• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Titanikas“ nuskendo ne dėl susidūrimo su ledkalniu, o dėl jo statybai naudotų nekokybiškų medžiagų. Taip teigia mokslininkai, išleidę knygą apie garsiąją tragediją.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrinėtojai teigia atradę duomenų, kad prieš 96 metus nuskendusį laivą pražudė pasirinktos nekokybiškos kniedės korpusui sutvirtinti ir nepatyrę kniedytojai, praneša „The New York Times“.

REKLAMA

Faktą apie naudotas netinkamas metalines vineles, du mokslininkai teigia atradę laivo statybos kompanijos archyvuose.

Jie praneša, kad statybose naudotas mirtinas mišinys: žemos kokybės kniedės ir milžiniškos ambicijos. Statytojai vienu metu siekė pasiūlyti keleiviams tris didžiausius pasaulyje laivus. Be legendinio „Titaniko“ statyti dar du dideli garlaiviai – „Olympic“ ir „Britannic“.

REKLAMA
REKLAMA

Kiekvienam iš didžiųjų laivų reikėjo 3 mln. metalinių vinelių, kurios buvo naudojamos tarsi klijai konstrukcijai sutvirtinti. Teigiama, kad nuo smūgio jos iššoko ir tai leido tonoms ledo ir vandens užtvindyti laivą.

Kniedžių tinkamumu buvo sudvejota jau prieš 10 metų, tačiau statybos kompanija kaltinimus neigė, teigdama, kad nėra archyvų, pagal kuriuos būtų galima svarstyti tokius teiginius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabar istorikai sako, kad archyvinė medžiaga išsprendžia tragedijos mįslę.

„Laivo modelis buvo kritikuotinas“, - sako Jennofer Hooper McCarty, vienas iš autorių, studijavusių archyvus.

Ištyrus metalą, naudotą „Titanikui“ ir kitiems to laikmečio laivams, legendinio garlaivio statybai pasirinktos medžiagos buvo prastesnės.  

REKLAMA

Kompanija pristigo ir patyrusių kniedytojų, rodo archyvai. Anot J. McCarty, pusę metų iki „Titaniko“ pastatymo ir išplaukimo apie šią problemą buvo diskutuojama kiekviename statytojų susirinkime.  

Į tokias versijas reaguojama įvairiai: nuo susižavėjimo iki pykčio. Jamesas Alexanderis Carlisle`is, kurio senelis buvo „Titaniko“ kniedytojas, abejoja kniedžių teorija.

REKLAMA

„Jokiais būdais“ , - sako jis.

Laivų statybos kompanija versiją taip pat neigia. Garlaivis „Olympic“ plaukiojo be incidentų 24 metus, „Britannic“ nuskendo 1916 metais po susidūrimo su mina.

Kai kurie istorikai sako, kad ši versija sujungia argumentus ir paaiškina, kodėl incidentas buvo toks tragiškas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų