Vilniaus Ozo vidurinė mokykla pranešė pirmoji iš šalies mokymo įstaigų įsidiegusi kompiuterinių mokymosi vietų virtualizacijos sprendimą, padėsiantį sutaupyti iki 75 proc. IT įrangos ir iki 90 proc. elektros energijos išlaidų.
Pirmą kartą Lietuvos mokykloje įdiegta „NComputing“ sistema pagrįsta vieno kompiuterio ir keliolikos sujungtų monitorių, kompiuterinių pelių ir klaviatūrų veikimo principu, todėl žymiai mažina išlaidas elektros energijai, sistemų priežiūrai ir techninei įrangai, teigiama sistemą įdiegusios bendrovės „Lantelis“ pranešime.
Pasak Vilniaus Ozo vidurinės mokyklos direktoriaus Albino Daubaro, įdiegus sistemą buvo sudarytos techninės sąlygos pirmajai klasei Lietuvoje, kurios mokiniai informacines ir komunikacines technologijas mokydamiesi naudos kaip racionaliausią informacijos gavimo, apdorojimo ir sklaidos būdą per visų mokomųjų dalykų pamokas ir turės nuolatinę kompiuterizuotą darbo vietą.
Mokyklos vadovo teigimu, pasirinktas mokymosi vietų virtualizacijos sprendimas „NComputing“ leis gerokai sumažinti IT ūkiui skiriamas lėšas, todėl sutaupytą dalį bus galima skirti greitesniam šių tikslų įgyvendinimui.
„Nors technikos mūsų mokykloje buvo gan daug, galiojančios sanitarinės normos neleido keliolikos kompiuterių naudoti vienoje klasės patalpoje. „NComputing“ sistema, kuriai veikti užtenka tik vieno kompiuterinio bloko, leidžia kompiuteriu naudotis kiekvienam klasės mokiniui“, - pasakoja A. Daubaras.
Anot sprendimą Vilniaus Ozo vidurinėje mokykloje įdiegusios įmonės „Lantelis“ komercijos direktoriaus Mindaugo Pozingio, „NComputing“ švietimo įstaigoms suteikia sąlygas plėsti ir atnaujinti IT infrastruktūrą neskiriant tam papildomai lėšų, o kaip tik jas taupant.
„Remdamiesi oficialia statistika suskaičiavome, jog vidutiniškai per metus visos Lietuvos mokslo įstaigos už kompiuterių sunaudojamą elektros energiją sumoka apie 6,2 mln. litų. Pakeitus visus kompiuterius „NComputing“ įrenginiais, tam išleista būtų tik 200 tūkst. litų“, - sakė M. Pozingis.
Tokiu būdu, jo teigimu, už sutaupytas lėšas šalies švietimo įstaigose per metus būtų galima įrengti 3000 papildomų kompiuterinių darbo vietų.