Bendrovės „Game Insight“ vadovas Leonidas Sirotinas žurnalistams papasakojo, ko galima tikėtis mobiliųjų žaidimų rinkoje 2013 metais.
1. Daugiau „midcore“
Terminas „midcore“ buvo sugalvotas siekiant apibūdinti žaidimus, esančius tarp „casual“ ir „hardcore“. Jie vis dar nėra pernelyg sudėtingi, bet ir ne visiškai primityvūs, „žiūrėk ir spaudyk“ pobūdžio. „Midcore“ žaidimų pasirodymas susijęs su žaidėjų, pripratusių žaisti su asmeniniais kompiuteriais ir žaidimų konsolėmis, perėjimu prie mobiliųjų platformų – išmaniųjų telefonų ir ypač planšetinių kompiuterių.
„Game Insight“ vadovas mano, kad kitais metais „midcore“ žaidimų bus žymiai daugiau. „Vakaruose žaidimus kuriančios bendrovės, kurioms netrūksta investuotojų kapitalo, apie „midcore“ žaidimus šaukia jau seniai, bet, mano manymu, tai darė per anksti. Pirmosios stiprios „midcore“ kregždės atskrido tik šiemet, o kitais metais sulauksime jų dar daugiau“, – sakė jis.
2. „PvP“ bumas
Antrąjį šių metų pusmetį driokstelėjo iškart keli vadinamieji „Player versus Player („PvP“)“ žaidimai, kurių mechanika paremta dviejų žaidėjų rungtyniavimu. Pakanka žvilgtelėti į „Clash of Clans“, kuris jo kūrėjams iš suomių bendrovės „Supercell“ uždirbo dešimtis milijonų dolerių. Tokių žaidimų populiarumas vis didės, mano Leonidas Sirotinas: „Žaidėjas čia gali pažeminti kitą žaidėją, šitaip jį motyvuodamas investuoti daugiau pinigų į žaidimą. Ši tendencija kažkada sulaužė globalios rinkos paradigmą, o dabar ji pasiekė ir mobiliuosius įrenginius“.
3. „Social“: daugiau ir geriau
Žaidėjai nori ne tik kovoti vieni su kitais, bet ir draugauti. Socialiniuose tinkluose tai virto „pamelžk draugo karvę“, išmaniuosiuose telefonuose ir planšetėse bus įdomiau. Juolab, sako „Game Insight“ vadovas, bendradarbiavimo elementai atneša daug pinigų. Kaip pavyzdį jis pateikia savo bendrovės sukurtą žaidimą „Mystery Manor“: „Jame be kita ko yra kovos su bosais. Tai šiek tiek panašu į klasikinius reidus iš „World of Warcraft“: tu suburi kariuomenę, stoji prieš bosą, daužai jį, o apdovanojimą pasidalina visi. Toks dalykas skatina pasiutusį bendradarbiavimą ir pačiame žaidime, ir socialiniuose tinkluose. „Mystery Manor“ atveju tai sudaro apie 60 proc. viso žaidimo pelno.“
4. Daugiaplatformiškumas
Žaidimai bus daugiaplatformiai, tai yra, vieną ir tą patį bus galima žaisti įvairiuose įrenginiuose. Pradėjus žaisti asmeniniame kompiuteryje po kurio laiko bus galima įsijungti planšetę ir tęsti žaidimą nuo to momento, kai baigei žaisti kompiuteryje. Ši tendencija žymi labai svarbų technologinį proveržį. Pirmiausia turime mintyje interneto ryšio spartos didėjimą ir „debesų“ technologijų raidą.
„Žmonės juk nori žaisti bet kur – vonioje, traukinyje, tualete. Ypač tai bus aktualu „online“ žaidimams, kur yra „PvP“, sudėtinga sąveika tarp žaidėjų. Nėra prasmės laikyti skirtingas žaidimo versijas skirtinguose įrenginiuose“.
5. Žaidimų mechanikos (gameplay) perkėlimas
Senų, laiko patikrintų žaidimų mechanikos perkėlimas į šiuolaikines platformas. „Negalima sakyti, kad tai nauja tendencija, ji buvo dar prieš porą metų ir tikriausiai išliks ir toliau. Kitais metais mes perkelsime maždaug penkis senus „geimplėjus“.
6. Vietinių rinkų augimas
Vietinės mobiliųjų žaidimų rinkos kitais metais dar sparčiau augs. „Tai bus sprogimas. Tai svarbu tiems, kurie orientuojasi į Rusijos, Turkijos, Brazilijos rinkas. Pinigų kitąmet ten bus žymiai daugiau“.
7. Žaidimų integravimas su socialiniais tinklais
Tokia tendencija kitais metais bus dar stipresnė. Tuo suinteresuoti ir patys socialiniai tinklai. Jie nustojo augti ekstensyviai, dabar jiems reikia augti intensyviai, giliau skverbtis į savo auditoriją. „Būtent dėl to juose tokie svarbūs žaidimai. O jų kūrėjams tai nemokama reklama“.
8. Tik nemokami
„Game Insight“ devizas – „Patys geriausi žaidimai – tik nemokami“. Bendrovės vadovo teigimu, į klausimą, imti pinigus už žaidimus ar ne, jau seniai atsakyta. Suprantama, jokiu būdu. „Jei kas nors tuo dar abejoja, gali mesti į mane akmenį“.
9. „Fantasy“ ir karo veiksmų žanrai
Kitais metais turėtų būti populiarūs „Fantasy“ ir karo veiksmų žanrai. Pasak L. Sirotino, „Fantasy“ pasaulis visados buvo, yra ir visados bus. „Viskas, kas mums yra nutikę geriausia, yra nutikę požemiuose ir tarp drakonų. Dar viena tendencija – „real life“ karas. Mes gyvename kažkokios įtampos, konflikto būsenoje. Žmonėms to reikia“.
10. Mažoms kūrėjų firmoms bus dar sunkiau
Nedidelėms žaidimų studijoms išsilaikyti kitais metais bus dar sunkiau. „Didėja duomenų srautų kaina. Brangsta ir žaidimų kūrimo darbai. Silpnesni traukiasi, neišsilaiko ir visi stipresnieji. Kitaip tariant, jeigu jūs ne su mumis, tai jūs kape“.