Šventinio šurmulio apimti gyventojai tampa lengvu taikiniu interneto nusikaltėliams, kurie, siūlydami netikrus internetinių parduotuvių tinklalapius ar siųsdami klaidinančius pranešimus, mėgina išvilioti dovanoms skirtus pinigus, perspėja bendrovė „NOD Baltic“.
Pasak jos vadovo Tomo Parnarausko, pasinaudodami prasidėjusiu kalėdinių pirkinių sezonu, nusikaltėliai imasi paprastų, tačiau dažnai jų klastą pateisinančių socialinės inžinerijos metodų - pirkėjams siunčiami tariami bankų ar kreditus teikiančių bendrovių pranešimai, kuriose perspėjama, jog yra problemų dėl prisijungimo prie elektroninės sąskaitos duomenų. Tam, kad nebūtų užblokuota sąskaita, žmonės prašomi patvirtinti savo duomenis įvedant slaptažodžius. Nenorėdami prieš šventes turėti finansinių problemų, kartais žmonės, neįtardami nieko bloga, paspaudžia ant siūlomų nuorodų ir įveda prašomus duomenis, sakoma bendrovės pranešime.
Vartotojams, gavusiems panašaus pobūdžio pranešimus, patariama neskubėti spausti nuorodų ir įvedinėti slaptažodžius. Rekomenduojama prieš tai nueiti į oficialų savo banko ar kreditus teikiančios bendrovės tinklalapį ir įvesti savo duomenis jose. Jei sistema leidžia prisijungti prie savo elektroninės sąskaitos iš oficialių svetainių – tai ženklas, kad siųstas pranešimas tėra sukčių pinklės.
Norintiems nepakliūti į sukčių pinkles vartotojams ekspertai pataria laikytis paprastų saugumo priemonių – vengti įtartinai skambančių pasiūlymų, sveikinimų ar paslaugų – tokių kaip atsisiunčiamos elektroninės atvirutės, kuriose nenurodytas konkretus gavėjas, pasiūlymai dalyvauti apklausose, užsisakyti naujas paslaugas ar pan. Taip pat rekomenduojama laiku atnaujinti savo operacinių sistemų nustatymus, naudoti naujausias, saugesnes internetinių naršyklių „Internet Explorer“, „Firefox“, „Safari“ versijas, sakoma pranešime.