• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Internetine enciklopedija vadinama „Wikipedia“ sako, jog visureigis yra didelio pravažumo sausumos transporto priemonė, kuri gali važiuoti labai blogais keliais arba ir be kelių. Tačiau ar šis aprašymas tinka šiuolaikiniams visureigiams? 
Po žodžiu - visureigis, slepiasi daugybė įvairiausių sąvokų, kurių dėka galime suskirstyti tokius automobilius kaip „Nissan Patrol“, „BMW X5“ ar „Renault Captur“ į skirtingus segmentus. Pavyzdžiui, „Nissan Patrol“ galime vadinti grynakraujiu visureigiu. Tuo tarp „BMW X5“ priklauso SUV tipo automobilių segmentui, o „Renault Captur“ priklauso krosoverių šeimynai.
Šiandien Jums pristatysime 15 visureigių, kurie buvo įdomūs ne dėl technologinių naujovių, bet dėl galimybės važiuoti taip pat greitai kaip ir kai kurie sportiški sedanai. Pristatysime modelius, kurie buvo sukurti laikais, kai sąvoka - „sportiškas visureigis“ net neegzistavo. Tad gerbiamieji automanai ir gerbiamosios automane - laikas susipažinti.

1 ) Land Rover Range Rover 3.5 (1970)


Pirmosios kartos „Range Rover“ į pasaulio automobilių istoriją pateko ne dėl stulbinančio maksimalaus greičio. „Range Rover“ tapo pirmuoju „Premium“ segmento visureigiu, kurį dievino viso pasaulio žvaigždės ir įvairiausių valstybių elitas. Be to, „Range Rover“ galėjo ne tik aukščiausiame komforte Jus nuvežti iš taško A į tašką B, bet ir galėdavo pasigirti puikiomis pravažumo savybėmis.
Vis dėlto, daugelis užmiršta, jog 1970 metais pristatyta versija su 3.5 litro, 135 arklio galias išvystančiu benzininiu varikliu leido šiam britiškam automobiliui patekti į greičiausių tokio tipo mašinų trejetuką.

Internetine enciklopedija vadinama „Wikipedia“ sako, jog visureigis yra didelio pravažumo sausumos transporto priemonė, kuri gali važiuoti labai blogais keliais arba ir be kelių. Tačiau ar šis aprašymas tinka šiuolaikiniams visureigiams? 
Po žodžiu - visureigis, slepiasi daugybė įvairiausių sąvokų, kurių dėka galime suskirstyti tokius automobilius kaip „Nissan Patrol“, „BMW X5“ ar „Renault Captur“ į skirtingus segmentus. Pavyzdžiui, „Nissan Patrol“ galime vadinti grynakraujiu visureigiu. Tuo tarp „BMW X5“ priklauso SUV tipo automobilių segmentui, o „Renault Captur“ priklauso krosoverių šeimynai.
Šiandien Jums pristatysime 15 visureigių, kurie buvo įdomūs ne dėl technologinių naujovių, bet dėl galimybės važiuoti taip pat greitai kaip ir kai kurie sportiški sedanai. Pristatysime modelius, kurie buvo sukurti laikais, kai sąvoka - „sportiškas visureigis“ net neegzistavo. Tad gerbiamieji automanai ir gerbiamosios automane - laikas susipažinti.

1 ) Land Rover Range Rover 3.5 (1970)


Pirmosios kartos „Range Rover“ į pasaulio automobilių istoriją pateko ne dėl stulbinančio maksimalaus greičio. „Range Rover“ tapo pirmuoju „Premium“ segmento visureigiu, kurį dievino viso pasaulio žvaigždės ir įvairiausių valstybių elitas. Be to, „Range Rover“ galėjo ne tik aukščiausiame komforte Jus nuvežti iš taško A į tašką B, bet ir galėdavo pasigirti puikiomis pravažumo savybėmis.
Vis dėlto, daugelis užmiršta, jog 1970 metais pristatyta versija su 3.5 litro, 135 arklio galias išvystančiu benzininiu varikliu leido šiam britiškam automobiliui patekti į greičiausių tokio tipo mašinų trejetuką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Land Rover Range Rover 3.5 (1970)


2 ) Opel Frontera Sport MV6 (1998)


Kad ir ką esate girdėję apie šį „Opel“ visureigį, tačiau „Frontera Sport“ buvo vienas rimtesnių europietiškų visureigių. 1998 metais „Opel“ pristatė modelį, kuris turėjo 205 arklio galias išvystantį benzininį variklį. Su šia jėgaine „Frontera“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 10.7 sekundės ir pasiekdavo 187 km/val. greitį. Prieš 18 metų tai buvo vienas greičiausių SUV tipo automobilių pasaulyje. Sunku patikėti, ar ne?

REKLAMA

Opel Frontera Sport MV6 (1998


3 ) Toyota Land Cruiser 80 4.5 VX Custom Wagon (1995)


Turbūt pats geriausias „Toyota“ modelis. Jeigu gyventumėte Jungtinėse Valstijose, Rusijoje ar Kanadoje, įsigiję šį automobilį, vargu ar Jums būtų prireikę antros transporto priemonės, nes „Land Cruiser“ galėjo atlikti bet kokią jam paskirtą užduotį. Vienas gražiausių „Land Cruiser“ kartos modelių turėjo 170 arklio galių išvystantį variklį ir iki 100 km/val. galėdavo įsibėgėti per 11.7 sekundės. Tai nėra patys įspūdingiausi parametrai, bet dar kartą pažvelkite į šio modelio pagaminimo metus.

REKLAMA
REKLAMA

Toyota Land Cruiser 80 4.5 VX Custom Wagon (1995)


4 ) Ford Explorer Sport (1996)


„Ford Explorer“ pradėjo SUV tipo automobilių maniją Jungtinėse Valstijose. Būtent šio automobilio dėka SUV tipo mašinos tapo daugelio amerikiečių svajonių automobiliu. Nepaisant didžiulių išmatavimų, „Explorer“ kelyje elgėsi kaip normalus lengvasis automobilis. Ne veltui „Ford“ inžinieriai į šį modelį buvo sumontavę „Ford Mustang GT“ variklį, pajėgusį išvystyti 205 arklio galių.


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ford Explorer Sport (1996)


5 ) SsangYong Korando EX (1998)


Taip, net ir „SsangYong“ yra šiame sąraše. Keistų ir neįprastų formų visureigius gaminanti firma 1998 metais pasinaudojusi „Mercedes Benz“ varikliais, į kompaktišką „Korando“ sumontavo 212 arklio galias išvystantį 6 cilindrų agregatą. Suporuotas su keturių laipsnių automatine pavarų dėže, šis mažylis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 9.8 sekundės.

REKLAMA

SsangYong Korando EX 3.2 (1998)


6 ) Mercedes Benz 500 GE (1993)


Dar prieš prasidedant „AMG“ automobilių erai, „Mercedes Benz“ specialistai buvo sukūrę šią G klasės visureigio versiją, kuri net nebuvo oficialiai pardavinėjama šios markės atstovybėse. Norėdami įsigyti „500 GE“, potencialus klientas skambindavo į „Mercedes Benz“ būstinę ir išreiškęs norą nusipirkti šią mašiną, praėjus keliems mėnesiams „500 GE“ jau stovėdavo naujo šeimininko garaže.

REKLAMA

Mercedes-Benz 500 GE (1993)


7 ) Jeep Grand Cherokee 5.9 LX (1997)


„Jeep Grand Cherokee“ yra vienas populiariausių ir mėgstamiausių visureigių Europoje. Nors didžioji dauguma modelių turėjo dyzelinį arba 4.0 litrų darbinio tūrio benzininį variklius, tačiau ši versija turėjo 5.9 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų agregatą, kuris leisdavo šiam „Jeep“ modeliui pasiekti 200 km/val. greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeep Grand Cherokee 5.9 LX (1997)


8 ) Callaway C11 (1998)


Jungtinėse Valstijose įsikūrusi „Callaway“ tobulindavo ne tik „Chevrolet“ markės produktus. Šių dirbtuvių specialistų žinioje pabuvojo keletas „Range Rover“  ir „Jeep“ markės kūrinių. Kadangi „Range Rover“ visureigiai anapus Atlanto buvo beprotiškai populiarūs, tačiau daugelis amerikiečių skundėsi galios trūkumu. „Callaway“ specialistai iš 4.6 litro darbinio tūrio agregato išspaudė 240 arklio galių, sumontavo naują transmisiją, diferencialą. Tuo tarpu vizualinė visureigio pusė išliko standartinė.

REKLAMA

Callaway C11 Range Rover (1998)


9 ) Toyota 4Runner (1997)


Dar vienas „Toyota“ inžinierių kūrinys, kuris buvo labai palankiai sutiktas Jungtinėse Valstijose. Turint šiek tiek storesnę piniginę, „Toyota“ vadybininkai siūlydavo užsukti į „TRD Performance“ dirbtuves, kuriose už tam tikrą mokestį 3.4 litro, 6 cilindrų agregato išspausdavo papildomus 70 arklio galių.

REKLAMA

TRD 4Runner (1997)


10 ) Mitsubishi Pajero Evolution (1997)


Kai „Mitsubishi“ klausydavo savo gerbėjų, dienos šviesą išvysdavo štai tokie projektai. „Lancer Evolution“ karaliavo pasaulio ralio čempionate, tuo tarpu „Pajero“ buvo sunkiai nugalimas bekelės varžybose. Kiekvienas „Pajero Evolution“ modelis turėjo trumpą ratų bazę, 3.5 litro, 6 cilindrų benzininį variklį, kuris išvystydavo 280 arklio galių ir 352 Nm sukimo momentą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mitsubishi Pajero Evolution (1997)


11 ) GMC Typhoon (1993)


280 arklio galių - tokį pasiutusių eržilų skaičių po savo variklio dangčiu slėpė štai šis „GMC“ modelis, kuris net ir dabar laikomas pakankamai greitu automobiliu. Įdomu yra tai, jog „GMC Typhoon“ anuomet galėdavo pažeminti ne vieną europietišką sportišką modelį.

REKLAMA

GMC Typhoon (1993)


12 ) Mercedes Benz G36 AMG (1994)


G klasės „AMG“, kuris buvo sukurtas laikotarpiu, kai „AMG“ buvo nepriklausoma kompanija. Didžioji dauguma „G36 AMG“ egzempliorių iškeliavo į Japoniją, tad Europoje ar JAV surasti gerą, puikiai išlaikytą egzempliorių yra beprotiškai sunku. „G36 AMG“ turėjo 3.6 litro, 6 cilindrų motorą, kuris leisdavo šiam visureigiui iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau nei 9 sekundės.

REKLAMA

Mercedes-Benz G36 AMG (1994)


13 ) Shelby Durango SP360 (1998)


Dodge Durango“ iki šiol yra vienas populiariausių šios markės modelių. Kadangi „Dodge“ buvo „Chrysler“ koncerno dalimi, nenuostabu, jog „Durango“ kūrėjams buvo leista sukurti sportiškesnę, galingesnę versiją. „Durango“ gavo 5.9 litro, 8 cilindrų, 360 arklio galių išvystantį motorą, leidusį iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 7.1 sekundės.

Shelby Durango SP360 (1998)


14 ) Lamborghini LM002 (1987)


Beprotiška idėja gimusi galvoje, vėliau buvo realizuota realybėje. Iš pradžių „LM002“ turėjo būti skirtas tik įvairių valstybių kariškiams, tačiau sulaukus didžiulio susidomėjimo, italų kompanijos vadovai nusprendė sukurti versiją, skirtą bendro naudojimo keliams.

14 ) Lamborghini LM002 (1987)

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų