Iki šiol JAV karinės aviacijos pagrindą sudarė pilotuojami orlaiviai, tačiau naujoje šalies Kongreso ataskaitoje apie karinės aviacijos plėtrą teigiama, kad šiuo metu 31 proc. visų Amerikos kovinių lėktuvų sudaro bepiločiai orlaiviai (UAV).
JAV Kongreso tyrimų biuro (Congressional Research Service) parengtoje ataskaitoje teigiama, kad 2005 m. lėktuvai – robotai sudarė vos 5 proc. viso JAV karinių oro pajėgų orlaivių parko. Dabar JAV karinėse oro pajėgose yra 7 494 nepilotuojami orlaiviai ir 10 767 pilotuojamų.
Tiesa, iš 7 494 bepiločių lėktuvų 5 346 yra nedideli „Raven“ tipo orlaiviai, tačiau juos keičia didesni ir galingesni autonominiai aparatai, o UAV techninės galimybės smarkiai plečiamos, skelbia „Wired“. Dabar nepilotuojami lėktuvai gali ne tik vykdyti žvalgybos ir stebėjimo užduotis, bet ir tiesiogiai dalyvauti kovinėse operacijose atakuodami taikinius „oras – žemė“ ar „oras – oras“ tipo raketomis.
Antai 161 UAV „Predator“ ir dar galingesni „MQ-9 Reaper“ iš esmės vykdo pagrindines kovines JAV operacijas Irake, Afganistane, Pakistane, Jemene ir kitose šalyse. JAV Kongreso ataskaitoje teigiama, kad bepiločiai lėktuvai yra saugūs, pavyzdžiui, UAV„Predator“ pagal patikimumą prilygsta pilotuojamam naikintuvui F-16, kuris laikomas gana saugiu lėktuvu.
Skelbiama, kad per 100 000 valandų „Predator“ bepiločių lėktuvų skrydžių laiko pernai įvyko tik 7 incidentai, 2005 m. tokių incidentų buvo 20.
Tarp svarbiausių UAV lėktuvų trūkumų ataskaitoje minimi brangiai kainuojantys optiniai ir elektroniniai davikliai ir nepakankama ryšio kanalų pralaida. Antai „Global Hawk“ bepiločio lėktuvo sistemos jau reikalauja 500 MB/s ryšio pralaidos, o naujiems tokių lėktuvų modeliams ir būsimiems kariniams dirižabliams jos reikės dar daugiau, sakoma pranešime.
Šiame vaizdo siužete – „MQ-9 Reaper“ galimybių pristatymas.