Įsivaizduokite: išeinate iš įstaigos ir pamatote, kad spindintį jūsų automobilį paukščiai pavertė gana nemaloniai atrodančiu ir kvepiančiu daiktu. Tas pats atsitiko ir greta stovinčiam “Mercedes” automobiliui. O štai priešais stovintis retro automobilis idealiai švarus. Žinote kodėl? Net paukščiai vertina meno kūrinius.
Automobiliai ir moterys vyrų smegeninėse užima gretimas pozicijas - maždaug "viršenybės objektų" srityje. Nors tai skamba banaliai, geriausi šios srities objektai paprastai būna ir patys brangiausi.
Kolekcionieriai automobiliams išleidžia tiek, kiek nedaugeliui iš mūsų pavyksta uždirbti per visą gyvenimą. Štai patys brangiausi pastarojo dešimtmečio automobiliai.
10 vieta. 1956 m. “Ferrari 860 Monza” - 2,5 milijono dolerių
Šeštajame dešimtmetyje dėl pirmavimo pasaulinėse lenktynėse varžėsi “Mazerati”, “Jaguar” ir “Aston Martin” pilotai. Mėgindami pasivyti čempionus, “Ferrari” konstruktoriai sukūrė keturių cilindrų iki tol neregėtos galios variklį.
Geriausias “Ferrari” pilotas Chuanas Manuelis Fanchio vieną iš trijų sukurtų modelių (Nr. 0604M) išvairavo į Sebringo trasą, kurioje vyko pasaulio čempionatas, ir jį laimėjo. 2003 m. ši mašina buvo parduota už 2,5 milijono dolerių.
9 vieta. 1933 m. “Alfa Romeo 8C 2300 Monza Spider Corsa” - 2,53 milijono dolerių
Dizaineriai, triūsę prie šio italų gražuolio kėbulo, ne veltui didžiavosi savo darbu. Vis dėlto pagrindinės jo grožybės slypi po kapotu. Automobilis buvo toks populiarus, kad konkuruojančių komandų pilotai jį pirko vien tam, kad galėtų lakstyti savo pačių malonumui laisvu nuo lenktynių metu.
Šis konkretus automobilis su 2,6 litro varikliu užėmė trečiąją vietą prestižinėse 1933 m. lenktynėse - Prancūzijos “Grand Prix”. Jį vairavo kapitonas Džordžas Eistonas, tuo metu lenktynėse dalyvavęs nepriklausomai nuo automobilių gamintojų komandų.
1949 m. automobilis pirmasis kirto Long Ailendo lenktynių finišo liniją. Garsus retro automobilių kolekcininkas Teris Konas 2002 m. kovą automobilį pardavė už 2,53 milijono dolerių.
8 vieta. 1937 m. “Mercedes-Benz 540K Special Roadster” - 3,63 milijono dolerių
Vokiški automobiliai visada buvo ypatingi ir šis sportinis “Mercedes” nebuvo išimtis. Automobilis tapo Berlyno automobilių parodos 1937 m. sensacija, o jai pasibaigus Holivudo magnatas Džekas Vorneris išvežė jį į Ameriką.
Maža to, kad buvo pagaminti tik 26 tokie automobiliai - tik 6 iš jų (tarp jų ir minėtasis) turėjo visiškai įvilktą atsarginį ratą. 1949 m. automobilį nusipirko veterinaras iš Konektikuto ir per pastaruosius 35 m. jo rida tebuvo 11 000 mylių. 2002 m. sausį “Mercedes” buvo parduotas už 3,63 milijono.
7 vieta. 1937 m. “Alfa Romeo 8C 2900” - 4,07 milijono dolerių
Trečiajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje Enco Ferrari ir Vitorio Iano pasiryžo sukurti automobilį, kuris būtų nepavejamas lenktynėse. Trumpai mėgavęsi P3 sėkme ketvirtojo dešimtmečio pradžioje, 1935 m. starto linijai jie paruošė naują modelį su 2,9 litro 8 cilindrų varikliu su dviem kompresoriais ir pelnytai nugalėjo.
1938 m. privatus lenktynininkas Pjero Dusijo su šiuo modeliu net keleriose lenktynėse laimėjo prizines vietas.
Automobilis ilgai ėjo iš rankų į rankas, kol 1989 m. atsidūrė Kalifornijoje. Jis baigtas restauruoti 1992 m., o po to parduotas “Christie” aukcione Monterėjuje už 4,07 milijono dolerių
6 vieta. 1964 m. “Shelby Cobra Daytona Coupe” - 4,4 milijono dolerių
1963 m. Amerikos čempionate tvirtai pirmavo “Ferrari” pilotai su 250 GTO. Kerolas Šelbis taip pat stengėsi užkopti ant garbės pakylos, tačiau jo “Cobra Roadster” negalėjo prilygti nugalėtojams. Buvo pakeista mašinos važiuoklė, pagerinta aerodinamika ir pritaikytas naujas variklis “Ford V8 289”. Šis naujas automobilis debiutavo Daitone, tačiau tikroji sėkmė jį aplankė po trijų savaičių Sebringo lenktynėse.
6 pagaminti automobiliai 1965 m. gavo “Metų gaminio” apdovanojimą. Po šios sėkmės Fordas pasiūlė Šelbiui dalyvauti lenktynėse su GT40, o visos “Cobra” buvo parduotos už keletą tūkstančių dolerių. Pirmasis modelis CXS2287 priklausė keletui savininkų, tarp jų ir muzikos prodiuseriui Filui Spektorui. 2001 m. už 4,4 milijono dolerių jį nupirko dr. Frederikas Simeone.
5 vieta. 1932 m. “Alfa Romeo Tipo B” - 5,6 milijono dolerių
Žinomas kaip P3 arba “Monoposto”, lenktyninis “Alfa Romeo Tipo B” su 2,6 litrų 8 cilindrų varikliu buvo sukurtas “Formulės-1” lenktynėms, vykusioms 1932 m., ir tapo pirmuoju vienviečiu automobiliu varžybose. Automobilis tapo neginčijamu 1932 m. lenktynių lyderiu. Iš viso buvo pagaminta 6 tokie automobiliai ir 1933 m. jie buvo perduoti “Ferrari”. Neseniai vienas jų buvo parduotas už kuklią 5,6 milijono dolerių sumą.
4 vieta. 1962 m. “Ferrari 330 TRI/LM” - 6,5 milijono dolerių
Šeštojo dešimtmečio pabaigoje “Ferrari” komanda su serijos “Testarossa” modeliais, kurių varikliai buvo priekyje, buvo tarptautinių lenktynių lyderės. 1962 m. Le Mane patvirtintos naujos taisyklės, privertusios konstruktorius naudoti 4 cilindrų variklius.
330 TRI/LM modelis tapo paskutiniu ir galingiausiu “Testarossa” serijoje. 0808 modelis 1962 m. laimėjo Le Mano lenktynes, po kurių “Ferrari” komanda pardavė jį kitai komandai. Vienose lenktynėse apgadintas automobilis buvo parduotas Chisaši Okadai, kuris 10 metų juo važinėjo Niujorko gatvėmis ir kėlė praeivių pavydą. Visiškai mašiną restauravus, ji pakliuvo į aukcioną ir 2002 m. rugpjūtį buvo parduota už 6,5 milijono dolerių.
3 vieta. 1931 m. “Type 41 Bugatti Royale” - 8,7 milijono dolerių
Kol kiti gamintojai vaikėsi savo mašinų rezultatyvumo, “Bugati” konstruktoriai daugiausiai dėmesio skyrė prabangai. Pačios brangiausios medienos, metalo ir odos rūšys buvo naudojamos tam, kad darytų įspūdį turtuoliams ir juos malonintų. Šio modelio ratų bazė - 4,3 metro, jo svoris - 3,5 tonos.
Netgi tais laikais, kai įprastinės mašinos buvo vertinamos tik šimtais dolerių, visi 6 “Bugatti Royale” kainavo po 42 tūkstančius. 1987 m. 4000 žmonių Londono “Christie” aukcione tapo liudininkais, kaip 1931 metų laidos “Type 41 Bugatti Royale” buvo parduotas už 8,7 milijono dolerių.
2 vieta. 1962 m. “Ferrari 250 GTO” - 16,6 milijono dolerių
Svarbiausias 1962 m. “Ferrari 250 GTO” skirtumas - jis derina įprastinio ir lenktyninio automobilio privalumus. Jo aerodinaminė forma nelenktyninėje trasoje atrodo neįprastai seksualiai. Tačiau visų pirma tai, žinoma, lenktyninis automobilis, reikalaujantis nuolatinės priežiūros ir remonto. Jo 300 jėgų variklis pelnė “Ferrari” pasaulio čempiono titulą.
Šio modelio apdaila gana paprasta: jame nėra net kilimėlių. Tačiau pagamintas tik 40 vienetų, šis automobilis yra vienas rečiausių “Ferrari” modelių pasaulyje. Vienas britų automobilininkas nebrangiai nusipirko tokį automobilį aštuntojo dešimtmečio pradžioje ir 1990 m. pardavė jį japonų verslininkui už 16,6 milijonų dolerių.
1 vieta. 1954 m. “Mercedes W 196” - 24 milijonai dolerių
Ši mašina - viena iš automobilių lenktynių istorijos šventenybių - pirmą kartą pasirodė Prancūzijos “Grand Prix” 1954 m. ir pirmavo visuose “Formulės-1” etapuose 1954 bei 1955 m. Ją vairavo Chuanas Manuelis Fanchio ir Stirlingas Mosas. Devintajame dešimtmetyje automobilis buvo eksponuojamas muziejuje, tačiau netrukus parduotas, kad būtų sukaupta lėšų patalpų remontui. 1990 m. prancūzų verslininkas jį įsigijo už 24 milijonus dolerių. Tačiau jau dešimtojo dešimtmečio pabaigoje automobilis buvo perparduotas Vokietijos automobilių aistruoliui ne mažiau kaip už pusę rekordinės sumos.
Žinoma, kyla klausimas, kiek visi šie automobiliai verti sumokėtų už juos pinigų - netgi atsižvelgiant į jų istoriją, tačiau retro automobiliai, kaip ir kiti prabangos dalykai, verti tiek, kiek esame pasirengę už juos sumokėti...
Versta iš: http://www.rokf.ru/articles/10804.shtml?1621