Nors iki jubiliejinių, šiemet jau penkioliktą kartą paeiliui rengiamų 1000 km lenktynių Palangoje dar liko daugiau nei keturi mėnesiai, kai kurios komandos atsakingiausiam metų startui jau pradėjo ruošti ratus. Šiuo metu penkiolika ekipų pateikė paraiškas dalyvauti lenktynėse, o kelios jų jau užbaigė ir visus registracijos formalumus, teigiama pranešime spaudai.
„Nors dar nepraėjo ir mėnuo, kai vasario 10 dieną pradėjome priiminėti paraiškas, tačiau žengiame gerokai lenkdami ankstesnių metų grafikus, o toks komandų vadovų ir sportininkų dėmesys būsimam renginiui mus tik džiugina, - varžybų spaudos centrui, Viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė tarptautines 1000 km automobilių lenktynes rengiančios bendrovės „Promo Events“ vadovas Darius Jonušis.
Jo nuomone laimės ne tik pačios anksčiau paraiškas padavusios komandos, kartu įgysiančios ir didesnį laiko rezervą pasirengimui varžyboms, bet ir renginio organizatoriai, kuriems šiemetinės, jubiliejinės lenktynės bus išskirtinės.
„Palaikydami tokio atsakingo renginio organizatorius ir gerbdami jų darbą bei iniciatyvas jau kelinti metai pirmieji pateikiame paraišką dalyvauti 1000 km lenktynėse Palangoje, - sako „Autoverslas Racing Team“ komandos vadovas, praeityje garsus lenktynininkas Rimgaudas Statnickas. – Jau septinti metai paeiliui Palangoje Andrejus Teras ir Valdemaras Zakarauskas vairuos tą pačią „Audi A4“, su kuria mūsų ekipa jau iškovojo dvi pergales A3000+ klasėje“.
Tačiau, pasak R. Statnicko, iš automobilio likęs nebent pavadinimas. Ir šiemet, rengiantis šioms tarptautinėms lenktynėms, modifikuota bolido pakaba, iš pagrindų perrinktas variklis, atnaujinta nemažai jo detalių. R. Statnickas itin dėkingas prie šių darbų daug prisidėjusiam nagingam meistrui, lenktynininkui Igoriui Sidunovui, tačiau paklaustas kaip tokius atsakingus darbus patikėjo varžovui lenktynių trasoje, „Autoverslas Racing Team“ komandos vadovas nesutriko.
„Svarbiausia – pasitikėti žmonėmis, o atvykus į Palangą dar kartą patirti tokį malonumą, kokį spinduliuoja tik šios lenktynės. Net ir treniruotis rimtai pradėsime tik artėjant šiam atsakingam egzaminui, nes kas viską išlieja iki varžybų, finišą sunkiai pasiekia“, - pusiau rimtai, pusiau juokaudamas kalbėjo geros nuotaikos niekad neprarandantis R. Statnickas.
Irgi baigusios tvarkyti visus lenktynių registracijos formalumus 222 ekipos lenktynininkas I. Sidunovas šiemet kelia uždavinį prasibrauti ant nugalėtojų pakylos A3000 klasėje.
„Pernai likome per žingsnį nuo užsibrėžto tikslo – ketvirti. Apmaudu, kai svajonę atitolina tik kelios sekundės, - neslepia Igoris. – Todėl šiemet mūsų simpatišką „vabaliuką“, trim dvejetais paženklintą „Volkswagen New Beetle RSI“, gerokai modernizavome, o jo ratus suks naujas 3,0 litro darbo tūrio variklis, išvystantis maždaug 280-290 AG. To turėtų užtekti kad vėl neliktume per žingsnį nuo prizininkų pakylos“. Vos ne dvigubai galingesnį „Porsche EBR 968“ tramdys „Daumantų-Hoptrans-Toverasport“ komandos lenktynininkai Aivaras Pyragius, Egidijus Bulotas ir Gediminas Udras. Pernai ši komanda, vadovaujama Tomo Žalpio, iškovojo aukštą šeštąją vietą bendroje 1000 km lenktynių įskaitoje ir antrąją X1 automobilių klasėje.
Nors tai aukščiausias šios ekipos pasiekimas Palangoje, tačiau daugelio itin svarbių lenktynių patirtį, tarp jų ir 24 val. Dubajuje, turinti komanda šiemet užsimojusi dar aukščiau kilsterėti šią kartelę.
„Lenktynėms jau įsigijome keturis komplektus padangų, iš kurių vieną skirsime tik kvalifikacinėms varžyboms, o dabar didžiausią dėmesį sutelkę mūsų automobilio rengimui, kuris šioms lenktynėms ruošiamas moderniose E. Buloto dirbtuvėse Kaišiadoryse“, - teigia komandos vadovas ir pagrindinis strategas T. Žalpys.
Pasak jo pernai šio bolido ratus sukusio 420 AG variklio pajėgumas šiemet padidės dar 40 AG, o šis energijos prieaugis bus pasiektas iš pagrindų modernizavus turbiną.
„Įsitikinome, jog tai yra saugu ir neprieštarauja lenktynių reglamentui, - sako T. Žalpys. – Saugumas - svarbiausias lenktynių parametras, todėl padidinę galingumą modernizavome visą stabdžių sistemą, pakeitėme visus amortizatorius ir iš pagrindų atnaujinome visus lenktyninio automobilio pakabos elementus“.
Iš užsieniečių į organizatorių kvietimą dalyvauti 15-ose tarptautinėse 1000 km lenktynėse pirmoji atsiliepė „AAMANN Racing“ iš Estijos.
Šiemet Palangoje žada varžytis net trys pajėgios Belgijos lenktynių komandos ir, be abejo, pernai iškovotus titulus ginsiantys broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai su Benediktu Vanagu.