuose yra labai svarbūs, nes jie didina Lietuvos žinomumą svetur, - „Forbes“ pasirodžiusią žinutę komentavo Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė. – Nes dabar situacija mūsų atvykstamojo turizmo sektoriuje yra tokia: mes turime labai gerą produktą, bet neturime informacinių kanalų ir lėšų pasakyti pasauliui, kokias paslaugas teikiame, kokią gamtą, maistą turime ir kokie esame. Gyvename XXI-ame amžiuje, žurnalai ir reklaminiai lankstinukai nebeveikia, o Lietuvos paminėjimai „Lonely Planet“, „Forbes“ yra viena iš šiuolaikinių ir itin svarbių e. rinkodaros priemonių“.
Užsienio žiniasklaidoje dažnėjančios rekomendacijos apsilankyti Lietuvoje ne tik populiarina šalį, bet ir rodo, jog Lietuva turizmui tampa vis įdomesnė ir patrauklesnė. Pažintines keliones po Baltijos šalis rengiančio kelionių organizatoriaus „Baltic Tours“ duomenimis, 2014 metais didžiausią dalį į Lietuvą atvykusių turistų sudarė keliautojai iš Azijos (38 proc.), JAV (28 proc.) bei Okeanijos (15 proc.). Ypač perspektyvi Lietuvos atvykstamojo turizmo rinka yra Japonija – sparčiai auganti ir visų Azijos šalių lyderė. Turistų iš Japonijos per pirmą 2014 m. pusmetį sulaukėme net 37,5 proc. daugiau.
„Praėjusiais metais Lietuvoje daugiausia lankėsi turistai iš Japonijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Australijos bei Pietų Korėjos. Šių šalių keliautojus labiausiai traukia UNESCO saugomi paveldo objektai, sąlyginai nepaliesta ir laukinė mūsų gamta bei, palyginus su daugeliu kitų Europos valstybių, mažiau apgyvendintos teritorijos. Taip pat dėmesio susilaukia ir originalūs lietuvių dizainerių gaminiai, gintaras, tekstilė bei kulinarinis paveldas“, - pasakojo „Baltic Tours“ generalinis direktorius Sigitas Fabijonavičius.
Abipusę meilę riboja finansai
O ar lietuviams yra įdomūs tie kraštai, iš kurių turistų sulaukiame daugiausia? Nors kelionės į tolimus kraštus, iš kurių į Lietuvą atvyksta daugiausia turistų, įperkamos anaiptol ne kiekvienam mūsų keliautojui, susidomėjimas jomis kasmet didėja. „Pavyzdžiui, pastaruoju metu pastebima tendencija – jaunimo tarpe tampa madinga vykti į Australiją, Naująją Zelandiją, Kanadą. O brandesni keliautojai vis dažniau renkasi Aziją – Nepalą, Tailandą, Vietnamą, Šri Lanką bei kitus egzotiškus kraštus. Tad simpatija tarp atvykstamojo ir išvykstamojo turizmo šalių dalyvių – abipusė“, - sakė skrydžių rezervacinės sistemos „Skrendu.lt“ atstovė Rasa Levickaitė.
Tiesa, ji pastebėjo, jog nepaisant susidomėjimo egzotiškais kraštais, vis dėlto keliones į juos ypač riboja keliautojų pajamos: „Lietuviai – drąsūs keliautojai. Mūsų negąsdina nei atstumai ar ilgi skrydžiai, nei mentaliteto skirtumai. Bet kadangi Azija, kaip ir Okeanija ar Amerikos, Australijos žemynai yra toli ir bilieto kaina ne menka, lietuviai daugiausia keliauja po Europą“.
„Skrendu.lt“ duomenimis, 2014 metais didžiausi srautai keliautojų iš Lietuvos (49 proc.) traukė į Europą. Į Artimuosius Rytus vyko 25 proc. keliautojų, į Azijos valstybes - 11 proc., JAV ir Kanadą aplankė 6 proc. turistų, 3 proc. rinkosi Pietų Ameriką ir 2 proc. – Okeaniją.
Dar viena ryški pastarųjų kelerių metų tendencija tarp poilsiautojų iš Lietuvos - į populiarumo viršūnes kilo iki šiol ne kiekvienam įperkamas Izraelis, Italija ir Ispanija. „Tokius pokyčius siejame su pigių skrydžių bendrovių, kurios pasiūlė tiesioginius skrydžius, atsiradimu,“ – naujausias turizmo sektoriaus tendencijas vardijo R. Levickaitė.
Kiek keičiasi ir kelionių pobūdis. „Vis labiau populiarėja sporto kelionės po Alpes turinčias šalis bei Ispaniją, daugėja apsipirkimo kelionių į Italiją ir Vokietiją, patirties turizmo vykstama į Aziją, Okeaniją. Tuo tarpu susidomėjimas santuokos ceremonijomis užsienyje mažėja. O bene stabiliausia paklausa išlieka įvairių kelionių organizatorių siūlomoms poilsinėms kelionėms į Turkiją, Ispaniją, Egiptą“, - komentavo R. Levickaitė.