Neseniai rašėme apie pavojingiausias oro linijas, tačiau šįkart į kelionių rubriką nusprendėme įnešti kiek optimizmo ir išsiaiškinti, su kokiomis aviabendrovėmis skraidyti – saugiausia.
Ir nors spaudoje netyla istorijos apie sugedusius „Qantas“ lėktuvų variklius ar „Boeing“ orlaivių defektus, oro transportas išlieka saugiausia iš susisiekimo rūšių. Šis sąrašas savo ruožtu buvo sudarytas, atsižvelgiant į tai, kurios oro linijos turėjo mažiausiai tragiškų aviakatastrofų nuo 1985-ųjų.
Visos jos, beje, yra tarpžemyniniai vežėjai, per gyvavimo istoriją atlikę bent vieną milijoną skrydžių.
10. „Cathay Pacific“ oro linijos
Honkonge 1946-aisiais įsikūrusi „Cathay Pacific“ oro bendrovė iš tikrųjų nusipelno pagarbos: paskutinį kartą aviakatastrofą ji patyrė dar 1972-aisiais, o po to sugebėjo sėkmingai atlikti daugiau nei vieną milijoną skrydžių.
Šiuo metu kompanija skraido daugiau nei 100 krypčių skirtingose pasaulio šalyse, o 2009-aisiais jai pavyko aptarnauti 25 mln. keleivių. Kompanija taip pat valdo kelias dukterines įmones, o 2005-aisiais už nuopelnus aviabendrovių kokybę vertinanti „Skytrax“ ją apdovanojo „Metų oro linijų“ prizu.
9. „TAP Portugal“ oro linijos
Nacionalinis portugalų vežėjas iki šiol paskutinę aviakatastrofą patyrė 1977-aisiais, o 2005-aisiais minėjo veiklos šešiasdešimtmetį. Šiuo metu portugalų avialinijos skraido į daugiau nei 30 šalių ir per savaitę vidutiniškai atlieka 1600 skrydžių.
Iškalbingiausiai apie bendrovės saugumą, ko gero, byloja tai, jog 1982-aisiais jai buvo patikėta skraidinti popiežių Joną Paulių II – vieną iš iškiliausių to metų asmenybių. 2009-aisiais, beje, kompanija aptarnavo 9 mln. keleivių.
8. „Aerolineas Argentinas“ oro linijos
„Aerolineas Argentinas“ bendrovės susikūrimo ištakos siekia dar 1920-uosius metus, tačiau dabartinį identitetą ji įgijo tik 1950-aisiais, susijungusi su keliais kitais argentiniečių vežėjais. Paskutinis tragiškai pasibaigęs įvykis jos istorijoje tuo tarpu nutiko 1970-aisiais metais.
Pastebėtina, jog 1990-aisiais ši aviakompanija vos nepatyrė bankroto, tačiau visuomet rodė puikią skrydžių saugumo reputaciją. Tiesa, 1992-aisiais ją šiek tiek suteršė užterštas salono maistas, nuo kuriuo keleiviai užsikrėtė cholera, todėl krevečių „Aerolineas Argentinas“ lėktuvuose rekomenduojame privengti iki šiol. Taip pat rašėme apie tai, kaip šių oro linijų lakūnai susimušė pilotų kabinoje.
7. „Air New Zealand“ oro linijos
„Air New Zealand“, įsteigta 1965-aisiais, viena iš tų oro bendrovių, kurios įveikia didžiausius nuotolius visame pasaulyje. Jos istorijoje tragiška aviakatastrofa paskutinį kartą buvo užfiksuota 1979-aisiais, o nuo to laiko ji sugebėjo sėkmingai atlikti daugiau nei 1.5 mln. skrydžių.
Metai iš metų „Air New Zealand“ pelno įvairius apdovanojimus tiek iš keleivių, tiek iš aviacijos profesionalų. Be to, ji stebina kūrybingomis akcijomis – paskutinį kartą rašėme apie tai, jog bendrovę pareklamuoti nusprendė stiuardai, kurie tai darė nuogą kūną išsipurškę dažais ir apie revoliucinę „glamonių klasę“, suteiksiančią daugiau privatumo keliaujančioms porelėms.
6. „Aer Lingus“ oro linijos
Airių „Aer Lingus“, kuri darbą pradėjo 1936-aisiais, yra viena iš mažiausių oro bendrovių šiame sąraše. Paradoksalu tai, kad ji net nėra didžiausia bendrovė Airijoje. Nuo paskutinės kompanijos nelaimės, pasibaigusios keleivių žūtimis, praėjo daugiau kaip 40 metų, o nuo 1986-ųjų ji išvis neturėjo didesnių skrydžių incidentų.
Šiuo metu airių „Aer Lingus“ skraido į Europą, Afriką ir Šiaurės Ameriką. Primename, jog ji tiesiogiai skraido ir iš Vilniaus oro uosto. Primename, jog rašėme ir apie tai, kaip bendrovės skrydžius Šv. Patriko dienos proga reklamavo 999 nuogaliai.