• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šių metų balandžio mėn. sukako 20 metų nuo to laiko, kai rinkoje pasirodė „Renault Twingo“. 1993 m. šis unikalus automobilis buvo viena originaliausių paskutiniojo XX a. dešimtmečio transporto priemonių.
Idėja pagaminti ekonomišką, miestui skirtą „Renault“ automobilį, kuris būtų mažesnis už 4 arba 5 modelį, gimė dar XX a. aštuntojo dešimtmečio viduryje, po pasaulinės 1973–1974 m. kuro krizės. 1979 m. balandžio mėn. Roberto Oprono vadovaujami „Service Style Automobile Renault“ padalinio konstruktoriai ėmėsi įgyvendinti VBG  (Véhicule Bas de Gamme) programą.

renault_twingo_elite_agency_1
1981 m. bendrovės vadovybei konstruktoriai pristatė Z ir X49 projektus. 1981–1985 m. R. Oprono komanda darbavosi jau kituose VBG programos etapuose – ji kūrė X44 ir X45 koncepcinių prototipų modelius. Fiksuoto pločio kėbulo idėja, kuri asocijavosi su tuo pačiu metu konstruojamu žymiai didesniu „Renault Espace“ prototipu P23/J11, rinkoje buvo visiškai naujas dalykas. 1986–1988 m. sukurti du alternatyvūs W60 modeliai.

renault_twingo_32
„Renault“ generalinis direktorius Raymondas Lévy patvirtino, kad toliau plėtoti W60 leis su sąlyga, jei jis bus pakeistas. Projektui skirta 70 mln. JAV dolerių. X60 projekto komandos vadovu paskirtas Yvesas Dubreilis. Per baigiamąjį projektavimo darbų etapą 1990–1992 m. W60 prototipo stačiakampiai priekiniai  žibintai pakeisti į ovalo formos. Naujoji transporto priemonė konstruota taip, kad žmonėms asocijuotųsi su draugišku šeimoje auginamu naminiu gyvūnėliu.
Didelis priekinis stiklas užtikrino puikų matomumą, kuris automobilių ir žmonių pilnose miesto gatvėse būna ypač svarbus. Jam valyti įrengtas vienas ilgas stiklo valytuvas. Į priekį žemėjanti vidurio linija automobilio išorei suteikė dinamiškumo įspūdį. Be fiksuoto pločio kėbulo, atsirado ir dar viena naujovė – centre įrengtas prietaisų skydelis. Automobilis buvo 3433 mm ilgio, 1630 mm pločio ir 1423 mm aukščio. Ilga – 2430 mm – važiuoklės bazė užtikrino, kad, nepaisant kompaktiškos išorės, vidus bus pakankamai erdvus. Yveso Dubreilio komanda vadovavosi vieninteliu principu – iš mažiausio dydžio išgauti daugiausia erdvės. Užduotis nebuvo lengva dar ir todėl, kad keleivių saugumo užtikrinimas buvo kitas svarbiausias projektuotojų prioritetas. Slankiojanti užpakalinė sėdynė miesto automobilių segmente tuo metu buvo vos ne perversmas. Sėdynė pasislinkdavo 170 mm ir, priklausomai nuo poreikių, buvo galima arba padidinti bagažo skyriaus tūrį (nuo 168 iki 261 litrų), arba padaryti daugiau erdvės ant užpakalinės sėdynės sėdintiems keleiviams. Priklausomai nuo užpakalinės sėdynės padėties, keleiviams skirta erdvė pailgėdavo nuo 1610 iki 1780 mm. Visiškai užlenkus galines sėdynes, bagažo skyriaus tūris padidėdavo iki 1096 litrų. Kabinos komponentai – skaitmeninių prietaisų skydelis, centrinis valdymo pultas ir dėtuvė – suprojektuoti kaip atskiri moduliai.
Siekdami sukurti originaliausius naujojo dešimtmečio automobilius, projektuotojai atsisakė daugelio įprastų dalykų ir nusistovėjusių šablonų. Projektuojant būsimąjį „Twingo“ modelį, ypač svarbus vaidmuo teko spalvai ir medžiagų faktūrai. Projektuojant X60, sumanytos  naujos pastelinių spalvų plastikinės detalės, nes „Renault“ Rinkodaros departamentas numatė, jog daugiau nei 60 proc. šio automobilio vairuotojų bus moterys. Prognozuota labai taikliai – netgi šiandien didžiąją dalį „Twingo“ vairuoja moterys.

renault_twingo_42
Nuo 1991 m. vasaros per daugiau nei 10 mėnesių virš 40 prototipų nuvažiavo apie 3 milijonus kilometrų. Automobiliai bandyti atšiauraus klimato ir prastų kelių sąlygomis, pradedant arktiniu Šiaurės Suomijos šalčiu ir baigiant alinančiu Maroko dykumų karščiu. Lardy poligone atliktų saugumo bandymų rezultatai irgi buvo palankūs. Nepaisant kompaktiško dydžio, pasirodė, kad automobilis yra tvirtesnis nei kiti jo konkurentai – Europos ir Japonijos gamintojų automobiliai. 1992 m. spalio 5 d., pirmadienį, naujasis „Renault“ generalinis direktorius Louisas Schweitzeris, kuris šias pareigas ėjo 1992–2005 m., Paryžiaus automobilių parodos „Mondial de lʼAutomobile“ lankytojams pristatė naująjį „Renault Twingo“. Automobilis sukėlė didžiulį žiniasklaidos ir lankytojų susidomėjimą. Vien per kelias kitas dienas pateikta 2240 užsakymų.
Keli šimtai bandomosios serijos automobilių surinkti Flinso gamykloje. Masinės gamybos versijos surinkimas Flinso gamykloje, o tuo pačiu ir „Renault Twingo“ pardavimas prasidėjo 1993 m. balandžio mėn. Tuo metu, kai rinkai buvo pateiktas „Twingo“, A klasės automobilių segmentas rinkoje sudarė 10 proc., tačiau per vienerius metus jis išaugo iki 11,2 proc. „Renault Twingo“ traukė ir žavėjo savo originaliu stiliumi. Avangardinė išorė derėjo su patikrintomis technologijomis. Iš pradžių gaminti tik modeliai su C3G 1239 cm³ benzininiais varikliais, kurie 54 AJ pasiekdavo esant 5300 aps./min. Varikliuose buvo įrengta skirstymo grandinė. „Cléon“ serijos variklis pasiteisino daugelyje modelių, įskaitant ir „Super 5“. Vienataškes kuro įpurškimo sistemas tiekė bendrovė „Magneti Marelli“. Standartiškai būdavo įrengiama 5 greičių pavarų dėžė, „McPherson“ priekinės pakabos svirtys ir strypinė sukamoji užpakalinė pakaba. „Renault Twingo 1.2“ modelis, kuris svėrė 790 kg, pasiekdavo didžiausią 151 km/val. greitį ir iš vietos iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 14 sekundžių. Vidutinės degalų sąnaudos (kombinuotas ciklas) – 6,8 litro 100 km. Degalų bako tūris – 40 litrų. Visuose automobiliuose buvo įrengti kataliziniai konverteriai, taip pat standartiškai naudoti plieniniai ratlankiai ir 145/70SR13 padangos. Vėliau atsirado ir kitos pasirinkimo galimybės: lydinio ratlankiai, elektrinis langų valdymas, kondicionierius ir odiniai apmušalai.
„Renault“ įrodė, kad A klasės automobilių naudotojams nereikia atsisakyti didesniems ir brangesniems modeliams būdingų patogumų. 1993 m. lapkričio mėn. Europos keliais važinėjo jau 100 000 „Twingo“. Gamybos linija pradėjo veikti ir Ispanijoje, Valjadolido mieste. Pietų Amerikos klientams skirtas transporto priemones surinkinėjo Envigade (Kolumbija) veikianti bendrovė „SOFASA“.

renault_twingo_rs_133_1
Pirmojo XXI a. dešimtmečio viduryje Guyancourt mieste įsikūrusio „Renault“ techninio projektavimo ir tyrimų centro „RSAS“ inžinieriai ir konstruktoriai ėmėsi projektuoti antrosios kartos modelį. „Twingo“ pardavimų apimtys tebebuvo didelės. 2006 m. „Renault“ teko 26,8 proc. Prancūzijos naujų automobilių rinkos. Per metus parduotų visų modelių automobilių skaičius priartėjo prie 705 000, o iš jų daugiau nei 10 proc. sudarė „Twingo“. 2007 m. birželio 28 d. Flinse esanti Pierre Lefaucheux gamykla susirinko paskutinį, 2478648-ąjį, I kartos „Renault Twingo“ automobilį. Kolumbijos bendrovėje SOFASA šio automobilio surinkimas tęsėsi iki 2012 m. rugpjūčio. Apie 6000 šioje gamykloje surinktų „Twingo“ skirti vietinei rinkai. Reikėtų pridurti, kad 1998–2002 m. „Twingo“ surinkimas vyko ir „Nordex“ gamykloje Montevidėjuje (Urugvajus), iš kur jie būdavo eksportuojami į daugelį Pietų Amerikos šalių.

Šių metų balandžio mėn. sukako 20 metų nuo to laiko, kai rinkoje pasirodė „Renault Twingo“. 1993 m. šis unikalus automobilis buvo viena originaliausių paskutiniojo XX a. dešimtmečio transporto priemonių.
Idėja pagaminti ekonomišką, miestui skirtą „Renault“ automobilį, kuris būtų mažesnis už 4 arba 5 modelį, gimė dar XX a. aštuntojo dešimtmečio viduryje, po pasaulinės 1973–1974 m. kuro krizės. 1979 m. balandžio mėn. Roberto Oprono vadovaujami „Service Style Automobile Renault“ padalinio konstruktoriai ėmėsi įgyvendinti VBG  (Véhicule Bas de Gamme) programą.

renault_twingo_elite_agency_1
1981 m. bendrovės vadovybei konstruktoriai pristatė Z ir X49 projektus. 1981–1985 m. R. Oprono komanda darbavosi jau kituose VBG programos etapuose – ji kūrė X44 ir X45 koncepcinių prototipų modelius. Fiksuoto pločio kėbulo idėja, kuri asocijavosi su tuo pačiu metu konstruojamu žymiai didesniu „Renault Espace“ prototipu P23/J11, rinkoje buvo visiškai naujas dalykas. 1986–1988 m. sukurti du alternatyvūs W60 modeliai.

renault_twingo_32
„Renault“ generalinis direktorius Raymondas Lévy patvirtino, kad toliau plėtoti W60 leis su sąlyga, jei jis bus pakeistas. Projektui skirta 70 mln. JAV dolerių. X60 projekto komandos vadovu paskirtas Yvesas Dubreilis. Per baigiamąjį projektavimo darbų etapą 1990–1992 m. W60 prototipo stačiakampiai priekiniai  žibintai pakeisti į ovalo formos. Naujoji transporto priemonė konstruota taip, kad žmonėms asocijuotųsi su draugišku šeimoje auginamu naminiu gyvūnėliu.
Didelis priekinis stiklas užtikrino puikų matomumą, kuris automobilių ir žmonių pilnose miesto gatvėse būna ypač svarbus. Jam valyti įrengtas vienas ilgas stiklo valytuvas. Į priekį žemėjanti vidurio linija automobilio išorei suteikė dinamiškumo įspūdį. Be fiksuoto pločio kėbulo, atsirado ir dar viena naujovė – centre įrengtas prietaisų skydelis. Automobilis buvo 3433 mm ilgio, 1630 mm pločio ir 1423 mm aukščio. Ilga – 2430 mm – važiuoklės bazė užtikrino, kad, nepaisant kompaktiškos išorės, vidus bus pakankamai erdvus. Yveso Dubreilio komanda vadovavosi vieninteliu principu – iš mažiausio dydžio išgauti daugiausia erdvės. Užduotis nebuvo lengva dar ir todėl, kad keleivių saugumo užtikrinimas buvo kitas svarbiausias projektuotojų prioritetas. Slankiojanti užpakalinė sėdynė miesto automobilių segmente tuo metu buvo vos ne perversmas. Sėdynė pasislinkdavo 170 mm ir, priklausomai nuo poreikių, buvo galima arba padidinti bagažo skyriaus tūrį (nuo 168 iki 261 litrų), arba padaryti daugiau erdvės ant užpakalinės sėdynės sėdintiems keleiviams. Priklausomai nuo užpakalinės sėdynės padėties, keleiviams skirta erdvė pailgėdavo nuo 1610 iki 1780 mm. Visiškai užlenkus galines sėdynes, bagažo skyriaus tūris padidėdavo iki 1096 litrų. Kabinos komponentai – skaitmeninių prietaisų skydelis, centrinis valdymo pultas ir dėtuvė – suprojektuoti kaip atskiri moduliai.
Siekdami sukurti originaliausius naujojo dešimtmečio automobilius, projektuotojai atsisakė daugelio įprastų dalykų ir nusistovėjusių šablonų. Projektuojant būsimąjį „Twingo“ modelį, ypač svarbus vaidmuo teko spalvai ir medžiagų faktūrai. Projektuojant X60, sumanytos  naujos pastelinių spalvų plastikinės detalės, nes „Renault“ Rinkodaros departamentas numatė, jog daugiau nei 60 proc. šio automobilio vairuotojų bus moterys. Prognozuota labai taikliai – netgi šiandien didžiąją dalį „Twingo“ vairuoja moterys.

renault_twingo_42
Nuo 1991 m. vasaros per daugiau nei 10 mėnesių virš 40 prototipų nuvažiavo apie 3 milijonus kilometrų. Automobiliai bandyti atšiauraus klimato ir prastų kelių sąlygomis, pradedant arktiniu Šiaurės Suomijos šalčiu ir baigiant alinančiu Maroko dykumų karščiu. Lardy poligone atliktų saugumo bandymų rezultatai irgi buvo palankūs. Nepaisant kompaktiško dydžio, pasirodė, kad automobilis yra tvirtesnis nei kiti jo konkurentai – Europos ir Japonijos gamintojų automobiliai. 1992 m. spalio 5 d., pirmadienį, naujasis „Renault“ generalinis direktorius Louisas Schweitzeris, kuris šias pareigas ėjo 1992–2005 m., Paryžiaus automobilių parodos „Mondial de lʼAutomobile“ lankytojams pristatė naująjį „Renault Twingo“. Automobilis sukėlė didžiulį žiniasklaidos ir lankytojų susidomėjimą. Vien per kelias kitas dienas pateikta 2240 užsakymų.
Keli šimtai bandomosios serijos automobilių surinkti Flinso gamykloje. Masinės gamybos versijos surinkimas Flinso gamykloje, o tuo pačiu ir „Renault Twingo“ pardavimas prasidėjo 1993 m. balandžio mėn. Tuo metu, kai rinkai buvo pateiktas „Twingo“, A klasės automobilių segmentas rinkoje sudarė 10 proc., tačiau per vienerius metus jis išaugo iki 11,2 proc. „Renault Twingo“ traukė ir žavėjo savo originaliu stiliumi. Avangardinė išorė derėjo su patikrintomis technologijomis. Iš pradžių gaminti tik modeliai su C3G 1239 cm³ benzininiais varikliais, kurie 54 AJ pasiekdavo esant 5300 aps./min. Varikliuose buvo įrengta skirstymo grandinė. „Cléon“ serijos variklis pasiteisino daugelyje modelių, įskaitant ir „Super 5“. Vienataškes kuro įpurškimo sistemas tiekė bendrovė „Magneti Marelli“. Standartiškai būdavo įrengiama 5 greičių pavarų dėžė, „McPherson“ priekinės pakabos svirtys ir strypinė sukamoji užpakalinė pakaba. „Renault Twingo 1.2“ modelis, kuris svėrė 790 kg, pasiekdavo didžiausią 151 km/val. greitį ir iš vietos iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 14 sekundžių. Vidutinės degalų sąnaudos (kombinuotas ciklas) – 6,8 litro 100 km. Degalų bako tūris – 40 litrų. Visuose automobiliuose buvo įrengti kataliziniai konverteriai, taip pat standartiškai naudoti plieniniai ratlankiai ir 145/70SR13 padangos. Vėliau atsirado ir kitos pasirinkimo galimybės: lydinio ratlankiai, elektrinis langų valdymas, kondicionierius ir odiniai apmušalai.
„Renault“ įrodė, kad A klasės automobilių naudotojams nereikia atsisakyti didesniems ir brangesniems modeliams būdingų patogumų. 1993 m. lapkričio mėn. Europos keliais važinėjo jau 100 000 „Twingo“. Gamybos linija pradėjo veikti ir Ispanijoje, Valjadolido mieste. Pietų Amerikos klientams skirtas transporto priemones surinkinėjo Envigade (Kolumbija) veikianti bendrovė „SOFASA“.

renault_twingo_rs_133_1
Pirmojo XXI a. dešimtmečio viduryje Guyancourt mieste įsikūrusio „Renault“ techninio projektavimo ir tyrimų centro „RSAS“ inžinieriai ir konstruktoriai ėmėsi projektuoti antrosios kartos modelį. „Twingo“ pardavimų apimtys tebebuvo didelės. 2006 m. „Renault“ teko 26,8 proc. Prancūzijos naujų automobilių rinkos. Per metus parduotų visų modelių automobilių skaičius priartėjo prie 705 000, o iš jų daugiau nei 10 proc. sudarė „Twingo“. 2007 m. birželio 28 d. Flinse esanti Pierre Lefaucheux gamykla susirinko paskutinį, 2478648-ąjį, I kartos „Renault Twingo“ automobilį. Kolumbijos bendrovėje SOFASA šio automobilio surinkimas tęsėsi iki 2012 m. rugpjūčio. Apie 6000 šioje gamykloje surinktų „Twingo“ skirti vietinei rinkai. Reikėtų pridurti, kad 1998–2002 m. „Twingo“ surinkimas vyko ir „Nordex“ gamykloje Montevidėjuje (Urugvajus), iš kur jie būdavo eksportuojami į daugelį Pietų Amerikos šalių.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų