Apsilankę „Forbes.com“ svetainėje ir perskaitę kompanijos „New York Times“ finansinių rodiklių apžvalgą vietoje straipsnio autoriaus rasite užrašą „by Narrative Science“. Tai reiškia, kad šį tekstą paruošė ne žmogus, o, jei galima taip pasakyti, programinis robotas – žurnalistas. Ši programa yra algoritmų sistema, kuri duomenis sugeba paversti žodžiais ir sukuria rišlų tekstą.
Procesą palengvina tai, kad žurnalistų rašomų tekstų struktūra būna šabloniška. Reikalingus duomenis algoritmai atrenka iš plačios savo duomenų bazės ir įterpia į tam tikrą struktūrą.
Iš pradžių šios programos bandymai buvo vykdomi Šiaurės Vakarų universitete (JAV) dalyvaujant patyrusiems žurnalistams bei technologams. Daugiausia buvo ruošiami tekstai sporto tema. Žinoma, toks tekstas galbūt ir nebus apdovanotas Pulitzerio premija, tačiau skaitytojams tikrai bus sunku nustatyti, arjį parašė žurnalitas, ar robotas.
Neseniai šiuos tekstų generavimo algoritmus pradėjo naudotis „New York Times“, „USA Today“, „Washington Post“ ir kiti didieji JAV dienarščiai bei interneto svetainės. Vienas naujienų redaktorius šį novatorišką metodą netgi apibūdino kaip „besiartinančią naujienų pramonės apokalipsę“.
Toks naujienų rašymo metodas jau įžengė ir į verslo žurnalistiką. Vienas didžiausių jos autoritetų „Forbes“ kompanijų finansinių rodiklių apžvalgai pasisamdė minėtąją kompaniją – „Narrative Science“.
Šios įmonės sukurtas algoritmas įrodo, kad dirbtinis intelektas progresuoja itin sparčiai. Vienas iš kompanijos steigėjų Krisas Hammondas praėjusių metų pabaigoje prognozavo, tereiks vos 5 metų, kol sėkmingai vieną po kito straipsnius „kepanti“ programa laimės Pulitzerio premiją.