Informacinės visuomenės plėtros politikos formavimo ir įgyvendinimo pertvarka leis pasiekti, kad 2013 m. gyventojai didžiąją dalį viešųjų paslaugų galės gauti elektroniniu būdu.
Seimo Europos informacijos biure vykusioje konferencijoje „Elektroninių viešųjų paslaugų visuma – visuomenei“ aptartos elektroninės valdžios Lietuvoje perspektyvos bei elektroninių viešųjų paslaugų teikimo gyventojams plėtros aspektai.
„Pernai tapusi pirmaujančia Europoje pagal šviesolaidinio interneto paplitimą, Lietuva taip pat gali pasigirti išplėtotu viešųjų interneto prieigos centrų tinklu, pirmaujančiomis pozicijomis pagal mobiliojo ryšio skverbtį“, – sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
„Tačiau nuo pažangiausių Europos Sąjungos valstybių gerokai atsiliekame pagal viešųjų ir administracinių paslaugų elektroninėje erdvėje pasiūlą ir panaudojimą. Vyriausybė yra pasirengusi išspręsti šią problemą atlikdama institucinę informacinės visuomenės plėtros politikos formavimo ir įgyvendinimo pertvarką, o vadovauti šiai sričiai patikėta Susisiekimo ministerijai“,– pažymėjo viceministras A. Štaras.
Susisiekimo viceministro Arūno Štaro teigimu, elektroninių viešųjų paslaugų plėtra – vienas iš Vyriausybės 2010 m. veiklos prioritetų. „Jau 2013 m. Lietuvos gyventojai didžiąją dalį valstybės ir savivaldybių institucijų teikiamų viešųjų ir administracinių paslaugų galės gauti elektroniniu būdu. Viešųjų ir administracinių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę, panaudojant jau sukurtą viešojo administravimo institucijų informacinių sistemų sąveikos infrastruktūrą, leis sutaupyti daugiau nei 50 mln. Lt,“– konferencijoje sakė A. Štaras.
Pasak jo, iki 2011 metų į elektroninę erdvę turi būti perkeltos individualių įmonių, transporto priemonių registravimo, vairuotojų pažymėjimų, aplinkosaugos leidimų išdavimo, mokesčių mokėjimo, socialinio draudimo, verslo statistinių duomenų rinkimo ir kitos viešosios paslaugos. Elektroninių valdžios vartų portale už suteiktas elektronines paslaugas bus galima atsiskaityti realiu laiku, o asmens tapatybės kortelę naudoti kaip indentifikavimo priemonę teikiant elektronines paslaugas.
Vienas didžiausių iššūkių šiems tikslams pasiekti – informacinių technologijų sąveika, kuri padėtų užtikrinti viešųjų ir administracinių paslaugų elektroninėje erdvėje teikimą „vieno langelio“ principu.
„Tačiau to nepakanka – tam reikalinga ir gera teisinė bazė. Šiuo metu jau parengtas Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymas, rengiama Valstybės informacinių išteklių sąveikos ir plėtros strategija bei kiti būtini teisės aktai“,– sakė A. Štaras.