Bendrovės „Kaspersky Lab“ analitikai atkreipia dėmesį, kad visus metus mažėja šlamšto bendrame siunčiamo pašto kiekyje, tačiau išaugo kenkėjiškų laiškų dalis.
2012 m. 3-iąjį ketvirtį nepageidaujamų pranešimų apimtis, palyginti su prieš tai buvusiu periodu, sumažėjo 2,8 proc. ir sudarė 71,5 proc. Tačiau ekspertai užfiksavo žymų kenkėjiškų siuntimų padidėjimą – nuo 3 proc. iki 3,9 proc., ir šį augimą galima vadinti dar viena metų tendencija, teigiama naujausios „Kaspersky Lab“ ataskaitos išvadose.
Skelbiama, kad šlamšto dalies sumažėjimą trečiąjį ketvirtį iš dalies lėmė tradicinis veiklos aktyvumo nuosmukis vasarą. Be to, reklaminiai skelbimai nuosekliai traukiasi iš elektroninio pašto į kitas aikšteles: reklamjuostes, socialinius tinklus, kuponų paslaugas, kontekstinę reklamą. Todėl net nedidelis veiklos padidėjimas po atostogų rugsėjį negalėjo pakeisti bendro šlamšto kiekio mažėjimo vaizdo.
Tikrų reklamos pranešimų sumažėjimas lemia kriminalinio šlamšto, pasižyminčio kenkėjiškais priedais ir uždraustų prekių reklama arba apgavystės metodais, dalies padidėjimą.
„2012 m. 3-iąjį ketvirtį kenkėjai kūrybiškai užmaskavo siunčiamą šlamštą kaip oficialius pranešimus. Mes aptikome padirbtų laiškų nuo prieglobos teikėjų, bankinių sistemų, socialinių tinklų, interneto parduotuvių ir kitų paslaugų teikėjų. Kai kuriais atvejais kenkėjai netgi sujungdavo du socialinės inžinerijos būdus: kad priverstų vartotoją paspausti nuorodą padirbtuose pranešimuose populiarių paslaugų tiekėjo vardu buvo minimas tam tikras prizas arba ypatingas pasiūlymas, – komentuoja Darja Gudkova, „Kaspersky Lab“ kontento analitikų skyriaus vadovė. – Pastaraisiais metais mes pastebime dvi tendencijas: nepageidaujamo pašto dalies sumažėjimą ir nežymų kenkėjiško siuntimo kiekio padidėjimą. Greičiausiai abi tendencijos artimiausiu metu išliks, nes pašto šlamšto dalis mažėja dėl to, kad iš jo traukiasi sąžiningos prekių ir paslaugų reklamos teikėjai.“
Didelio šlamšto siuntėjų dėmesio 3-iąjį ketvirtį sulaukė kuponų paslaugos – jų prekės ženklus kenkėjai išnaudojo platindami kenkėjiškus priedus. Aktyviausiai jie išnaudojo visame pasaulyje populiarią kuponų paslaugą „Groupon“: tariamai oficialiuose naujų pasiūlymų pranešimuose kenkėjai patikimiems vartotojams siųsdavo nuorodas į resursą su eksploitais.
„Kaspersky Lab“ atstovų teigimu, kalbant apie šlamšto plėtros geografiją, reikėtų paminėti, kad per tris pirmuosius antrojo pusmečio mėnesius įvyko tam tikrų pokyčių. Šalių šlamšto siuntimo sąraše trečiąjį ketvirtį savo pozicijas sustiprino JAV, todėl visa Šiaurės Amerika surinko 27,05 proc. ir aktyviausių šlamšto siuntėjų sąraše užėmė antrąją vietą.
Pirmoji vieta tradiciškai atiteko Azijai, kurios dalį sudaro beveik pusė viso pasaulio šlamšto (49,50 proc.). Lotynų Amerika atsidūrė trečioje vietoje surinkusi 7,34 proc. Ketvirtoje vietoje – Vakarų Europa (6,86 proc.), 2012 m. 3-iąjį ketvirtį aplenkusi Rytų Europą (3,64 proc.).