Keliauti traukiniu – ne taip praktiška, tačiau tai puikus būdas neskubant tyrinėti kraštovaizdį, pakilti į kalnų aukštumas ar netgi skrosti po vandeniu. Tereikia ištiesti kojas ir mėgautis. Pristatome geriausių kelionių traukiniu pasaulyje dešimtuką.
1. Trans-Sibiro traukinys Kelionė Trans-Sibiro traukiniu yra žinoma kaip pati ilgiausia ir gali akimirksniu tapti šalčiausia, jei pasirinksite netinkamą metų laiką keliauti. Tai legendinė kelionė vienoje šalyje, bet jungianti du žemynus. Keliautojams siūlomi trys populiariausi maršrutai. Pirmasis, Maskva–Vladivostokas, tęsiasi 9000 kilometrų. Kiti du – iš Maskvos į Pekiną: trumpesnis, kuris driekiasi 8000 kilometrų bei trunka šešias dienas, ir ilgesnis per Mandžiūriją, besitęsiantis savaitę. Nepalikdami sėdimos vietos, keleiviai gali grožėtis Europos pakraščiu ir riedėti per Azijos platybę.
Trans-Sibiro traukinio salone
Trans-Sibiro traukinys prie Pekino
2. „Glacier“ ekspresas Šis „ekspresas“ yra žinomas kaip lėčiausias pasaulyje, nes kelionė juo trunka net 8 valandas. Tačiau vaizdų, besiliejančių pro traukinio langą, grožis atperka ilgas kelionės valandas. Judant iš vieno Šveicarijos kurortinio miestelio (St. Moritz) į kitą (Zermatt), prieš akis veriasi vienas gražiausių Europos kraštovaizdžių: Alpių papėdes keičia kalnų versmės, snieguotos viršukalnės ir ledingi slėniai. Iš viso kelionės metu pervažiuojama 291-u tiltu ir kertami 91 tuneliai. Aukščiausias taškas – 2033 m viršukalnė Alpėse.
„Glacier“ ekspresas
3. „Eurostar“ povandeninė kelionė Vos 2 val. ir 15 minučių užtrunka „Eurostar“ traukinio maršrutas, jungiantis centrinį Paryžių su centriniu Londonu. Įsigiję bilietą galėsite greitaeigiu (greitis siekia iki 300 kilometrų per valandą) traukiniu skrosti tunelį, įkurtą po Lamanšo sąsiauriu. Tai trumpa, tačiau „pikantiška“ povandeninė kelionė. Šiuo metu „Eurostar“ kompanija siūlo tiesiogines keliones iš trijų Londono stočių į šiaurės Prancūziją, Disneilandą Paryžiuje, centrinį Paryžių ir Briuselį.
Greitaeigis traukinys „Eurostar“
4. „Orient“ ekspresas Kažkada „Orient“ (liet. Rytų) ekspresas jungė Paryžių ir Stambulą. Dabar bendrovė siūlo mėgautis patogiomis kelionėmis traukiniu į tokius Europos miestus kaip: Londonas, Venecija, Roma, Budapeštas ir Praha. Firmos vardas visada asocijavosi su prabanga ir komfortu. „Orient“ ekspreso traukinio vagonai jau tapo ne vienos novelės, filmo ir begalės romantiškų istorijų veiksmo vieta.
Prabanga garsėja „Orient“ ekspresas
5. Škotijos šiaurės vakarų maršrutas Šis maršrutas, prasidedantis Glazgo mieste, yra tikras visos Didžiosios Britanijos pasididžiavimas. Keleiviai nejučia persikelia į garinių traukinių amžių. Pro langus atsiveria tikroji Škotija: su bevaisėmis dykynėmis ir kalvomis. Taip pat yra važiuojama per „Glenfinnan“ viaduką. Šis XIX a. pab. inžinerijos stebuklas dažnai matomas filmuose apie Harį Poterį.
Viadukas Škotijoje
6. „Jungfraubahn“ „Jungfraubahn“ (liet. Mergelės geležinkelis) Šveicarijoje tęsiasi vos 9 kilometrus. Tačiau maršrutas garsėja tuo, jog pakyla į aukščiausiai įsikūrusią traukinių stotį. Pats traukinys važiuoja krumpliaračio principu (ratai ir bėgiai yra dantyti). O viename iš kalnų tunelių traukinys sustoja, ir čia žmonės gali išlipę pasigėrėti akinama kalnų panorama pro tunelyje įmontuotus langus. Deja, nors ir trumpa, tačiau ši kelionė traukiniu yra nepigus malonumas.
„Jungfraubahn“
Vaizdai, keliaujant „Jungfraubahn“ maršrutu Šveicarijoje
7. „Flam“ geležinkelio linija „Flam“ galima taip pat laikyti inžinerijos šedevru. 20 kilometrų trunkantis maršrutas jungia 865 m virš jūros lygio įsikūrusį Myrdal miestelį Norvegijoje su fiordo apačioje glūdinčiu Flam miesteliu. Nors tai aukštuminis maršrutas, tačiau traukinys sukonstruotas įprastu būdu ir veikia ne krumpliaračio principu kaip „Jungfraubahn“. Nepamirštamos kelionės metu prieš jūsų akis atsivers ilgiausias pasaulyje fiordas (Sognefjord), erdvios viršukalnės ir gilių upių slėniai.
Ilgiausias pasaulyje - Siognefiordas
8. „Danube“ ekspresas Šis ekspresas, dar vadinamas „viešbučiu ant ratų“, kuo puikiausiai tiks ištroškusiems kelionių po Rytų Europą. Juo iš mitinės Transilvanijos galima patekti į Budapeštą, Prahą, Sofiją ar Krokuvą. „Danube“ ekspresas siūlo šešias klasikines keliones po buvusio Sovietinio bloko šalis.
„Danube“ ekspresas startuoja iš paslaptingosios Transilvanijos
9. „Stendhal“ Vakare įlipę į „Stendhal“ traukinį Paryžiuje, ryte nubusite Venecijoje. Šis maršrutas ypatingas tuo, jog keliaujant įmanoma išvysti vaizdingus Prancūzijos kaimelius ir kalnus šalies pietuose. Paskui traukinys neria į Simplono tunelį, įrengtą po Alpėmis. Nors „Stendhal“ negarsėja prabanga kaip „Orient“ ekspresas, žmonėms, norintiems sutaupyti, – tai puikiausias būdas keliaujant traukiniu grožėtis dviem nuostabiomis Europos valstybėmis.
Traukinys pietų Prancūzijoje prie Liono miesto
10. „Harzer Schmalspurbahnen“ Nors pavadinimas lietuvio ausiai skamba sudėtingai, išmėginti šią centrinės Vokietijos geležinkelio liniją verta. Ji jungia Harzo miestą su tokiais negirdėtais miesteliais kaip: Wernigerode, Nordhausen ir Quedlinburg. „Harzer Scmalspurbahnen“ 140 kilometrų linija siūlo pribloškiantį miško ir kalnų peizažą. Ji stati ir driekiasi siauriausiais Vokietijoje geležinkelio bėgiais. Neabejotina, kad tai šaunus būdas atrasti šią kiek mažiau lankomą Vokietijos dalį.