NASA sėkmingai išbandė naują eksperimentinio keleivinio lėktuvo X-48 modelį. Manoma, kad per artimiausius 20 metų trikampio formos kariniai ir civiliniai lėktuvai bus pradėti naudoti visame pasaulyje.
Eksperimentinį lėktuvą X-48 NASA kuria kartu su bendrove „Boeing“, pasiūliusia netikėtos formos lėktuvo dizaino idėją, skelbia „Dailymail.co.uk“. Pasak šį projektą vykdančių amerikiečių inžinierių, atsisakius standartinės sparnų ir fiuzeliažo konstrukcijos, pavyko padidinti lėktuvo greitį, efektyviau išnaudoti keliamąją jėgą, padidinti salono talpą ir sumažinti triukšmą.
NASA ir „Boeing“ ėmėsi plėtoti trikampio formos keleivinio lėktuvo koncepciją dėl to, kad šiuolaikiniuose lėktuvuose jau pasiekta maksimali greičio ir efektyvaus kuro naudojimo riba, sakoma pranešime. Skelbiama, kad naujoviškos formos lėktuvai bus naudojami ir karinėje, ir civilinėje aviacijoje. Tačiau iki pirmojo skrydžio dar reikės įveikti tolimą kelią: kol kas į orą buvo pakeltas tik X-48 modelis X-48C. Jei projektas bus vykdomas sėkmingai, pirmieji realaus dydžio X-48 prototipai gali pakilti į orą po 15 ar 20 metų, sakoma pranešime.
Bandymų metu iš JAV karinių oro pajėgų Edwardso bazės Kalifornijoje į dangų pakilo 8,5 proc. dydžio X-48 modelis X-48C, valdomas nuotoliniu būdu. Šio orlaivio sparnų ilgis yra 6,3 m, svoris siekia apie 250 kg. Tikrojo X-48C sparnų ilgis bus 72 metrai. Eksperimentinio lėktuvo modelis gali išbūti ore iki 35 minučių ir pakilti į 3 kilometrų aukštį, tačiau pirmojo bandymo metu jis skraidė tik 9 minutes. Nepaisant to, NASA specialistai šį bandymą laiko sėkmingu ir ketina šią savaitę dar kartą pakelti jį į orą.
Pranešama, kad X-48C yra naujausia eksperimentinio lėktuvo X-48B modifikacija. X-48B 2007 - 2010 metais atliko 92 skrydžius. Naujausio modelio bandymai truks visus 2012 metus, sakoma pranešime.