Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Ar įsivaizduojate šiuolaikinį automobilį be navigacijos sistemos? Elektra valdomų langų? Vairo stiprintuvo ar net „Bluetooth“ jungties, kuri leidžia prie automobilio informacijos ir pramogų sistemos prijungti išmanųjį telefoną? Ko gero, kad ne, nes ši funkcija ne tik leidžia pamiršti iki tol siūlytą laisvų rankų įrangą, bet ir leidžia vienu metu saugiai vairuoti ir tuo pačiu šnekėti su kitame pasaulio gale esančiu draugu.
Vis dėlto, galimybė automobilyje šnekėti telefonu atsirado ne prieš dešimt ar dvidešimt metų. Integruoti telefonai į automobilius buvo pradėti montuoti prieš keletą dešimtmečių ir leido prabangių automobilių savininkams susisiekti su kolegomis sėdinčiais biure ar su artimaisiais namuose.
1 ) 1974 metų gamybos Mercedes Benz S klasė
Inovacijų lopšys - taip galima vadinti kiekvieną S klasės „Mercedes Benz“ sedaną. Kiekviena modelio karta pristato naujovę, kuri po vienerių ar keletos metų tampa norma pigesniuose ir mažesniuose automobiliuose. Integruotas telefonas nebuvo montuojamas standartinėje įrangoje. Kiekvienas S klasės pirkėjas galėjo sumokėti tam tikrą sumą pinigų ir įsigyti integruoto telefono sistemą.
2 ) 1985 metų gamybos Bentley Turbo R
Aristokratiškasis „Bentley“. Nors „Turbo R“ modelis turėjo tapti sportiškuoju „Bentley“ markės modeliu, tačiau britai neatsisakė ne vieno prabangiems automobiliams būdingo komforto įrangos privalumo. Tame tarpe ir telefonas, kuris leido „Bentley“ savininkams šnekėtis tarpusavyje.
3 ) 1986 metų gamybos 7 serijos BMW
Tiesioginis S klasės konkurentas. Nors jis visada buvo S klasės šešėlyje, tačiau komforto įrangos sąrašas buvo tokio pačio ilgio kaip ir S klasės „Mercedes Benz“. Atsivertus papildomos įrangos sąrašą - išvystume ir telefoną, ir faksą.
4 ) 1986 metų gamybos Maserati Quattroporte Royale
Trečioji „Quattroporte“ modelio karta buvo ne tik dar vienas itališkas sedanas. Tai buvo prabangus, penkių metrų ilgio sedanas su V8 tipo varikliu ir trijų laipsnių automatine pavarų dėže. Ne veltui automobilio varde buvo naudojamas žodis „Royale“. Tai pačios aukščiausios komplektacijos „Quattroporte“.
5 ) 1987 metų gamybos Porsche 928 S4
„GT“ tipo kupė buvo ne tik labai greitas, komfortiškas ir dinamiškas, bet ir labai prabangus. 1978 metais pasirodęs „Porsche 928“ iškovojo „Europos metų automobilio“ titulą, tačiau vėliau pasirodęs modelis sulaukė žymiai didesnio dėmesio. Ne tik dėl šiek tiek pakitusios išvaizdos, bet ir dėl gausesnio komforto įrangos sąrašo.
6 ) 1987 metų gamybos Cadillac Allante
„Cadillac“ daugelį metų buvo laikoma prabangiausia ir daugiausiai potencialo turinčia marke, galinčia įgelti „Jaguar“ ir „Mercedes Benz“. Nors „General Motors“ koncerno vadovams pakeisti markės įvaizdžio nepavyko, tačiau „Cadillac“ inžinieriai stengėsi iš visų jėgų amerikietiškus automobilius aprūpinti naujausiomis technologijomis.
7 ) 1988 metų gamybos Audi V8
„Audi V8“ tapo pirmuoju šios markės modeliu, kuris bandė pakeisti markės įvaizdį. Su šiuo modeliu „Audi“ markei pavyko tapti pilnaverčiu „Premium“ segmento nariu. Nors daugelis pirmųjų bandymų būna nevykę, tačiau V8 buvo labai, labai vykęs automobilis.
8 ) 1989 metų gamybos Lexus LS400
Pirmasis „Lexus“ markės modelis tapo didžiule staigmena ne tik vokiškų automobilių gamintojams. Jungtinėse Valstijose debiutavęs modelis labai greitai tapo prabangių sedanų lyderiu ir sugebėjo aplenkti net S klasės „Mercedes Benz“, kuris daugelį metų karaliavo. „LS400“ bazinėje įrangoje buvo viskas ko tik galėjo norėti tuometinis „LS“ modelio pirkėjas. Jeigu bazinės įrangos Jums neužtenka, „LS“ papildomos įrangos sąraše buvo „Metallic“ tipo dažai ir telefonas.
9 ) 1991 metų gamybos Honda Legend
Amerikoje - „Acura Legenda“, Europoje ir kituose žemynuose - „Honda Legend“. Kaip ir „Lexus LS“, taip ir „Honda Legend“ padėjo šiai automobilių markei prasibrauti į „Premium“ segmentą. Antroji modelio karta padėjo sustiprinti „Legend“ pozicijas ir leido „Acura“ markei (Jungtinėse Valstijose) tapti prestižinio „Premium“ klubo nariu.
10 ) 1987 metų gamybos Jaguar XJ40
Vienas elegantiškiausių sedanų pasaulyje. Nors automobilis atrodė taip, lyg būtų atkeliavęs iš septinto dešimtmečio, tačiau sedane sumontuotos technologijos neatsiliko nuo tuomet vyravusių tendencijų. „Jaguar“ nenorėdama atsilikti nuo savo konkurentų, 1987 metais pasiūlė naujutėlius „XJ“ aprūpinti integruotų telefonų sistemomis.
Ar įsivaizduojate šiuolaikinį automobilį be navigacijos sistemos? Elektra valdomų langų? Vairo stiprintuvo ar net „Bluetooth“ jungties, kuri leidžia prie automobilio informacijos ir pramogų sistemos prijungti išmanųjį telefoną? Ko gero, kad ne, nes ši funkcija ne tik leidžia pamiršti iki tol siūlytą laisvų rankų įrangą, bet ir leidžia vienu metu saugiai vairuoti ir tuo pačiu šnekėti su kitame pasaulio gale esančiu draugu.
Vis dėlto, galimybė automobilyje šnekėti telefonu atsirado ne prieš dešimt ar dvidešimt metų. Integruoti telefonai į automobilius buvo pradėti montuoti prieš keletą dešimtmečių ir leido prabangių automobilių savininkams susisiekti su kolegomis sėdinčiais biure ar su artimaisiais namuose.
1 ) 1974 metų gamybos Mercedes Benz S klasė
Inovacijų lopšys - taip galima vadinti kiekvieną S klasės „Mercedes Benz“ sedaną. Kiekviena modelio karta pristato naujovę, kuri po vienerių ar keletos metų tampa norma pigesniuose ir mažesniuose automobiliuose. Integruotas telefonas nebuvo montuojamas standartinėje įrangoje. Kiekvienas S klasės pirkėjas galėjo sumokėti tam tikrą sumą pinigų ir įsigyti integruoto telefono sistemą.
2 ) 1985 metų gamybos Bentley Turbo R
Aristokratiškasis „Bentley“. Nors „Turbo R“ modelis turėjo tapti sportiškuoju „Bentley“ markės modeliu, tačiau britai neatsisakė ne vieno prabangiems automobiliams būdingo komforto įrangos privalumo. Tame tarpe ir telefonas, kuris leido „Bentley“ savininkams šnekėtis tarpusavyje.
3 ) 1986 metų gamybos 7 serijos BMW
Tiesioginis S klasės konkurentas. Nors jis visada buvo S klasės šešėlyje, tačiau komforto įrangos sąrašas buvo tokio pačio ilgio kaip ir S klasės „Mercedes Benz“. Atsivertus papildomos įrangos sąrašą - išvystume ir telefoną, ir faksą.
4 ) 1986 metų gamybos Maserati Quattroporte Royale
Trečioji „Quattroporte“ modelio karta buvo ne tik dar vienas itališkas sedanas. Tai buvo prabangus, penkių metrų ilgio sedanas su V8 tipo varikliu ir trijų laipsnių automatine pavarų dėže. Ne veltui automobilio varde buvo naudojamas žodis „Royale“. Tai pačios aukščiausios komplektacijos „Quattroporte“.
5 ) 1987 metų gamybos Porsche 928 S4
„GT“ tipo kupė buvo ne tik labai greitas, komfortiškas ir dinamiškas, bet ir labai prabangus. 1978 metais pasirodęs „Porsche 928“ iškovojo „Europos metų automobilio“ titulą, tačiau vėliau pasirodęs modelis sulaukė žymiai didesnio dėmesio. Ne tik dėl šiek tiek pakitusios išvaizdos, bet ir dėl gausesnio komforto įrangos sąrašo.
6 ) 1987 metų gamybos Cadillac Allante
„Cadillac“ daugelį metų buvo laikoma prabangiausia ir daugiausiai potencialo turinčia marke, galinčia įgelti „Jaguar“ ir „Mercedes Benz“. Nors „General Motors“ koncerno vadovams pakeisti markės įvaizdžio nepavyko, tačiau „Cadillac“ inžinieriai stengėsi iš visų jėgų amerikietiškus automobilius aprūpinti naujausiomis technologijomis.
7 ) 1988 metų gamybos Audi V8
„Audi V8“ tapo pirmuoju šios markės modeliu, kuris bandė pakeisti markės įvaizdį. Su šiuo modeliu „Audi“ markei pavyko tapti pilnaverčiu „Premium“ segmento nariu. Nors daugelis pirmųjų bandymų būna nevykę, tačiau V8 buvo labai, labai vykęs automobilis.
8 ) 1989 metų gamybos Lexus LS400
Pirmasis „Lexus“ markės modelis tapo didžiule staigmena ne tik vokiškų automobilių gamintojams. Jungtinėse Valstijose debiutavęs modelis labai greitai tapo prabangių sedanų lyderiu ir sugebėjo aplenkti net S klasės „Mercedes Benz“, kuris daugelį metų karaliavo. „LS400“ bazinėje įrangoje buvo viskas ko tik galėjo norėti tuometinis „LS“ modelio pirkėjas. Jeigu bazinės įrangos Jums neužtenka, „LS“ papildomos įrangos sąraše buvo „Metallic“ tipo dažai ir telefonas.
9 ) 1991 metų gamybos Honda Legend
Amerikoje - „Acura Legenda“, Europoje ir kituose žemynuose - „Honda Legend“. Kaip ir „Lexus LS“, taip ir „Honda Legend“ padėjo šiai automobilių markei prasibrauti į „Premium“ segmentą. Antroji modelio karta padėjo sustiprinti „Legend“ pozicijas ir leido „Acura“ markei (Jungtinėse Valstijose) tapti prestižinio „Premium“ klubo nariu.
10 ) 1987 metų gamybos Jaguar XJ40
Vienas elegantiškiausių sedanų pasaulyje. Nors automobilis atrodė taip, lyg būtų atkeliavęs iš septinto dešimtmečio, tačiau sedane sumontuotos technologijos neatsiliko nuo tuomet vyravusių tendencijų. „Jaguar“ nenorėdama atsilikti nuo savo konkurentų, 1987 metais pasiūlė naujutėlius „XJ“ aprūpinti integruotų telefonų sistemomis.