1. Reisas „401 Eastern Airlines“
1972 metų gruodžio 10 dieną reaktyvinis keleivinis lėktuvas nukrito į Evergleido pelkes Floridos valstijoje. Avarijoje žuvo 101 žmogus, įskaitant lėktuvo pilotą Bobą Loftą ir borto inžinierių Doną Repo.
Iš karto po nelaimės pradėjo plisti kraupūs gandai. Išlikusias sveikas sudužusio lėktuvo dalis panaudojo kitų lėktuvų statyboms ar remontavimui, ir po to šiuose lėktuvuose pradėta fiksuoti įvairius keistus reiškinius: keleivių sėdynėse pradėjo vaidentis B. Lofto ir D. Repo šmėklos, kurios netgi pradėdavo kalbėtis su lėktuvų keleiviais. Žuvusiųjų figūros buvo neįtikėtinai realistiškos. Ir jos pasirodydavo būtent tose vietose, kuriose buvo panaudotos sudužusio lėktuvo detalės.
Kartą vienas iš vaiduoklių staiga pasirodė persigandusiam borto inžinieriui ir pranešė, kad jau atliko už jį lėktuvo patikrinimą prieš skrydį. D. Repo siluetas kartą įspėjo ekipažo narius apie artėjantį gaisrą. Po kurio laiku iš tiesų užsidegė lėktuvo variklis, ir reisą teko atšaukti.
„Eastern Airlines“ atsisako oficialiai komentuoti šį fenomeną. Vis dėlto šmėklos tapo savotiška kompanijos darbuotojų legenda. Kalbama, kad netgi kompanijos viceprezidentui yra tekę susidurti su B. Lofto ir D. Repo vaiduokliais.
2. Juoda Volga
Niekas nežinojo, kas buvo už vairo. Kai kas tvirtino, kad salone buvo dvasininkai, kažkas tvirtino, kad viduje matė vienuoles, o dar kiti pareiškė, kad už vairo sėdėjo pats šėtonas.
Juoda Volga – iš niekur išnyrantis limuzinas su baltais ratlankiais ir uždengtais langais. Pasak gandų, galinio vaizdo veidrodėliai virsdavo tikrai ragais. Ši miesto legenda buvo paplitusi Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje ir Mongolijoje septintame ir aštuntame dešimtmečiuose.
Automobilis grobdavo vaikus ir žudydavo kiekvieną, kas išdrįsdavo prie jo priartėti (kartais staiga, o kartais auką negyvą rasdavo lygiai po 24 valandų). Niekas nežinojo, kodėl Volga vogdavo vaikus, tačiau būdavo spėjimų, kad juos parduodavo arabams, kuriems reikėdavo vaistų nuo leukemijos. Taip pat kalbėta, kad būdavo parduodami vaikų organai.
Mitas apie juodąją Volgą, suprantama, neturi jokių įrodymų. Tačiau verta pridėti, kad tokie limuzinai tuo metu buvo patys brangiausi automobiliai Sovietų Sąjungoje. Jais daugiausia važinėjo aukščiausioji partinė vadovybė.
3. Traukinys „Silverpilen“
Taikios, klestinčios Švedijos sostinėje slypi siaubinga paslaptis. Sidabrinis, spindintis traukinys-vaiduoklis „Silverpilen“ („Sidabrinė strėlė“) važinėja po metro, vis sustodamas įvairiose stotelėse.
Kartais viduje nieko nėra, tačiau kartais jis yra užpildytas keleiviais-vaiduokliais. Ir jeigu kažkam „pasiseks“ įsėsti į šį traukinį, tas žmogus gali išvysti negyvųjų stotelę „Kymlinge“ (ji egzistuoja iš tiesų, tačiau jau seniai yra apleista). Po to jūsų tikriausiai niekas niekada nebepamatys. Geriausiu atveju iš „Kymlinge“ stotelės pavyks pabėgti po kelių savaičių ar netgi metų.
„Silverpilen“ – iš tiesų kadaise egzistavęs traukinys. Tai buvo eksperimentinis modelis, sudarytas iš aštuonių C5 klasės vagonų. Jis taip ir neatsidūrė ant konvejeryje, tačiau keli modeliai kartais būdavo naudojami piko metu.
Nors „Silverpilen“ retokai pasirodo metro stotelėse, tačiau legenda teigia, kad traukinys persekioja metro darbininkus apleistuose tuneliuose
4. Londono traukinys-vaiduoklis
1934 metais lengvojo automobilio vairuotojas staiga nusuko nuo kelio, kai važiavo pro Kembridžo sodus. Tai buvo siaubinga mirtis: automobilis įsirėžė į sieną ir sprogo.
Niekas taip ir nesugebėjo išsiaiškinti, kas įvyko. Tačiau daugelis avarijos liudininkų nusprendė, kad dėl avarijos kaltas autobusas-vaiduoklis. Pasak gandų, šį autobusą matė daug kartų nuo ketvirto iki devinto praėjusio amžiaus dešimtmečio.
Tai buvo labai realistiška tradicinio dviejų aukštų autobuso kopija su reiso numeriu 7. Jis visada pasirodydavo lygiai 1:15 nakties, su triukšmu lėkdamas tiesiai į persigandusius vairuotojus.
Dėl tamsos salone būdavo neįmanoma pamatyti, kas vairuoja. O kai kam nors pavykdavo išvengti susidūrimo, ir vairuotojai pasisukdavo pažiūrėti, autobuso nebebūdavo...
5. „Pippo“ – lėktuvas-vaiduoklis
Antro pasaulinio karo metu Italijoje gyvenimas nebuvo saldus: fašistinė vadovybė ir sąjungininkai-naciai tiesiogine to žodžio prasme terorizuodavo gyventojus, o sąjungininkų pajėgos Italiją laikė priešu.
Tačiau šalies šiaurėje buvo kai kas, kas kai kuriems žmonėms sukeldavo dar didesnę baimę – lėktuvas „Pippo“. Niekas nežinojo, iš kur jis atsirado, kaip tiksliai atrodė, kas jį pilotavo ir kam priklausė.
Buvo kalbama, kad lėktuvas sušaudydavo kiekvieną, kas pasitaikydavo jo kelyje. O atpažindavo pagal charakteringą jo variklių garsą, kuris būdavo puikiai girdimas, kai „Pippo“ pasirodydavo naktį.
Iš tiesų tai greičiausiai būdavo britų naktinių naikintuvai. Būtent jų variklių garsas labai primindavo tą garsą, apie kurį pasakodavo liudininkai. Ir vis dėlto daugybės žmonių atmintyje „Pippo“ išliko kaip kažkas, kas visada primins apie Antro pasaulinio karo siaubus.
6. Šuoliuojantis automobilis
Kalbama, kad kai automobilis pradeda pats savaime judėti, tai yra blogas prietaras. Viena šeima iš Keiptauno tai išbandė savo kailiu, kai kartą naktį pabudo nuo didelio triukšmo.
Išbėgę į gatvę, jie pamatė, kaip jų „Renault“ markės automobilis tiesiogine to žodžio prasme šokinėja po kiemą, ir tik masyvi tvora sugebėjo jį sustabdyti. Iš pradžių visi nusprendė, kad kažkas bandė pavogti mašiną, bet jokio vagies nebuvo.
Nebuvo ir jokių įsibrovimo į kiemą pėdsakų, automobilis buvo užrakintas, langai nesudaužyti. Netgi rankinis stabdis buvo pakeltas.
Kai atvyko policija, pareigūnai nepatikėjo nei vienu liudininkų žodžiu, kol staiga automobilis vėl pradėjo šokinėti ir trenkėsi į medį.
Po tyrimo „Renault“ atstovai pasiūlė versiją, kad incidentas įvyko dėl surūdijusių starterio laidų. Tačiau net ir tokiu atveju nepaaiškinti liko iš po mašinos kapoto sklidę keisti garsai...
7. Abrahamo Lincolno traukinys-vaiduoklis
Tai turbūt yra vienas žymiausių ir kraupiausių „transporto vaiduoklių“ istorijoje. Kalbama, kad kasmet balandžio mėnesį šis traukinys-vaiduoklis apvažiuoja 180 JAV miestų.
Tai yra laidotuvių traukinys, kuriuo A. Lincolnas išvyko į savo paskutinę kelionę. Pasak gandų, kai jis pravažiuoja, sustoja visi netoliese buvę laikrodžiai.
Paties prezidento traukinyje-vaiduoklyje nesimato – karstą su jo palaikais, padengtą JAV vėliava, saugo dvasios su uniformomis. Traukinys pasirodo iš tankaus juodo rūko.
Kalbama, kad pasirodžius traukiniui, oras tampa sunkesnis ir šaltesnis. Kasmet traukinys atkartoja laidotuvių maršrutą, kurį sudaro 2700 kilometrų. Tiesa, jis niekada nepasiekia savo galutinio taško – Springfildo Ilijonaus valstijoje.
8. Prakeiktas Franzo Ferdinando automobilis
Dar iki Pirmo pasaulinio karo pradžios „Graf & Stift” gamybos automobiliais buvo sėkmingai prekiaujama, o tarp klientų buvo turtingi ir žymūs žmonės.
Vienoje iš tokių mašinų ir buvo nušautas F. Ferdinandas. Jo nužudymas tapo paskutiniu lašu augančioje įtampoje tarp Europos valstybių, ir visa tai virto pasauliniu karu. Visi žino apie šias pasekmes, tačiau nedaug kas žino apie keistą su šiuo incidentu susijusią istoriją.
Per kitus dvylika metų po F. Ferdinando automobilis pakeitė penkiolika savininkų ir tapo trylikos nelaimingų atsitikimų priežastimi. Austrų generolas, pavyzdžiui, išprotėjo ir pateko į psichiatrinę ligoninę. Kitas vairuotojas partrenkė du žmones ir įsirėžė į medį. Dar vienas savininkas nusižudė.
Bet ir tai ne viskas. Jugoslavijos prezidentas, turėdamas automobilį, pateko į keturis nelaimingus atsitikimus, vieno iš kurių metu jis neteko rankos. O labiausiai nepasisekė paskutiniam savininkui: jis staiga prarado mašinos kontrolę, kai važiavo kartu su penkiais savo draugais. Visi jie žuvo.
Šiandien sugedęs F. Ferdinando automobilis stovi muziejuje Austrijoje.
9. Jameso Deano Porsche Spyder
Jamesas Deanas buvo savo laikų Heathas Ledgeris: gražus, talentingas ir daug vilčių teikiantis aktorius, kurio gyvenimas tragiškai nutrūko jaunystės ir šlovės piko metu. Jis žuvo avarijoje, vairuodamas savo Porsche 550 Spyder.
Vėliau buvo pareikšta, kad automobilis yra prakeiktas.
Išlikusias automobilio detales įsigijo George‘as Barrisas. Atstatytas variklis atiteko lenktyniniam Lotus ir jau netrukus gavo labai neigiamą reputaciją, tapęs daugybės nelaimingų atsitikimų dalyviu. Vienas iš jų baigėsi tragiškai.
Bėdos nutikdavo ne tik keliuose ar lenktynių trasose: kartą automobilis be priežastis užsidegė garaže. Kartą jis paslaptingai dingo iš saugomos vietos. Ir nors visos šios istorijos apie prakeiktą automobilį yra puikiai žinomos, dauguma mano, kad jas išgalvojo pats G. Barrisas.
Gandai teigia, kad jis buvo asmeniškai suinteresuotas J. Deano mirtimi. Tačiau net jei tai tiesa, yra vienas niuansas. Alecas Guinnessas nuspėjo J. Deano mirtį. Legenda teigia, kad J. Deanas kartą paklausė A. Guinnesso, ką jis galvoja apie jo mašinos variklį. Atsakymas buvo toks: „Jeigu tu sėsi už vairo, tai mirsi kitoje savaitėje.“ J. Deanas mirė lygiai po septynių dienų.
10. Vokiečių povandeninio laivas-vaiduoklis
Povandeniniai laivai tapo itin grėsmingu ginklu Pirmame pasauliniame kare. Vienas jų buvo vokiečių „UB III“ klasės povandeninis laivas, nuskandinęs 507 laivus, įskaitant „Britannia“.
Tačiau šio tipo povandeninis laivas buvo pavojingas ne tik priešui, bet ir pačiam ekipažui. Netgi jos kūrimo procesas tapo tikra katastrofa: trys darbininkai užduso nuo dyzelio išmetimų, du buvo sutraiškyti.
Bandymų metu vienas iš jūreivių iškrito iš laivo ir pradingo. O ir pirmasis nusileidimas į vandenį nebuvo sėkmingas: į laivo vidų pateko vandens. Ekipažas keletą valandų buvo beveik vandenyno dugne, kol jo vidų dėl radiatoriaus pažeidimo pildė nuodingos dujos.
Nepaisant to, kad laivas buvo įvertintas kaip tinkamas naudojimui. Tačiau jau vienos iš pirmųjų misijų metu, sprogus torpedai, žuvo aštuoni ekipažo nariai. Netrukus likusieji gyvi pareiškė, kad laive matė vaiduoklį.
Po dar daugybės susitikimų su vaiduokliais ir įvairių nelaimingų atsitikimų, ekipažo nariai galiausiai pasiprašė perkeliami į kitą laivą. Buvo nuspręsta laive atlikti egzorcizmo seansą.
Tai nepadėjo. Praėjus keliems mėnesiams, amerikiečiai sėkmingai torpedavo laivą.