Lietuvos Respublikos nacionalinis elektroninių ryšių tinklų ir informacijos saugumo incidentų tyrimo padalinys CERT-LT įspėja interneto paslaugų naudotojus, kad masiškai platinami elektroniniai pranešimai prisistatant „American Express“ kompanija. Pranešimuose informuojama apie neva užblokuotą „American Express“ mokėjimo kortelę ir prašoma klientų pateikti asmeninius ir mokėjimo kortelės duomenis.
Tokio pobūdžio elektroniniuose pranešimuose nurodoma, kad užblokuota kliento „American Express“ mokėjimo kortelė. Interneto naudotojas, spustelėjęs ant nuorodos, esančios tokiame elektroniniame laiške, nukreipiamas į duomenų vagysčių (angl. phishing) puslapį, kuriame prašoma suvesti mokėjimo kortelės savininko asmeninius ir kortelės duomenis.
CERT-LT turimą informaciją perdavė valstybių, kuriose šis tinklalapis skelbiamas, atsakingoms institucijoms, kitų šalių CERT organizacijoms bei toliau imasi visų reikalingų veiksmų, galinčių užkirsti kelią tokiems laiškams plisti.
CERT primena, kad užblokuotas korteles galima aktyvuoti tik banko padalinyje, o klaidinančius pranešimus rekomenduoja trinti. "Fišingo" laiško pavyzdys:
Dear customer,
Due to security issues, your American Express card has been blocked from future online purchases. This has been done to ensure your protection.
We understand it may be frustrating not to have full access to your account.
We want to work with you to get your account back to normal as quickly as possible.
Once you have verified your billing details, you will no longer encounter future problems with your American Express card.
Reactivation is very simple:
1. Click on the link below to open a secure browser window.
2. Confirm that you are the account holder and follow the instructions.
Reactivate Your Card (http://biz.wdlc.com.cn/shop/americanexpress/amex-europe.html)