Šiandien iš Payerne oro uosto Šveicarijoje į bandomąjį skrydį pakilo eksperimentinis lėktuvas „Solar Impulse“, naudojantis vien tik saulės energiją, pranešė „Physorg.com“.
Lėktuvą pilotuojantis šveicarų pilotas Andre Borschbergas iki trečiadienio vakaro turėtų jį iškelti į 8 500 metrų aukštį. Tada bus priimtas sprendimas, ar toliau tęsti bandymą, ar jį nutraukti.
„Solar Impulse“ lėktuvo sparnų ilgis – beveik 80 metrų. Ant jų įrengti saulės fotoelementų skydeliai. Šįkart planuojama atlikti 24 valandų skrydį, nakties metu naudojant dieną baterijose sukauptas energijos atsargas, teigiama pranešime.
Pasak vieno „saulės lėktuvo“ projekto steigėjų Bertrando Piccardo, šis bandymas – dar vienas svarbus žingsnis siekiant įrodyti, kad galima pagaminti lėltuvą, kuris skraidys ir dieną, ir naktį nenaudodamas jokių degalų – jam pakaks saulės šviesos.
„Solar Impulse“ yra įrengta apie 12 000 saulės fotoelementų. Jų pagamintos elektros energijos su kaupu pakanka, kad lėktuvas galėtų be perstojo skraidyti naktį. Jei pilotas dėl pablogėjusių oro sąlygų vis dėlto nuspręstų leistis, „Solar Impulse“ iki vidurnakčio lėtai nusileistų iki 1500 metrų aukščio ribos ir auštant nutūptų oro uoste.
„Solar Impulse“ projekto vykdytojai ruošiasi naujam „saulės lėktuvo“ bandymų etapui – po 24 valandų skrydžio jie planuoja perskristi Atlanto vandennyną. Tuo tikslu bus pagaminta lengvesnė šio vienviečio lėktuvo modifikacija. Na o galutinis „Solar Impulse“ tikslas – įrodyti, kad vien tik saulės energiją naudojantis lėktuvas gali sėkmingai apkeliauti pasaulį, teigia „Physorg.com“.
Šiame vaizdo siužete – pirmasis „Solar Impulse“ naktinis skrydis.