Po pernykščio internetinės prekybos steigimosi bumo šiemet laukiama jos persiskirstymo. Dėl skandalo su klientus apgavusia „beribu.lt“ rinkoje tapo sunkiau įsitvirtinti naujokams, o senbuviams tenka daugiau investuoti įrodinėjant savo patikimumą. Pastebima, kad prekyba internete vis labiau specializuojasi, pirmadienį rašo dienraštis “Verlso žinios".
„Lietuvoje internetinės prekybos augimas 2010 m. buvo skaičiuojamas kartais, nors kita prekyba krito. Atidaryti virtualiąją parduotuvę užtenka kelių šimtų litų, dėl to jų sparčiai daugėjo. Manau, pernai buvo geriausi šiam verslui metai, nes šiemet pardavimų augimas nebebus toks didelis“, – dėsto Romualdas Trumpa, UAB „Creditreform Lietuva“, vertinančios įmonių mokumą, direktoriaus pavaduotojas.
Analitikas juokauja, kad ši rinka dar nesusitupėjusi.
„Patogu pirkti" direktorius Vygantas Milašiūnas teigė, kad pernai pagal pajamas viršijo pries sunkmetį buvusias apyvartas, o šiandien planuojamas 10-15 proc. augimas.
Internetinių parduotuvių katalogo „Eshops.lt" valdytojas Saulius Dackys pastebi, kad dauguma įsteigtų parduotuvių vegetuoja, nes manoma, kad norint pradėti verslą internete užtenka kelių šimtų litų. Taip pat atkreipė dėmesį, kad vis daugiau prekybininkų specializuojasi – beveik pusė kataloge besiregistruojančių turi savo nišą.
Kaip S. Dackys teigė „Verslo žinioms", šiemet per savaitę užregistruojama po 10 naujų elektroninių parduotuvių, tačiau per kas mėnesį iš sąrašo tenka išbraukti apie 20 neaktyvių. Anot jo, Lietuvoje šiuo metu veikia iki 2 tūkst. parduotuvių, tačiau tik pusę jų galima vertinti kaip verslą.
R. Trumpa pastebi, kad šioje veikloje nėra vidutinių žaidėjų: arba įmonės, kurių apyvarta viršija milijoną litų per metus arba smulkieji prekybininkai.