Kaip pranešė bendrovės „Penki kontinentai“ atstovai, liepos 12 dieną įmonė užfiksavo itin suaktyvėjusią „DDoS“ (angl. Distributed Denial of Service) ataką, nukreiptą prieš kompanijos klientus. Tokių atakų metu į serverį siunčiamas didelis kiekis užklausų. Programišiai tikisi, kad serveris su tokiu duomenų srautu nesusidoros, įprastos užklausos tuo metu nebus priimamos ir taip bus sutrikdytas sklandus kasdienis darbas.
Bendrovės Tinklo operacijų centro vadovo Tomo Okmano teigimu, toks „DDoS“ atakų suaktyvėjimas fiksuotas pirmą kartą, o stebimos tendencijos rodo, kad atakos ir toliau nuolat stiprėja.
„Mūsų „Skynet“ tinklas nuolat atakuojamas kibernetinių nusikaltėlių iš skirtingų pasaulio šalių. Pastaruosius tris mėnesius juntame itin suaktyvėjusius jų veiksmus. Paskutinė ataka užfiksuota visai neseniai – liepos 12 dieną. Garantuoti klientams 100 proc. apsaugos beveik neįmanoma, todėl būtinas didesnis valstybės dėmesys šiai problemai. Artimiausiu metu planuojame kreiptis į Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybą ar Nacionalinį elektroninių ryšių tinklų ir informacijos saugumo incidentų tyrimo padalinį, tačiau nesame tikri, kad šiuo metu jie pajėgūs mums pagelbėti“, – sakė T. Okmanas.
Nors didelės apimties „DDoS“ ataką surengti gana paprasta ir ji vykdoma iš užkrėstų kompiuterių bet kurioje pasaulio vietoje, apsauga nuo tokių veiksmų kainuoja itin brangiai.
„Apsauga nuo „DDoS“ atakų – be galo daug laiko ir investicijų reikalaujantis darbas. Iš dalies mums pavyko apsaugoti savo klientus, nes nuolat investuojame į šią sritį. Turime daug sertifikuotų specialistų, kurie žino, ką daryti iškilus panašiai problemai, naudojame itin modernią „Cisco Systems“ įrangą. Nors šioje kovoje mūsų specialistai tarsi kareiviai, o jų turimi sertifikatai – tarsi antpečiai, garantuoti šimtaprocentinę sėkmę vienai bendrovei per didelė finansinė našta, todėl būtina valstybės pagalba“, – sakė T. Okmanas.