Kam mokytis, jei galima nusirašyti. Tokia logika vadovaujasi beveik pusė Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų, rodo naujausias „nusirašinėjimo“ tyrimas.
Kaip rašo „Vilniaus diena“, sausio 11–22 d. Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (LSAS), bendradarbiaudama su tyrimų bendrove „Synopticom“, atliko studentų apklausą apie nusirašinėjimą per egzaminus ir sesijos rezultatus.
Per tyrimą studentų teirautasi, ar jie per šią egzaminų sesiją bent kartą susigundė pasinaudoti ruošinukais. 27 proc. apklausoje dalyvavusių studentų į šį klausimą atsakė: „teko ir ateityje ketinu tai daryti“, 11 proc. tvirtino šįkart pasinaudoję tokia galimybe, bet daugiau nusirašinėti neketinantys, o dar 11 proc. respondentų per šią sesiją naudotis špargalėmis neteko, bet ateityje sakė ketinantys pabandyti. Šiek tiek daugiau kaip pusė apklaustųjų (51 proc.) tikino ruošinukų nebandę ir ateityje neketinantys to daryti.
„Jau ne pirmus metus analizuojame nusirašinėjimą kaip reiškinį, vykdome įvairius tyrimus. Studentų sąmoningumas per sesiją irgi laiko egzaminą: juk nėra taip lengva dorai elgtis, kai nusirašinėjimas toleruojamas ne tik kolegų studentų, bet ir dėstytojų, o „dešimtukų kišenvagiai“ lieka nenubausti. Aukštųjų mokyklų administracija turėtų pabusti ir pamąstyti, ko verta nugludinta aukštosios mokyklos misija, jei 50 proc. jos auklėtinių – tiesiog nesąžiningi“, – kalbėjo LSAS prezidentė Indrė Vareikytė.
Pasak jos, labiausiai ruošinukais linkę naudotis Kauno technikos (66 proc. naudojosi ir toliau ketina), Utenos (58 proc.), Alytaus (51 proc.) kolegijų, Vilniaus verslo teisės akademijos (44 proc.), Vilniaus pedagoginio (43 proc.) ir Vilniaus Gedimino technikos (40 proc.) universitetų studentai.
„Daugiausia nenusirašinėjančių ir neketinančių to daryti respondentų studijuoja Vilniaus (69 proc.), Mykolo Romerio (61 proc.) ir Vytauto Didžiojo (52 proc.) universitetuose“, – vardijo LSAS vadovė.
I.Vareikytė dar pridėjo, kad studentai po truputį tampa sąmoningesni ir atsisako ruošinukų. LSAS šiais metais ketina nominuoti dėstytojus, kurių egzaminų ar kitų atsiskaitymų forma skatina studentus nebijoti mąstyti.