„Kalbant apie šią studijų programą verta akcentuoti, kad didelis dėmesys skiriamas marketingo strategui reikalingų analitinių, tyrėjo įgūdžių vystymui. Strateginiai įgūdžiai įgyjami naudojant marketingo simuliaciją: Marketplace Live simulation: Strategic Marketing. Suprantant skaitmeninio marketingo svarbą šiandien džiaugiamės ir didžiuojamės mūsų bendradarbiavimu su Google.
Taip pat, daug dėmesio skiriama verslo integracijai į studijų procesą. Antreprenerišką marketingą dėsto rinkoje žinomi praktikai, ekspertai. Vienas iš pavyzdžių yra modulis „marketingo strategijos projektas“. Tai visiškai praktinis modulis, kuriame magistrantai sprendžia verslo įmonių pasiūlytas marketingo problemas. Kiekvieną semestrą į šį modulį įsitraukia po 2-4 verslo įmones, o studentai dirba grupėmis ir ugdo komandinius įgūdžius,“ – apie Marketingo valdymo studijų programą pasakoja jos vadovė Žaneta Piligrimienė.
Praktikų, ekspertų įtraukimo nauda
UAB „Point Media“ vadovas Šarūnas Jasiukevičius pastebi, kad labai dažnai mokymo įstaigos moko ne to, ko reikia realiose situacijose ir praktikoje: „kaip verslo atstovas turintis keletą verslo įmonių susijusių su marketingu, labai dažnai pastebiu, kad aukštųjų mokyklų absolventai ateina dirbti išmokę tai, kas jau pasenę ir nereikalinga. Mano manymu, studentams labiausiai trūksta nesuvaržyto mąstymo ir nevadovėlinio problemų sprendimo. Sprendimai kartais būna visai šalia, tačiau jie neretai pasislepia studentų galvose už teorinių modelių.“
Mokslo ir verslo bendradarbiavimas labai svarbus ir naudingas abipusiškai. Pašnekovas, kuris su KTU bendradarbiauja jau kelis metus, teigia, kad universitetui bei studentams ryšys su verslo atstovais, realiai veiklą vykdančiomis įstaigomis yra žinių atnaujinimas, rinkos poreikių patikrinimas. Taip pat, patys partneriai įžvelgia naudą ir sau:
„Man pačiam tokia veikla yra naudinga, nes visą laiką gaunu šviežių, netradicinių idėjų bendraujant su studentais. Sprendžiant realias užduotis ir nagrinėjant realias situacijas jie nustebina savo genialiomis mintimis. Užduotys, kurias pateikiu būna paimtos iš realių situacijų ir kadangi pats turiu jau daug patirties, visuomet sprendimo būdų ieškau remiantis praktika, tačiau ilgainiui jie tampa šiek tiek standartiški. Atvirkščiai negu aš, studentai dažnai dar neturi mokslo ir darbo praktikos įspaudo savo sąmonėje, bet būtent dėl to, jų sprendimai pasirodo esantys labai originalūs ir naudingi. Žinoma, daugelį reikia atmesti, bet kartais pasitaiko tokių perliukų, kad net visiškai atsitiktinės idėjos vėliau priveda prie realių veiksmų,“ – patirtimi dalinasi Šarūnas Jasiukevičius.
Absolventės teigiami atsiliepimai
Marketingo valdymo magistro programos absolventė Agnė Kudirkienė, šiuo metu užimanti Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Verslo plėtros vadybininkės pareigas pastebi, kad jos darbo pobūdis nėra susijęs su tuo, ką studijavo. Visgi, studijų programos absolventės teigimu, aukštasis išsilavinimas suteikia gebėjimą analizuoti medžiagą, praplečia mąstymo ribas bei padeda greičiau surasti problemų sprendimus net jei vėliau dirbi ne pagal specialybę. Pašnekovės nuomone, naudingiausia studijų patirtis buvo bendradarbiavimas su verslo atstovais:
„Studijų metu įgytas teorines žinias iškart pritaikydavome praktikoje. Bendradarbiavimo su įmonėmis metu vykdydavome realias užduotis, konkrečioms įmonėms atlikdavome marketingo tyrimus, planuodavome veiklos planus, esame filmavę vaizdo klipą.
Taip pat, studijuojant magistrantūroje buvo sudaromos labai palankios sąlygos dirbantiems, nes studijos visada vyko vakarais. Tai man buvo labai svarbu, kadangi studijuodama aš jau dirbau. O tiems, kurie nedirbo, buvo sudarytos visos palankios sąlygos susirasti darbą. Bendradarbiavimo su verslo partneriais metu ir kokybiškai atliekant užduotis tikrai gali sudominti ir gauti jei ne darbo, tai praktikos pasiūlymą, po kurios tikrai didelė tikimybė likti ir įsidarbinti,“ – apie studijų patirtį pasakojo Marketingo valdymo programos absolventė Agnė Kudirkienė.