• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vieną akimirką tai – gana naujoviškai atrodantis, tačiau iš pirmo žvilgsnio lyg ir niekuo ypatingu neišsiskiriantis nedidelis motociklas. Įsižiūrėjus atidžiau, tam tikrų įtarimų gali sukelti neįprastai mažas priekinis ir... perpus „perskeltas“ galinis ratas.

REKLAMA
REKLAMA

O spustelėjus vieną šios transporto priemonės mygtuką, prieš jus susilankstys dar neregėtas riedantis mechanizmas. Motociklas – transformeris, vienratis motociklas, uniciklas (ar netgi „diciklas“) – akivaizdu, kad bendrinis pavadinimas tokiai transporto priemonei dar tik bus išrinktas. O jo pavadinimas – „Uno III Streetbike“ arba tiesiog U3.

REKLAMA

Elektra varomas triratis aparatas unikalus tuo, jog priekinis jo ratas su visa šake gali būti įtrauktas po sėdyne – U3 tuomet virsta striuku „vienračiu“, kuriuo, kaip teigiama, galima tilpti net ir į liftą. Kai erdvės aplinkui atsiranda daugiau, priekinį ratą galima vėl „išsilankstyti“ ir kelionę tęsti „motociklo režimu“ – trimis ratais. Galinėje uniciklo dalyje sumontuoti du ratai, kuriuos skiria properša – joje ir pasislepia sutraukiamas priekinis ratas.

REKLAMA
REKLAMA

Kai tritatė uniciklo versija į kelią remiasi visais trimis ratais, motociklas gali įsibėgėti beveik ligi 50 km/h. Vienu baterijų įkrovimu ši transporto priemonė gali nuriedėti maždaug 50 – 70 km.

Koncepcijos autorius – jaunas amerikiečių išradėjas Bendžaminas Gulakas (Benjamin Gulak). Idėja sukonstruoti tokio tipo elektrinę transporto priemonę jam kilo prieš ketverius metus, kuomet 17-metis jaunuolis su tėvu verslo reikalais lankėsi Azijoje ir buvo priblokštas Kinijos megapoliuose (Pekine, Šanchajuje, Honkonge) tvyrančio smogo – didžiąją dalį jo sudarė motorolerių ir motociklų išmetamosios dujos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kai triratė uniciklo versija į kelią remiasi visais trimis ratais, motociklas gali įsibėgėti beveik ligi 50 km/h.  BGP Motors nuotr.

Kai priekinis ratas sutraukiamas ir paslepiamas po sėdyne, U3 vairuotojui pusiausvyrą išlaikyti padeda speciali giroskopinė sistema. Tačiau transporto priemonė abiem atvejais valdoma kaip įprastas motociklas – vairas, akceleratoriaus rankenėlė, rankinis stabdis). Skirtumas tik tas, jog perpus „susiprastinusiu“ uniciklu didelio greičio išvystyti nepavyks. Dar viena įdomybė – transporto priemonė posūkius kažkaip atlieka ir sutrauktu priekiniu ratu.

REKLAMA

U3 „uniciklo režimas". BGP Motors nuotr.

U3 „motociklo režimas". BGP Motors nuotr.

Ko gero, atkreipsite dėmesį, jog vaizdo siužeto pradžioje demonstruojamas ir kiek kitokios konstrukcijos uniciklas – turintis tik du ratus. Belieka džiaugtis, jog spėriai tobulinamos ir vos pasaulį spėjusios išvysti technologijos.

Uniciklus gaminti turėtų Masačiusetse įsteigta B. Gulako asmeninė bendrovė „BPG Motors“. Manoma, kad naujas toks miesto mikroeigis galėtų kainuoti apie 7,5 tūkst. JAV dolerių (apie 18 tūkst. litų).

Saulius Žukauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų