Vartotojai nusiteikę dalintis savo duomenimis tiesioginės rinkodaros tikslais mainais į naudingą turinį, rodo UAB „Baltnetos komunikacijos“ atliktos apklausos rezultatai. Vertingiausia respondentai įvardijo informaciją apie nuolaidas – jos pageidaujantys nurodė pusė apklaustųjų.
Pasak UAB „Baltnetos komunikacijos“ rinkodaros komunikacijų vadovės Vitos Girštautaitės, bendrovės turėtų atidžiau vertinti naudojamas tiesioginės rinkodaros priemones. „Nepaisant to, kad trečdalis respondentų teigia apskritai nepageidaujantys jokios reklaminės informacijos, vis dėlto tie patys žmonės linkę pasidalinti, pavyzdžiui, savo telefono numeriu marketingo tikslams. Tačiau jiems svarbi viena sąlyga – naudingas turinys. Bendrovės neturėtų piktnaudžiauti savo klientų kantrybe siųsdami jiems mažai aktualius pasiūlymus – 42 proc. respondentų nurodė, kad nepageidaujamo turinio reklama juos galėtų priversti net atsisakyti kompanijos prekių ar paslaugų.“
Apklausos duomenimis, vartotojus domina ne tik nuolaidos. Dalis respondentų taip pat pageidauja informacijos apie naujų produktų pristatymus (37 proc. apklaustųjų), kvietimų į renginius (35 proc.), produktų pavyzdžių (23 proc.). Mažiausiai aktualūs apklaustiesiems pasirodė reklaminiai žaidimai (3 proc.) ir klientų nuomonės apklausos (13 proc.).
„Panašu, kad vartotojams patinka patiems pasirinkti reklaminės informacijos gavimo laiką ir vietą. Priimtiniausiu tiesioginės rinkodaros kanalu buvo įvardintas elektroninis paštas – tai nurodė 54 proc. respondentų. Tuo tarpu juos labiausiai erzina privačioje erdvėje ir ne jų pasirinktu laiku naudojamos tiesioginės rinkodaros priemonės – skambučiai į mobilųjį ir stacionarų namų telefoną. Šiuos kanalus mažiausiai priimtinais atitinkamai įvardijo 84 ir 89 proc. respondentų,“ – teigia V. Girštautaitė.
Apklausos metu labiausiai išsiskyrė respondentų nuomonės dėl popierinių laiškų ir lankstinukų siuntimo. Teigiantieji, kad tai yra priimtinas kanalas, su tuo nesutinkantys ir neturintys tvirtos nuomonės šiuo klausimu pasiskirstė beveik tolygiai – po trečdalį. Penktadalis respondentų taip pat teigia, kad sutiktų gauti reklaminius pasiūlymus SMS žinutėmis. Iš jų 20 proc. neprieštarautų tokiai reklaminės informacijos sklaidai kartą per mėnesį, o 17 proc. sutiktų SMS žinutes gauti net dažniau – kartą per savaitę, sakoma bendrovės pranešime.